lurifax Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Mannen og jeg har lyst til å dra på kjæresteferie til hellas i sommerferien, men vet ikke hvor.. Vi er i midten av 30 årene. Vi ønsker fine strender, god mat, shopping og det kan godt være litt liv Har blant annet sett på Santorini, Skopelos, Skiatos og Platanias. Trenger gode tips
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #2 Skrevet 11. juni 2017 Anbefaler Rethymnon på Kreta eller Parga på fastlandet. Ville styrt unna Santorini (utrolig med turisme, men det er det på de fleste øyer, men her kom det mange båter med turisme daglig til øya) Anonymkode: ab6d9...a09
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2017 #3 Skrevet 11. juni 2017 Vet det ikke er helt Hellas, men Kypros er også veldig fint (den er jo halvt gresk). Ellers har jeg vært på både Korfu, Kreta og Skopelos og vært fornøyd. En ulempe med Skopelos er at du må ta båt dit siden det ikke er flyplass på øya. Har hørt Santorini er fint, men det kan være mye folk der. Anonymkode: 32282...95c
johanan Skrevet 11. juni 2017 #4 Skrevet 11. juni 2017 (endret) Ville anbefalt Parga på fastlanet. Veldig fin og romantisk sted. Ellers så er Kreta fint, men styr unna Platanias og Agia Marina. Jeg anbefaler områder nær Chania, Rethymnon eller Heraklion. Kreta er en øy med veldig mye turisme, en det er en stor øy der du kan oppleve mye annet enn masseturismen. Har vært der 10 ganger. Kreta har mange fine strender og bor du nær Chania eller Heraklion så er det gode shoppingmuligheter òg. Rethymnon er ett perfekt sted for utflukter pga. sin gode plassering, samt du kan reise på dagstur til både sydkysten, Chania og Heraklion. Rhodos er undervurdert, men skal du ha fine strender er Lindos å anbefale. Ulempen med Lindos er at det er ganske øde og langt til nærmeste "by" og det kommer også mange båter fra ulike steder på øya på dagstur. Lindos er veldig sjarmerende og har gode restauranter, men shoppingen er ikke det store der (selger svamper, håndlagde ting, suvenirer osv..) Ville anbefalt å bo i Rhodos-by (der er det mange hotell med 18 årsgrense) Har vært på Santorini, men reiser ikke tilbake for å si det sånn. Skopelos og Skiatos har jeg ingen erfaringer med så kan ikke uttale meg om de stedene. Endret 11. juni 2017 av johanan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå