AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Holder på å søke jobber da jeg er ute etter nye utfordringer etter fire år i samme jobb. Jeg har jobbet tidligere flere steder, men aldri med noe som var studierelevant før denne jobben. Når jeg søkte denne jobben brukte jeg referanser fra veieleder på hovedoppgave, og en fra en leder fra et firma jeg hadde sommerjobb i. Jeg har ingen kontakt med noen av dem, og de vet lite om hva jeg har gjort og lært på jobb disse årene. Jeg hadde en sjef tidligere i samme bedrift som nå som jeg ikke hadde det beste forholdet til, han ga meg aldri spennende oppgaver eller ros for gode prestasjoner. Jeg alltid lite lønnsøkning uten særlig begrunnelse. Min nåværende sjef har vært langt mer positiv, og er langt mer åpen og gir spennende arbeidsoppgaver samtidig som han behandler folk godt. Jeg har et godt forhold til flere av mine kolleger, men det er noen av kollegene jeg snakker lite med. Grunnen til at jeg søker jobb er fordi jeg har lyst til å prøve noe nytt. Hvordan går man fram i en slik situasjon for å få referanser. Jeg synes det er så kleint å spørre, og er redd for ryktespredning om at jeg søker jobber? Noen so har vært i samme situasjon? Anonymkode: 46cb6...8d9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Bruk nåværende sjef og om mulig en god kollega på nåværende jobb. Når du blir bedt om å oppgi referanser er du kommet så langt i ansettelsesprosessen at du nesten er ansatt. Da er det greit å spørre "sprekke bobla" for sjefen. Min erfaring er at de aller fleste har ingen problemer med at medarbeidere søker andre jobber. Selv sjefer gjør det. Prøv så skal du se at det ikke er så farlig. Anonymkode: 6ccab...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå