AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Jeg er 18 år, og har blitt ansatt som "kokk", et sted hvor det bare selges alkohol og burgere. Jeg har 0 erfaring fra tidligere, men jobben er i grunn veldig lett, til tross for veldig hektisk. Hva kan jeg forvente i jobb? Minstelønn for en 18-åring er vel 120kr? Har en venninna som jobber som servitør for en kjent restaurantkjede, og hun tjener 125kr... Er vel slik at kokker tjener mer enn servitører? Spør fordi jeg ikke tør å spørre arb.giver om lønn før arb.kontrakten skal signeres, som er om ca 3 uker pga. at jeg har mange vurderinger på skolen de to neste ukene... Anonymkode: 70b4a...63a
teknosilje Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Det finnes ikke minstelønn i Norge, men er de det minste seriøse får du tariff. Vet ikke hva det er, men den omhandler vel restaurantbransjen. Du får sikkert lønn som servitør vil jeg tro. Jeg synes det er merkelig om du skulle havne noe under 140 kr.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 9 minutter siden, teknosilje skrev: Det finnes ikke minstelønn i Norge, men er de det minste seriøse får du tariff. Vet ikke hva det er, men den omhandler vel restaurantbransjen. Du får sikkert lønn som servitør vil jeg tro. Jeg synes det er merkelig om du skulle havne noe under 140 kr. Tusen takk for svar! Anonymkode: 70b4a...63a
mmd Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 https://www.nhoreiseliv.no/contentassets/e53638e4dcb0407ba2513cea87f7fee1/minstelonnssatser_fra_1._april_til_1._juni_2016.pdf http://www.arbeidslivet.no/Lonn/Tariffavtaler/Hvordan-finne-din-minstelonn-i-kroner-og-ore/
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #5 Skrevet 11. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 18 år, og har blitt ansatt som "kokk", et sted hvor det bare selges alkohol og burgere. Jeg har 0 erfaring fra tidligere, men jobben er i grunn veldig lett, til tross for veldig hektisk. Hva kan jeg forvente i jobb? Minstelønn for en 18-åring er vel 120kr? Har en venninna som jobber som servitør for en kjent restaurantkjede, og hun tjener 125kr... Er vel slik at kokker tjener mer enn servitører? Spør fordi jeg ikke tør å spørre arb.giver om lønn før arb.kontrakten skal signeres, som er om ca 3 uker pga. at jeg har mange vurderinger på skolen de to neste ukene... Anonymkode: 70b4a...63a Er du ansatt som kokk,går jeg utfra at du har fagbrev. Om ikke,så er lønnen lavere. Det er best du spør om lønnen før du begynner. De vil nok ikke ansette en kokk,på en plass hvor de kun selger burgere. Anonymkode: a6e40...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå