AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Del Skrevet 10. juni 2017 Jeg er en dame på 30 år som er gift. Utenom mannen min så har jeg ingen venner. Bryllupet vårt ble litt stusslig pga jeg hadde ingen venner å be. Jeg er gravid og vet jeg aldri får babyshower, det bryr meg ikke for vil ikke ha det. Men hadde jo betydd litt å kunne velge det selv og si nei takk i stede for å vite at ingen kommer til å spørre. Sitter mye alene de kveldene mannen er ute med venner eller jobber sent. Unner han å gå ut med venner, det oppfordrer jeg han til slik at han bevarer sine venner. Ensomheten er ganske sterk å kjenne på, når jeg lar meg selv kjenne på det. Hva gjør dere andre i min situasjon for å holde dere opptatt og ikke falle inn i selvmedlidenhet? Tenkte å finne meg en hobby. Men finner ikke på så mye. Driver med hagen og trening. Men noe å pusle med på kvelden.. Og har en drøm om at det kanskje finnes en som ønsker å være venn med meg på barsel møter eller når lille begynner i bhg. Hvordan gå fram for å komme inn på folk uten å virke desperat? Anonymkode: 4b48d...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Del Skrevet 10. juni 2017 Ta med ungen på bæretreff!! Anonymkode: 911a7...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Del Skrevet 10. juni 2017 Hvis du bor i Kristiansandsområdet kan vi kanskje treffes om du har lyst? Anonymkode: b6926...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Del Skrevet 10. juni 2017 Hvis du bor i Bergen, så tar jeg gjerne en kaffe med deg og minien. Har ikke barn selv, men sitter med mye samme følelse som deg Anonymkode: 33163...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 10. juni 2017 #5 Del Skrevet 10. juni 2017 Inviter noen kjente til middag hjem til dere. Kanskje bare noen få damer til jentebesøk, eller lag til et partner middag besøk. De fleste blir veldig glade for å bli invitert hjem til noen på middag. Det er jo så koselig å få en middagsinvitasjon. Det gjør jeg ofte. Ikke alle inviterer igjen, men det hender da at noen andre også inviterer. Ta initiativ til å finne på noe med andre. Spør om naboen blir med på en tur, komme innom på kaffe, en prat osv. Synes det pleier å arrangeres noe baby og foreldre sammenkomster for ganske små babyer, f.eks musikkbarnehage var det her omkring hvor jeg bor. Helt fra babyen bare var et par måneder kunne mor og barn sammen delta i noe musikk. Mødre og bestemødre satt med babyen på fanget, og det ble sunget, spilt instrumenter, vugget og klappet. Mange mødre som snakket sammen da. Du kan også melde deg på babysvømming. Tror dette må meldes på før barnet er født. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 10. juni 2017 #6 Del Skrevet 10. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en dame på 30 år som er gift. Utenom mannen min så har jeg ingen venner. Bryllupet vårt ble litt stusslig pga jeg hadde ingen venner å be. Jeg er gravid og vet jeg aldri får babyshower, det bryr meg ikke for vil ikke ha det. Men hadde jo betydd litt å kunne velge det selv og si nei takk i stede for å vite at ingen kommer til å spørre. Sitter mye alene de kveldene mannen er ute med venner eller jobber sent. Unner han å gå ut med venner, det oppfordrer jeg han til slik at han bevarer sine venner. Ensomheten er ganske sterk å kjenne på, når jeg lar meg selv kjenne på det. Hva gjør dere andre i min situasjon for å holde dere opptatt og ikke falle inn i selvmedlidenhet? Du er i den situasjonen du er, med et lite barn innkommende så får du mer en nok å henge i med, du vil som småbarnsforeldre garantert treffe mange nye mennesker fremover, det vil kreve mye tid og arbeid for deg, og bruk all din tid på dette. Så vil din mann sine venner også over tid bli dine venner, så du har mye å glede deg til faktisk. Som mor vil du treffe mange andre mødre gjennom ditt barn, og da åpner det seg også helt andre muligheter, grip disse. Lykke til ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Del Skrevet 10. juni 2017 Hvor bor du? Som du ser er det flere her inne som gjerne til treffe deg, kanskje du kan skaffe deg venner på denne måten? Hvis du vil møte folk slik du selv foreslår (altså gjennom barseltreff, andre foreldre med barn i samme barnehage o.l.), så foreslår jeg at du bare går forsiktig frem. Småprat når dere møtes, hvis det er hyggelig flere ganger på rad så foreslå at dere skal gå på trilletur sammen (for eksempel). Det er en veldig naturlig og lite desperat måte å bli kjent med andre mødre på Anonymkode: 1f5da...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå