Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2005 #1 Skrevet 3. januar 2005 Jeg er nybegynner når det gjelder hårfarging. :oops: Jeg har funnet en farge som jeg liker, og tenkte å gå for den permanent istedet for sånn som jeg vasker ut. Sliter det ene mer enn det andre på håret? Og sliter slike gjør-det-selv pakker mer enn produktene frisørene bruker? (Redd for at frisøren ikke får til nøyaktig samme farge som på den jeg har prøvd, men det gjør de kanskje?)
Rio Skrevet 3. januar 2005 #2 Skrevet 3. januar 2005 Farg i vei du. Sliting på håret må du regne med uansett hva du gjør, men produktene i dag er bedre enn de var, så det er ikke så skadelig som mange tror å bruke hjemmefarging. Hår vokser ut igjen, og så lenge du ikke farger det hver dag så går det nok strålende fint.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Jeg hadde heller stolt på at frisøren får det til enn hjemmefarging! Behandling av håret vil uansett slite .. Men som forrige sier så lenge du ikke gjør det hverdag så. Frisørene har spesial produkter utviklet for proff bruk , så butikkvaerne er nok litt annerledes ja.
Jenni Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Det er overhodet ikke noe i at farge hos frisør sliter mindre enn hjemmefarging. Men det sliter helt klart mer enn en minicolor, fordi det inneholder amoniakk.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2005 #5 Skrevet 4. januar 2005 Det er overhodet ikke noe i at farge hos frisør sliter mindre enn hjemmefarging. Men det sliter helt klart mer enn en minicolor' date=' fordi det inneholder amoniakk.[/quote'] Er det da bedre å ta en minicolor annenhver måned enn å farge permanent og så farge etterveksten (det blir vel neppe nøyaktig når jeg gjør det selv, så den ettervekstfargingen går kanskje både her og der på allerede farget hår?)
Jenni Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 En permanent hårfarge vil jo også falme, så du må fortsette og farge håret hver 6. uke uansett for å holde fargen. Jeg ville gått for en minicolor, prøv clairol sin, den har veldig fine og holdbare farger.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2005 #7 Skrevet 4. januar 2005 OK. Takk for å ha ledet meg tryggere inn i hårfargingens intrikate verden! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå