Gå til innhold

For flotte gaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en tendens til å gi andre mennesker alt for dyre og flotte gaver. Hvorfor gjør jeg det. Jeg har stort ønske om å forbause dem , og eller at de skal bli glade og  kanskje mere like og respektere meg. Jeg vet ikke. Kanskeje en  kombinasjon av de tingene. 

Når jeg er for meg selv er det ikke noe problem  men straks jeg skal være sosial og treffer aller typer mennesker gir jeg litt formye av meg selv både materielt og mentlt. Tilbyr meg . I det vide og det brede. Har tidligere gått til psykolog og da ble det bra. Jeg sluttet med dette og da merket jeg at omgiveldene ikke likte det så godt,kanskje ikke bare det materielle men at jeg generelt var blitt så eben sær egoistisk og vrang synes de. Uttalte de,til meg.

Og hjelpe meg nå er jeg iferd med å rase tilbake dit jeg var og det vil jeg ikke dor da mister jeg på en måte all kontroll. Noen som har tips og  eller erfaringer med lignende situasjoner og kan råde meg? 

Anonymkode: e6271...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tendens til å gi andre mennesker alt for dyre og flotte gaver. Hvorfor gjør jeg det. Jeg har stort ønske om å forbause dem , og eller at de skal bli glade og  kanskje mere like og respektere meg. Jeg vet ikke. Kanskeje en  kombinasjon av de tingene. 

Når jeg er for meg selv er det ikke noe problem  men straks jeg skal være sosial og treffer aller typer mennesker gir jeg litt formye av meg selv både materielt og mentlt. Tilbyr meg . I det vide og det brede. Har tidligere gått til psykolog og da ble det bra. Jeg sluttet med dette og da merket jeg at omgiveldene ikke likte det så godt,kanskje ikke bare det materielle men at jeg generelt var blitt så eben sær egoistisk og vrang synes de. Uttalte de,til meg.

Og hjelpe meg nå er jeg iferd med å rase tilbake dit jeg var og det vil jeg ikke dor da mister jeg på en måte all kontroll. Noen som har tips og  eller erfaringer med lignende situasjoner og kan råde meg? 

Beklager skrivefeil. Jeg håper dere forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kjøpe gaver er kanskje en impulshandling, men du har jo tid på å tenke over handlingen helt til du faktisk har gitt gaven.  Neste gang du kjøper en gave du ikke burde kjøpt så lever den tilbake i butikken før du har gitt den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ønsker du å få i retur når du gir en gave? Ønsker du en gave i retur, en stor klem og evig vennskap, eller bare et enkelt takk? Gir du gaver kun for å glede andre? 

Anonymkode: 284ed...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Psykolog igjen? Det ser ut til at det funket sist. 

Jeg synes ikke "venner" er verdt å beholde dersom de kaller deg egoistisk o.l. for å ikke gi dem noe materielle gaver.

Anonymkode: 0069c...d8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...