AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #1 Skrevet 11. juni 2017 Har akkurat fått en sommerjobb jeg ikke en gang søkte på, og jeg må starte på tirsdag. Jeg har null peiling på klær og mote, og spesielt ikke sånn fancysmancy kontorklær, så håper noen her kan hjelpe meg -.jeg er desperat I tidligere jobber har jeg brukt jeans og enkle topper.. men det går ikke her. Jeg skal jobbe som sekretær/assistent for flere på dette kontoret, og jeg blir den som ønsker folk velkommen så må se presentabel ut. Jeg vil ha langermet og ikke så glad i skjørt, så ser for meg en dress, dressjakke (heter det blazer??) og dressbukse, med bluse eller skjorte under. Må også ha sko, jeg er klønete i høyhælte sko så håper det finnes noen vanlige gode sko man kan bruke som fortsatt ser bra ut? Har studert i vår, og har veldig lite penger igjen, så om det går an å finne 2 sett + sko til rundt 2500 fram til første lønning hadde det vært supert, hvis ikke må jeg ta opp lån og det vil jeg helst unngå. Kan slike klær vaskes forresten? Eller må de renses? Er det innafor å ha på seg det samme to dager på rad? Har sett på nettbutikker men er for det meste skjørt, kortermet eller ekstremt dyrt.. fant noen bilder på google av noe jeg tror kan være innafor (tenker mye mindre utrigning på skjorte eller bluse). Jeg må handle på mandag, og vet ikke en gang hvilke butikker jeg bør dra til, bor i Trondheim. Håper noen kan hjelpe meg, vil helst ikke være den som kommer lurvete på første dag Anonymkode: 03015...24c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 HM har masse billig og pent, blazere osv. Sko finner du også billig om du leter, er ikke akkurat vanskelig å finne svarte, klassiske sko. Anonymkode: 24102...48a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Tusen takk! Fant masse på siden deres så håper de har noe av det i butikken også! 300-400 per del så det passer veldig godt inn i budsjettet også. Om noen har konkret tips til sko tar jeg gjerne i mot, har for det meste joggesko og støvletter selv Anonymkode: 03015...24c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 Og finnes det sånne fine skjorter til damer, som menn har, slik at når man bretter opp så er det en annen farge på andre sida? Tidenes mest vage spørsmål, men håper noen vet hva jeg mener. Er veldig glad i klassiske skjorter i damefassong men de jeg har er kjedelige og hvite. Anonymkode: 03015...24c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 Det finnes sånne skjorter til dame også, men har aldri sett det i en billig kjedebutikk. Til dress kan du f.eks. bruke ballerinasko, dressko til dame (mye av det for tiden) eller loafers. Hvis du drister deg til et skjørt eller to (vanesak), har du brått flere antrekk å variere med. Anonymkode: 0e6c6...c42
FantasDick Skrevet 11. juni 2017 #6 Skrevet 11. juni 2017 Jeg ville gått på H&M, der får du nok mest for pengene. Kjøp flere billige overdeler så kan du variere litt mer. Og vurder et skjørt? Hvis du ikke vil ha heels til dress tror jeg ballerina må være det beste valget? Er jo varmt om sommeren også.
Ild Skrevet 11. juni 2017 #7 Skrevet 11. juni 2017 Gratulerer med sommerjobb! Når det gjelder sko er det greit å vite at det er flere steder det ikke er ok med åpen tå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå