AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 hva avgjør om du syns serien virker interessant eller ikke? Jeg bruker se et klipp eller trailer på youtube, og dersom 90% av personene er generisk pene mennesker i alderen 20-35 dropper jeg serien. Da har den som regel utrolige kjedelige personligheter og dårlig plott. Dersom de fleste karakterene ser ut som "ekte mennesker", gir jeg serien som regel en sjanse. Anonymkode: 5a564...c53 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Jeg avgjør først om det er innenfor en sjanger jeg liker, om det er det går jeg videre til IMDB for å se på rating og reviews. Så ser jeg en episode. Dropper episode nr 2. om jeg ikke får sansen for den. Eventuelt ser en episode til om jeg er usikker på om første episoden viste potensiale eller ikke. Anonymkode: dba02...b16
Arktis Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Jeg ser et klipp og sjekker ut første episode. Hvis første episode suger blir det med den ene. Er episoden fengende, ser jeg videre. Forventer at serien har litt action, vekker følelser, og er høvelig virkelighetsnær. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: hva avgjør om du syns serien virker interessant eller ikke? Jeg bruker se et klipp eller trailer på youtube, og dersom 90% av personene er generisk pene mennesker i alderen 20-35 dropper jeg serien. Da har den som regel utrolige kjedelige personligheter og dårlig plott. Dersom de fleste karakterene ser ut som "ekte mennesker", gir jeg serien som regel en sjanse. Anonymkode: 5a564...c53 Hæ, dette gir ingen mening? Kan du gi noen eksempler på hva du mener er en god serie med mennesker som ser ekte ut? Og motsatt, eksempler med serier hvor de ikke ser ekte ut? Anonymkode: 5ba01...e95 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Om jeg liker en serie eller ikke har ikke noe med hvordan karakterene ser ut. Heldigvis er jeg ikke så utseendefokusert. Selv pene mennesker kan ha interessante roller og spille godt. Hvor godt jeg liker en serie handler om sjanger, hvor godt den bygger seg opp og hvor gode skuespillerne er til å spille. Anonymkode: a008e...a0a 1
Gjest Solomon Grundy Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 (endret) Jeg ser hva serien handler om. Om jeg synes handlingen virker interessant så ser jeg på den. Jeg ser 5 episoder før jeg bestemmer meg for å forsette. Endret 10. juni 2017 av Solomon Grundy
melatonin Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Leser litt om serien og om den har fått gode krittiker. Hvis den ser fengende ut så prøver jeg, hvis den ikke fenger etter 2 episoder så dropper jeg den.
Simbyxor Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 God handling, nye episoder hver gang, sympatiske hovedpersoner og humor. Null sexscener. 1
Solivagant Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 Ser på sjanger og handling om den virker interessant. Gir som oftest serien noen episoder før jeg bestemmer meg.
Gjest Raiu Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 På 10/06/2017 den 16.41, AnonymBruker skrev: hva avgjør om du syns serien virker interessant eller ikke? Jeg bruker se et klipp eller trailer på youtube, og dersom 90% av personene er generisk pene mennesker i alderen 20-35 dropper jeg serien. Da har den som regel utrolige kjedelige personligheter og dårlig plott. Dersom de fleste karakterene ser ut som "ekte mennesker", gir jeg serien som regel en sjanse. Anonymkode: 5a564...c53 Skjønner faktisk hva du mener her. Er ikke så realistisk å ha en serie om politi så er alle unge mennesker med perfekt utseende. En serie med litt mer fyll har som regel skuespillere som er der fordi de passer rollen og ikke pga hvor pene de ser ut. Breaking Bad er ett godt eksempel på god casting med "normale" mennesker. Orange is the New Black også. Pleier å se en eller to episoder. Liker ikke å lese så mye om serien før jeg starter.
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 Jeg leser hva serien handler om, høres den interessant ut, prøver jeg et par episoder før jeg finner ut om den er verdt å forsette å se.
Reader81 Skrevet 16. juni 2017 #12 Skrevet 16. juni 2017 Jeg gjør gjerne litt " research " ved å lese litt om hva den handler om og hva slags kritikk den har fått. Jeg ser gjerne endel episoder før jeg hopper av, for noen serier tar litt tid før de fenger skikkelig. For eks så så jeg nesten en hel sesong av Six Feet Under før den fenget skikkelig, og jeg så senere ferdig hele serien. Den ble liksom bedre og bedre.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #13 Skrevet 17. juni 2017 Jeg leser en del om serien først. Leser anbefalinger fra andre, feks på KG. Ser om de har listet opp mange serier og om jeg har sett og likt noen av de andre personen anbefaler. Leser litt om plottet for å se om det er noe som fenger. Ser en episode. Fenger det ikke da, så fenger det neppe. Noen serier måtte jeg se et par episoder før jeg har hekta. F.eks Breaking Bad. Syns den var litt rar ved første episode, men jeg hadde lest SÅ mye bra om den så jeg valgte å gi den noen episoder til. Og fy, det er jo noe av det beste jeg har sett! Anonymkode: cf04d...1dd
letterbomb Skrevet 17. juni 2017 #14 Skrevet 17. juni 2017 Dersom jeg tilfeldigvis ser reklame for en serie eller dersom det dukker opp en ny serie på Netflix, Viaplay o.l., søker jeg opp trailer av serien. Dersom den ser relativt grei ut og dersom serien er innenfor sjangere jeg liker, så gir jeg serien en sjanse. Da må jeg nesten se 2-3 episoder for å sjekke om den virkelig fenger eller ikke.
Skay Skrevet 17. juni 2017 #15 Skrevet 17. juni 2017 Den må fange interessen min i første episode, maks andre episode. Hvis ikke så dropper jeg den. At skuespillerne er pene eller stygge bryr jeg meg ikke så mye om. Men det må være interessant.
Tillion Skrevet 21. juni 2017 #16 Skrevet 21. juni 2017 Tar en kikk hvis tittelen og promobildet fanger interessen min. Evt. leser hva serien handler om, hvis jeg er usikker. Gidder sjeldent å se trailere eller lese reviews, gjør heller opp min egen mening etter noen episoder.
Lurium Skrevet 21. juni 2017 #17 Skrevet 21. juni 2017 Tema - Helt ferdig med noen oppbrukte genre som f.eks.; "Snål" spesialist i ett eller annet obskurt felt som politiet er nødt til å samarbeide med for å løse saker. Skuespillere - Bør ha skuespillere jeg enten liker, eller finner troverdige i rollen. Sjekker "buzz" på forum som jeg føler demografien passer med min, ofte Reddit. (Ikke kjønn, men alder). Unngår som regel serier hvor jeg føler jeg ikke kan identifisere meg med noen som helst. (Typiske tenåringsserier/kvinneserier). Er jeg i tvil ser jeg som regel piloten/første episode.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #18 Skrevet 21. juni 2017 På 6/10/2017 den 21.24, AnonymBruker skrev: Hæ, dette gir ingen mening? Kan du gi noen eksempler på hva du mener er en god serie med mennesker som ser ekte ut? Og motsatt, eksempler med serier hvor de ikke ser ekte ut? Anonymkode: 5ba01...e95 med glede Breaking bad, rectify, house of cards Serier der hovedpersonene ikke ser "ekte" ut. Det er litt verre, for jeg kan se 1-2 episoder med disse før jeg gir opp. Jeg husker også disse dårligere enn andre serier, fordi de var så dårlige at jeg ikke så dem så mye. Serier der alle er oversminket og der flest mulig skal være attraktive. De seriene jeg liker har som regel mennesker som ser merkelige ut, som har kjennetegn ved utseende sitt. Altså, det er personer som ikke har perfekt nese, munn og øyne, mennesker som ikke har perfekt utseende. Siste serien jeg så med uinteressante og kjedelige karakterer er Travelers Anonymkode: 5a564...c53
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #19 Skrevet 21. juni 2017 Hvis handlingen høres ut som den er interessant, ser jeg på serien. Om jeg fortsetter, kommer helt an på om hovedkarakterene er sympatiske. Ofte ser jeg videre uansett, om jeg liker hovedkarakterene. Handlingen er viktigo også, selvfølgelig. Men karakterene er viktigst Anonymkode: 03d7e...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå