AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Jeg må bare spørre her... Det skjedde nemlig med venninna mi forrige helg. Hun skulle møte en fra Tinder, og hun var veldig fornøyd fordi han var veldig kjekk. Helt til de møttes og han åpnet munnen. Han hadde hatt 3-4 tenner i munnen. Og de var ganske råtne. Hun fikk panikk, og fant på en unnskyldning for å dra. Så hvor viktig er tenner for deg? Er det et krav at den du dater har fine tenner? Eller har tenner i det hele tatt? Anonymkode: c05cb...c0c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 dårlige tenner kan tyde på dårlig helse eller rusproblem Anonymkode: f21a4...3df 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Fine tenner er viktig ja. Skal trossalt ha leppene og tunga mine i nærheten der og se på fjeset hver dag. Jeg kan ikke fordra skitne tenner eller sånne spisse demon tenner som peker innover i munnen. Bortsett fra det er det ikke så farig om 1 tann er litt skev liksom. Anonymkode: 3f8f5...4d0 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: dårlige tenner kan tyde på dårlig helse eller rusproblem Anonymkode: f21a4...3df Det kan også tyde på tann/tannkjøttsykdom som man ikke kan noe for. Anonymkode: c05cb...c0c 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan også tyde på tann/tannkjøttsykdom som man ikke kan noe for. Anonymkode: c05cb...c0c Det får man hjelp til av tannlegen. Og det er omtrent gratis Anonymkode: 3b111...2ee 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Dårlig tannstaus, sier mye om en person. Anonymkode: 3b111...2ee 5
Frøken_fjong1 Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Oj da! Rene og pene tenner er viktig . Kunne aldri klart å kysse en person med råtne tenner.så jeg forstår venninnen din ganske godt. 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, Frøken_fjong1 skrev: Oj da! Rene og pene tenner er viktig . Kunne aldri klart å kysse en person med råtne tenner.så jeg forstår venninnen din ganske godt. Hehe, jeg skal innrømme at jeg lo godt når hun fortalte det. Rett og slett på grunn av måten hun fortalte det på. Anonymkode: c05cb...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 Min eks har kun to tenner. Dette pga tannkjøttsykdom. Han får det ikke dekt og har måtte betale for egen lomme. Det tok meg et halvt år før jeg oppdaget at han ikke hadde tenner så for meg er ikke tenner noe jeg fokuserer på. Anonymkode: bd24d...287 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Nå begynner jeg å bli urolig.. Jeg har absolutt ingen hvit perletråd, men tennene mine er i alle fall rette. De har også utrolig stort mellomrom fra hverandre og kanten er heller ikke helt ben, er dette turn off? Anonymkode: b7339...805
Frøken_fjong1 Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min eks har kun to tenner. Dette pga tannkjøttsykdom. Han får det ikke dekt og har måtte betale for egen lomme. Det tok meg et halvt år før jeg oppdaget at han ikke hadde tenner så for meg er ikke tenner noe jeg fokuserer på. Anonymkode: bd24d...287 Et halvt år? 😨 Wow. Forstår ikke hvordan det er mulig å ikke oppdage det med en gang 15
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 Tenner er viktig! Trenger ikke å være en perfekt perlerad, men normalt hvite og alle tenner intakt er et must. De må være ganske rette også, normalt pene tenne mao!:) blir kvalm nårjeg ser tenner som er veldig misfarvede og skjeve-kunne aldri ha kysset noen med slike tenner. Anonymkode: 65c21...e9f 2
Frøken_fjong1 Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, jeg skal innrømme at jeg lo godt når hun fortalte det. Rett og slett på grunn av måten hun fortalte det på. Anonymkode: c05cb...c0c Jeg hadde fått litt panikk selv 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner jeg å bli urolig.. Jeg har absolutt ingen hvit perletråd, men tennene mine er i alle fall rette. De har også utrolig stort mellomrom fra hverandre og kanten er heller ikke helt ben, er dette turn off? Anonymkode: b7339...805 Så lenge de er normalt hvite og ikke gule, brune elle gråe så er d ikke problem. Anonymkode: 65c21...e9f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge de er normalt hvite og ikke gule, brune elle gråe så er d ikke problem. Anonymkode: 65c21...e9f Type sånn her, bare litt mindre ekstremt. Ser helt normalt ut når jeg smiler med åpen munn Anonymkode: b7339...805
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 5 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Et halvt år? 😨 Wow. Forstår ikke hvordan det er mulig å ikke oppdage det med en gang Han skjuler det utrolig bra. Ikke bare jeg som har klart å overse det. Flere som har nevnt det lenge etterpå eller plutselig sett det. Nå har ham fått nye tenner og ingen har sett det heller Anonymkode: bd24d...287 2
Trolltunge Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 Tenner er viktig! De trenger ikke å være perfekte, men brune tenner, eller manglende tenner, er lite attraktivt. Jeg var på date med en veldig hyggelig mann for litt siden. Flott ellers, og gikk i stilige dyre klær, men brune snustenner. Seriøst, tenner sitter i ansiktet, og er utrolig synlige. Det koster knappe 1000 kr å sandblåse bort brunt belegg på tenner, så hvordan noen kan bruke tusenvis av kroner på klær, men la tennene være brune, det er over min fatteevne. Man får ikke lyst til å kysse en med brune tenner! 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min eks har kun to tenner. Dette pga tannkjøttsykdom. Han får det ikke dekt og har måtte betale for egen lomme. Det tok meg et halvt år før jeg oppdaget at han ikke hadde tenner så for meg er ikke tenner noe jeg fokuserer på. Anonymkode: bd24d...287 Hva i all verden? Hvordan i all verden kan du ikke ha merket dette? Anonymkode: 5f728...e0d 2
Chizue Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, Trolltunge skrev: Tenner er viktig! De trenger ikke å være perfekte, men brune tenner, eller manglende tenner, er lite attraktivt. Jeg var på date med en veldig hyggelig mann for litt siden. Flott ellers, og gikk i stilige dyre klær, men brune snustenner. Seriøst, tenner sitter i ansiktet, og er utrolig synlige. Det koster knappe 1000 kr å sandblåse bort brunt belegg på tenner, så hvordan noen kan bruke tusenvis av kroner på klær, men la tennene være brune, det er over min fatteevne. Man får ikke lyst til å kysse en med brune tenner! Av og til har man bare lyst å glemme problemet.. Er ikke alt man får dekt heller. Og om man har vært inn og ut av tannlegekontoret så lenge man kan huske.. Så er det jævlig digg å smelle av med 10.000kr på klær så fort muligheten er der. i 2012-2013 brukte jeg nærmere 50.000kr på munnen min, går på medisiner som gjør at jeg har munntørrhet. (Jeg fikk dekt 40.000, men egenandelen var på 50..) i 2013, ble jeg ferdig, har gått til tannlege 1 gang i 2014, 2015, 2016 og alt var helt greit.. Fram til for ett par måneder siden.. Knekk, knekk, knekk, fortanna, hjørnetanna og en jeksel knakk i to.. Pga munntørrheten så smuldrer tenna opp, lite digg Så de ble fikset, satt på krone, nærmere 20.000kr.. Nå er jeg så jævlig lei at jeg vurderer å fjerne røkkla og sette tenna på stift =) Og det beste av alt: Ingen av mine nærmeste venner vet om mine tidligere munnproblemer, jeg viste bestevenninna mi dette når det stod på som verst og hun fikk sjokk. Hun hadde ingen anelse. Grunnen er vel at VI som har slike problemer, har lært oss å tilpasse oss.. Vi smiler ikke med åpen munn, når vi gjesper, tar vi gjerne hånda og dekker til. Vi er klar over det problemet, vi er klar over at folk liker ett hvitt smil og mange av oss kan bare drømme om det, fordi vi vet...Om vi ikke punger ut med flere hundretusen kroner, så skjer ikke det oss. Og enkelte av oss har allerede gitt opp, vi vil heller bruke penger på leilighet, bil, klær, dra på ferie som normale mennesker gjør.. .Istedet for å være fastlenket i en tannlegestol.. 6
Trolltunge Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 11 minutter siden, Chibi skrev: Av og til har man bare lyst å glemme problemet.. Er ikke alt man får dekt heller. Og om man har vært inn og ut av tannlegekontoret så lenge man kan huske.. Så er det jævlig digg å smelle av med 10.000kr på klær så fort muligheten er der. i 2012-2013 brukte jeg nærmere 50.000kr på munnen min, går på medisiner som gjør at jeg har munntørrhet. (Jeg fikk dekt 40.000, men egenandelen var på 50..) i 2013, ble jeg ferdig, har gått til tannlege 1 gang i 2014, 2015, 2016 og alt var helt greit.. Fram til for ett par måneder siden.. Knekk, knekk, knekk, fortanna, hjørnetanna og en jeksel knakk i to.. Pga munntørrheten så smuldrer tenna opp, lite digg Så de ble fikset, satt på krone, nærmere 20.000kr.. Nå er jeg så jævlig lei at jeg vurderer å fjerne røkkla og sette tenna på stift =) Og det beste av alt: Ingen av mine nærmeste venner vet om mine tidligere munnproblemer, jeg viste bestevenninna mi dette når det stod på som verst og hun fikk sjokk. Hun hadde ingen anelse. Grunnen er vel at VI som har slike problemer, har lært oss å tilpasse oss.. Vi smiler ikke med åpen munn, når vi gjesper, tar vi gjerne hånda og dekker til. Vi er klar over det problemet, vi er klar over at folk liker ett hvitt smil og mange av oss kan bare drømme om det, fordi vi vet...Om vi ikke punger ut med flere hundretusen kroner, så skjer ikke det oss. Og enkelte av oss har allerede gitt opp, vi vil heller bruke penger på leilighet, bil, klær, dra på ferie som normale mennesker gjør.. .Istedet for å være fastlenket i en tannlegestol.. Dette er jo et litt annet problem enn det jeg nevner. Jeg har stor forståelse for at dette må være både trist, dyrt og frustrerende. Har all sympati med dere som har slike problemer! Det jeg ikke har forståelse for er brunt belegg fra snus eller røyk. Det er et problem som koster lite å fikse, og å da overse dette, men bruke mye penger på ting som betyr mindre for førsteinntrykket, det forstår jeg ikke. Men jeg vet med meg selv at manglet jeg tenner ville jeg heller ha brukt penger på det enn på klær. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå