Gå til innhold

Noen som har råd for å overleve pms?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei ,jeg plages sånn av pms. Både fysisk og psykisk. Er så deprimert at det er helt grusomt i denne uken Det slår aldri feil , og det er like ille hver gang. Har prøvd progesteron og nattlysolje uten virkning.. noen som har andre råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

ja, det aller beste rådet jeg kan gi er å gå til kiropraktor!

regelmessig!

da får du nervesystemet i orden, og alt flyter som det skal..

come on, off you go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hormonjenta

Dette er hormonell ubalanse.

Jeg har gått hos akupunktør for det samme og det hjalp.

I tillegg til nåler bør du satse på sunn mat (sunne karbohydrater), kosttilskudd (b6 er viktig) og mye trim.

Hold også orden på din mentale helse - rydd unna problemer og indre konflikter. Skriv dagbok, analyser deg selv, hva som helst. Stress ned og ta tid til deg selv og ro på alvor.

Ta gjerne en titt på dr. John R. Lees bok "Naturlig hormonterapi for yngre kvinner" (helsekost har den)

Hvis du bor i Oslo, så kan jeg anbefale akupunktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget av PMS, spesielt psykisk. Har prøvd nattlysolje, men ikke følt at det har hjulpet. Nå har jeg prøvd Femal i 4 mnd, og føler det har hjulpet. Verd å prøve i hvert fall.

Har ellers hørt at akupunktur skal være bra mot PMS, både fysisk og psykisk.

Unngå kaffe, sukker og salt uken før menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

takk for gode svar. Skal prøve femal og b6 har ikke tenkt på det. I dag har det vært ille . Sittet inne og grått så og si hele dagen...hardt angrepet kan en si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daniella_

Jeg har samme plager.

Jeg blir hissig, deprimert, øker i vekt, får kviser, magen buler, også får jeg brystspreng...alt på en gang :grine:

Har spurt legen min men han hadde ingen råd bortsett fra nattlysolje.

Har enda ikke klart å kave meg til helsekosten for å kjøpe det.. Det er utrolig dyrt også.

Og når det i tillegg er liten sjangse for at nattlysoljen virker (som jeg har hørt) er det ikke så fristende heller.

Tror jeg skal sjekke ut Femal...kanskje det er noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sunn periode i livet mitt sluttet jeg helt å spise godteri og tok 1 ss tran hver dag. Etter 2-3 måneder oppdaget jeg at jeg ikke led av PMS i det hele tatt... Da jeg sluttet med dette kom plagene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gå turer (20 min holder = mindre oppblåst), husk minst mulig salt, drikk masse vann, inntak av b6 og b12vitaminer, magnesium, og tran...

Jeg har pms i ca en time... (det er helt sant...)

Men det var ille i begynnelsen av tjueårene. Humøret var verst. Helt til jeg fant ut at jeg måtte begynne å styre meg, og i alle fall ikke la det gå ut over andre... men det er mulig jeg er litt pms hele året, for jeg er veldig lett antennelig... (men aldri langsint...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev
Antidepressiva i pms-perioden har jeg hørt skal være ett alternativ dersom det blir riktig ille.

Det ser jeg ikke helt for meg. Virkningen av antidepressiva begynner ikke før etter 2-4 ukers bruk, og skal tas regelmessig. Å ta det en uke i mnd vil ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...