Gå til innhold

OITNB - serien, ikke hvem som er mest sexy som den andre tråden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Solivagant skrev:

Ja, hun var en av mine favoritter. Ikke nå lenger..

Jeg er heller ikke så fan av Piper, men jeg synes Alex er superhot, og Piper og Alex er superhotte sammen, så jeg shipper dem helt klart! Håper de gifter seg jeg 😍 Så selv om ikke Piper er så spennende, synes jeg de to sammen er de beste.

Taystee er også helt awesome, men føler jeg har fått nok Taystee denne sesongen :P

Anonymkode: cd81a...200

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke så fan av Piper, men jeg synes Alex er superhot, og Piper og Alex er superhotte sammen, så jeg shipper dem helt klart! Håper de gifter seg jeg 😍 Så selv om ikke Piper er så spennende, synes jeg de to sammen er de beste.

Taystee er også helt awesome, men føler jeg har fått nok Taystee denne sesongen :P

Helt enig! Ingen fan av Piper, men de to sammen, derimot! Håper det blir bryllup ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke så fan av Piper, men jeg synes Alex er superhot

Hva skjer med at så mange liker henne? Alex er jo bare patetisk. Ikke pen, ingen god personlighet. Bare syter og prøver å være morsom med de kommentarene hennes.

Piper liktejeg i begynnelsen, men hun har ikke hatt utvikling i det hele tatt. :P

Anonymkode: ddf11...454

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med at så mange liker henne? Alex er jo bare patetisk. Ikke pen, ingen god personlighet. Bare syter og prøver å være morsom med de kommentarene hennes.

Piper liktejeg i begynnelsen, men hun har ikke hatt utvikling i det hele tatt. :P

Jeg likte ikke Alex før men liker henne nå. Piper likte jeg i stsrtrn så irriterte hun meg. Nå vet jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet

Hele serien irriterer meg. Forrige sesong var dårlig, denne er verre. Så mye smerte og vold. Fikk helt vondt da Humps fikk slag selv om han var et rasshøl. Suzann er syk og tilbakestående og hører ikke hjemme i et fengsel, Alex Bare klager og er kjedelig, piper irriterer meg, Dayara fortjener det som kommer -har ingen sympati med henne. Kunne skrevet mye. Skjønner ikke hvorfor alle synes den er så bra. Det samme igjen og igjen. Skal se ferdig sesongen for å se den ferdig. Gidder ikke se neste.

Anonymkode: 1bda3...7cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Alex er drithot ;)

Skrevet
På 6/17/2017 den 23.21, Solivagant skrev:

Helt enig! Ingen fan av Piper, men de to sammen, derimot! Håper det blir bryllup ☺️

Håper jeg og. Det blir vel en ny sesong ja? Men jeg er engstelig for at politiet kommer til å drepe de. De var så unødvendig og overdrevent brutale når de skulle ta de innsatte med seg. Altså noen måtte de jo fordi de sloss tilbake men andre var jo helt rolige

Skrevet
På 6/17/2017 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Alex. Hun er realistisk og melder seg ut fra idiotiske ting. Jeg syns det var bra hun bare nekta å være med på det de andre gjorde mot vaktene.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Maleficenta skrev:

Håper jeg og. Det blir vel en ny sesong ja? Men jeg er engstelig for at politiet kommer til å drepe de. De var så unødvendig og overdrevent brutale når de skulle ta de innsatte med seg. Altså noen måtte de jo fordi de sloss tilbake men andre var jo helt rolige

Ja, det blir to til. Håper ikke det skjer, de vil vel ikke ha flere dødsfall på seg..?

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Solivagant skrev:

Ja, det blir to til. Håper ikke det skjer, de vil vel ikke ha flere dødsfall på seg..?

Det er det jeg tenker, de ville jo unngå "casualties". Tenker de tar det rolig når en allerede er nede? Håper i hvert fall, heier jo på Piper og Alex! :P Selv om det var mindre lurt å sette seg nedi der med den bevæpnede militærdama, det ser jo aldri bra ut.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg tenker, de ville jo unngå "casualties". Tenker de tar det rolig når en allerede er nede? Håper i hvert fall, heier jo på Piper og Alex! :P Selv om det var mindre lurt å sette seg nedi der med den bevæpnede militærdama, det ser jo aldri bra ut.

Nei, det ser ikke helt bra ut.. men håper på det beste!

• Liker 1
Skrevet

Synes Taystee var irriterende i denne sesongen. Spesielt når hun ikke godtok når mcc gav etter for alle kravene deres. Synes også Cindy sin væremåte er irriterende. Ble litt tullete med hele Red opplegget også når hun tok helt av med det Piscatella greiene sine. 

Skrevet

Har sett alle episodene. Elsker denne serien! Sesong 2 og 3 er mine favoritter, men synes absolutt denne er god nok!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, supra skrev:

Synes Taystee var irriterende i denne sesongen. Spesielt når hun ikke godtok når mcc gav etter for alle kravene deres. Synes også Cindy sin væremåte er irriterende. Ble litt tullete med hele Red opplegget også når hun tok helt av med det Piscatella greiene sine. 

Enig i det med Taystee og Red. Likte ikke Red når hun var så gal. Det tok veldig av. Og drt at Taystee tok den avgjørelsen og blånekta å ta imot den dealen på vegne av alle de andre var helt idiotisk. Hun ødela alt. Tror ikke det var det Poussay hadde villet. Nå ble jo alt til ingen nytte som han fengselsdirektøren eller hva han er, sa. 

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, Maleficenta skrev:

Enig i det med Taystee og Red. Likte ikke Red når hun var så gal. Det tok veldig av. Og drt at Taystee tok den avgjørelsen og blånekta å ta imot den dealen på vegne av alle de andre var helt idiotisk. Hun ødela alt. Tror ikke det var det Poussay hadde villet. Nå ble jo alt til ingen nytte som han fengselsdirektøren eller hva han er, sa. 

Nettopp, Taystee ødela alt. Poussey ville garantert ikke godtatt det..

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Er det noen av dere som har sett dokumentarer fra fengselsopprør i USA?

Eller dokumentarer om fengselssystemet der overhodet ? 

For min del var dette definitivt den beste sesongen. Den tar opp en rekke reelle utfordringer som fengselssystemet i USA sliter med.

Utfordringene med at private aktører drifter et fengsel.

I Norge er det et mindretall av de som havner i fengsel som returnerer dit. I USA er det helt motsatt; de aller fleste returnerer. 

Fordi; det fokuseres lite på rehabilitering.

Fengselsvold (og drap) - er en reell greie. 

Psykisk syke (som både Suzanne og Lorna) - fengsles fremfor å få behandling. Under slike opptøyer er det logisk at de er noen av de første som "freaker ut" (da det lille støtte- og behandlingsapparatet de har faller bort) 

Jeg synes også de ulike sorgreaksjonene over Poussey (usikker på skrivemåte) - var veldig gripende. Alle hadde sin egen ulike opplevelse og sorgprosess som de gikk gjennom.

Dette synes jeg var veldig fint at de tok opp, fremfor serier og filmer hvor noen dør;  også gråter alle en skvett, og alt ruller videre som om ingen ting har skjedd..

Dere om sier at Alex og Piper ikke har utviklet seg som karakterer tar jo helt feil. - Har vi sett samme serie?!? Piper sine dominante og analytiske karaktertrekk er blitt langt mer fremtredende for hver sesong. Fengselet "hardner" henne, samtidig som hun (forsøker å) beholde humaniteten/medmenneskeligheten sin i det hele.

Alex på sin side fremstår mer sårbar, vi ser tilbakeblikk til hva kjærlighetsforholdet deres bunner i.. 

( Filmpolitiet ga forøvrig denne sesongen terningkast fem. :) http://p3.no/filmpolitiet/2017/05/orange-is-the-new-black-s05/ ) 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Eller dokumentarer om femgselssystemet der overhodet ? 

For min del var dette definitivt den beste sesongen. Den tar opp en rekke reelle utfordringer som fengselssystemet i USA sliter med.

Utfordringene med at private aktører drifter er fengsel.

I Norge er det et mindretall av de som havner i fengsel som returnerer dit. I USA er det helt motsatt; de aller fleste returnerer. 

Psykisk syke (som både Suzanne og Lorna) - fengsles fremfor å få behandling. Under slike opptøyer er det logisk at de er noen av de første som "freaker ut" (det lille støtteapparatet de har faller bort) 

Jeg synes også de ulike sorgreaksjonene over Poussey (usikker på skrivemåte) - var veldig gripende. Alle hadde sin egen ulike opplevelse og sorgprosess som de gikk gjennom. Dette synes jeg var veldig fint at de tok opp, fremfor serier og filmer hvor noen dør også gråter alle en skvett og alt ruller videre som om ingen ting har skjedd. 

Dere om sier at Alex og Piper ikke har utviklet seg som karakterer tar jo helt feil. - Har vi sett samme serie?!? Piper sine dominante og analytiske karaktertrekk er blitt langt mer fremtredende for hver sesong. Fengselet "hardner" henne, samtisig som hun (forsøker å) beholde humaniteten/medmenneskeligheteni det hele. Alex på sin side fremstår mer sårbar, vi ser tilbakeblikk til hva kjærlighetsforholdet deres bunner i.. 

( Filmpolitiet ga forøvrig denne sesongen terningkast fem. :) http://p3.no/filmpolitiet/2017/05/orange-is-the-new-black-s05/ ) 

Jeg syns og sesongen var bra altså. Var bare at jeg blir så irritert på enkelte karakteter men det må være kun fordi de spiller så bra. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Eller dokumentarer om fengselssystemet der overhodet ? 

Utfordringene med at private aktører drifter et fengsel.

Psykisk syke (som både Suzanne og Lorna) - fengsles fremfor å få behandling. Under slike opptøyer er det logisk at de er noen av de første som "freaker ut" (da det lille støtte- og behandlingsapparatet de har faller bort) 

Jeg synes også de ulike sorgreaksjonene over Poussey (usikker på skrivemåte) - var veldig gripende. Alle hadde sin egen ulike opplevelse og sorgprosess som de gikk gjennom.

Dette synes jeg var veldig fint at de tok opp, fremfor serier og filmer hvor noen dør;  også gråter alle en skvett, og alt ruller videre som om ingen ting har skjedd..

Dere om sier at Alex og Piper ikke har utviklet seg som karakterer tar jo helt feil. - Har vi sett samme serie?!? Piper sine dominante og analytiske karaktertrekk er blitt langt mer fremtredende for hver sesong. Fengselet "hardner" henne, samtidig som hun (forsøker å) beholde humaniteten/medmenneskeligheten sin i det hele.

Alex på sin side fremstår mer sårbar, vi ser tilbakeblikk til hva kjærlighetsforholdet deres bunner i.. 

Jeg så litt av dokumentaren Michael Moore hadde om Norge og fengselssystemet vårt. Han sa at den største forskjellen mellom Norge og USA er at vi vil ha rehabilitering fordi vi vet at en dag skal vi ha de som nabo igjen, mens i USA så er fengsel hevn.

Jeg likte denne sesongen veldig godt og er enig i femmer'n til Filmpolitiet.

Dog er jeg enig at Taysteee var kjempeirriterende. Og det ble så forutsigbart. Selvfølgelig kom det til å bli ødelagt, selvfølgelig ble det ikke noen avtale. Det er sikkert naturlig og mer virkelighetstro, men det hadde vært litt kult om de kunne gjort det litt mer til en "fin" avslutning. 

Anonymkode: b6fab...cf9

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lest igjennom svar her pga spoilers men har sett 5episoder og jeg håper virkelig serien tar seg opp for så langt så har ses5 vært ganske så dårlig

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Maleficenta skrev:

Men det gikk jo veldig bra for dem. Mcc var villig til å gi dem alt de krevde, men så ble alt ødelagt da.. :P Så Taystee gjorde en bra jobb sånn sett, selv om hun var noe irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...