AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Ut ifra trådene her inne på Kvinneguiden, samt kommentarfeltene andre steder, virker det som om kvinnehatet florerer der ute. Vi kvinner blir pepret fulle om at vi er onde, dumme og evneveike, samt at vi har skylda for egentlig alt som er fælt, negativt og urettferdig i denne verden. Vil jo tro at det er et fåtall som står bak disse utropene, selv om det er usannsynlig ofte at man på nett støter på skildringer fra anonyme om at kvinner er rota til alt ondt. I det virkelige livet møter jeg aldri på slike meninger. Det er selvfølgelig bra, men kunne vært interessant å høre om andre faktisk har møtt på en vaskeekte kvinnehater face to face. Hvordan var det i så fall? Anonymkode: 26b97...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 De fleste klarer vel skjule sine kontroversielle meninger. Du har nok møtt mange rasister som du ikke aner er det. Ellers, så har jeg møtt en mann jeg mistenker var det. Han holdt seg for seg selv og sa ikke stort. Så ut som han gikk rundt og bar på mye negative følelser ut ifra ansiktet hans. Det var en kort vikarjobb jeg hadde, så snakket ikke noe særlig med han og ble aldri kjent med han Anonymkode: 9c28f...c9c 3
FrittgåendeBurugle Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 (endret) Tror mange modererer seg irl, og spyr ut galle anonymt på nettet. Edit: har møtt på noen få, men det er ganske langt mellom dem. Endret 10. juni 2017 av FrittgåendeBurugle
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Akkurat nå, FrittgåendeBurugle skrev: Tror mange modererer seg irl, og spyr ut galle anonymt på nettet. Jepp, stemmer nok det. Litt synd egentlig, for det kunne egentlig vært litt interessant å diskutere uten at vedkommende kan skjule seg bak en skjerm. Anonymkode: 26b97...9cf 3
Misophonia Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Ja, min egen far er kvinnehater. Er ikke bare bare å vokse opp med en sånn en, Nå er det jo egentlig litt typisk for kvinnehatere å være ganske skrøpelig, det er vel slik jeg ser på den type mennesker nå etter å ha vokst opp med en skrøpelig far. Jeg har en stor familie og flere der har opplevd å bli dårlig behandlet av pesten selv. Verste er at jeg ikke egentlig klarer å gjøre noe annet enn å le når jeg ser tilbake på vedkommende. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 En som er åpen om han er kvinnehater har jeg ikke møtt. Men jeg har møtt på noen menn som har sjåvinistiske holdninger de ikke er klar over selv en gang. Anonymkode: 71420...22f 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Ja. En tidligere venn. Slettet ham fra livet mitt på alle måter etter at han kom med det lite intelligente utsagnet "Kvinner lyver. Alltid." om voldtekt generelt. Slik som ååå så mange nepskrellmenn her inne. Anonymkode: a6a40...47a 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Har møtt på slike menn, selv om de ikke uttrykker tankene sine, så merker man det på væremåten, og kanskje mer på måten de ikke tenker på..som de burde, hvis de var mer normaljustert. Det er jo ikke kvinnehater de er først og fremst. Først og fremst har de en haug med issues med seg selv som de er sinte på. At de retter sinnet sitt utover, siden de ikke makter å endre noe selv, er sekundært. Anonymkode: 1eabf...1f4 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 Aldri møtt. Mistenker at disse mannfolkene er tapere som sitter hjemme i sofaen sin, glor på tv og slenger dritt på nettet. Derfor man sjelden møter dem ute. Anonymkode: c0b4c...67d 3
Gjest Donniedarko Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Tror det er vanskelig å møte på mennesker som er så ekstreme som haterne på nettet. For de kan jo ikke ha noen venner...
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 Ikke noe jeg ville klassifisert som hat nei. Noen som mener kvinner er og skal være evneveike når det gjelder typiske manneting, ja. Men disse mennene har uten unntak vært rimelig underkuet av dama/kona så det var nok mer overkompansering enn kvinnehat. De som vriker å stå bak en mening om at kvinner genuint er underlegene har jeg kun sett på nettet. Mistenker at de har hatt svært lite kontakt med kvinner i det virkelige liv. Anonymkode: 4a510...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 Jeg synes jeg ser mest misandri på dette forumet. Det er en rekke personer som til og med sier de er feminister. In a Vice essay titled “The Year in Male Tears,” writer Chelsea Summers defined modern misandry not as a hatred of men, but as “a seething rage against patriarchal power” and declared 2014 “the year misandry became chic.” It was the year feminists agreed that “dick is abundant and low value” and that male tears made the best moisturizer. Even celebrities got in on the fun. Gifs of Nicki Minaj cutting a banana in half in her “Anaconda” video were remixed with glitter “misandry” signs, and in her music video for “Bitch Better Have My Money,” Rihanna kidnapped and dismembered the trifling accountant who stole her money, then bathed in his blood. Misandry has gone mainstream. For the first time, the primary drivers of conversations around misandry are, in fact, the very feminists long-accused of not-so-secretly wanting to do away with men. Of course, as with all groups of people, women aren’t a monolith, and not all women are convinced of the benefits of out-and-proud misandry. In a 2014 piece for Time titled “Ironic Misandry: Why Feminists Pretending to Hate Men Isn’t Funny,” writer Sarah Begley argued that not enough people are in on the joke to make ironic misandry a useful tool against the patriarchy, calling it “terrible PR for feminism.” “Telling half the population that we hate them, even in jest, is not the way to do that. Feminism is still very much engaged in the battle for hearts and minds; appealing to the sense of humor of a very small minority of the population can be a good way to alienate the rest. That’s not to say that feminists should water down their true demands and complaints to appeal to broader swaths of the population. Nevertheless, to get folks on your side, you need an appealing message. Humor can help. But ironic misandry is just bad PR.” Performative misandry has allowed women a way to voice their displeasure with the patriarchy in a manner that is relatively safe and harmless. Displaying misandrist tendencies as a badge of pride seems to be an easy and compelling method for Western feminists to signal to one another that they understand the crushing reality that is womanhood in a patriarchal society. It harms no one, and gives us a brief respite in a world where serious contemplation of the harm that women face daily can overwhelm us with despair.https://www.bitchmedia.org/article/male-tears-fears/embracing-ironic-performance-misandry Anonymkode: e72b1...d94 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes jeg ser mest misandri på dette forumet. Det er en rekke personer som til og med sier de er feminister. In a Vice essay titled “The Year in Male Tears,” writer Chelsea Summers defined modern misandry not as a hatred of men, but as “a seething rage against patriarchal power” and declared 2014 “the year misandry became chic.” It was the year feminists agreed that “dick is abundant and low value” and that male tears made the best moisturizer. Even celebrities got in on the fun. Gifs of Nicki Minaj cutting a banana in half in her “Anaconda” video were remixed with glitter “misandry” signs, and in her music video for “Bitch Better Have My Money,” Rihanna kidnapped and dismembered the trifling accountant who stole her money, then bathed in his blood. Misandry has gone mainstream. For the first time, the primary drivers of conversations around misandry are, in fact, the very feminists long-accused of not-so-secretly wanting to do away with men. Of course, as with all groups of people, women aren’t a monolith, and not all women are convinced of the benefits of out-and-proud misandry. In a 2014 piece for Time titled “Ironic Misandry: Why Feminists Pretending to Hate Men Isn’t Funny,” writer Sarah Begley argued that not enough people are in on the joke to make ironic misandry a useful tool against the patriarchy, calling it “terrible PR for feminism.” “Telling half the population that we hate them, even in jest, is not the way to do that. Feminism is still very much engaged in the battle for hearts and minds; appealing to the sense of humor of a very small minority of the population can be a good way to alienate the rest. That’s not to say that feminists should water down their true demands and complaints to appeal to broader swaths of the population. Nevertheless, to get folks on your side, you need an appealing message. Humor can help. But ironic misandry is just bad PR.” Performative misandry has allowed women a way to voice their displeasure with the patriarchy in a manner that is relatively safe and harmless. Displaying misandrist tendencies as a badge of pride seems to be an easy and compelling method for Western feminists to signal to one another that they understand the crushing reality that is womanhood in a patriarchal society. It harms no one, and gives us a brief respite in a world where serious contemplation of the harm that women face daily can overwhelm us with despair.https://www.bitchmedia.org/article/male-tears-fears/embracing-ironic-performance-misandry Anonymkode: e72b1...d94 Er ikke i tvil om at det er en del mannehat også på dette og andre forum, men deler ikke din oppfatning om at det er mest av dette. Når det gjelder artikkelen vet jeg egentlig ikke hva du ville frem til. Kan jo godt være enig i enig i at det å ironisere over eller bruke humor for å tildekke sitt mannehat er teit, men er ikke enig med forfatters premiss om at dette er en generell trend. Anonymkode: 26b97...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 Alle menn er kvinnehatere. Anonymkode: 2d864...d86 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 Det er nok av kvinner som slenger dritt om menn også. Men det er selvsagt greit. Anonymkode: 2d864...d86 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle menn er kvinnehatere. Anonymkode: 2d864...d86 Det opplever jeg på ingen måte, tvert imot. Men her på KG kan det jo synes som at din påstand faktisk er fakta. Anonymkode: 26b97...9cf
CaraCaraMia Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 Ja, jeg har! En katastrofal sukker-date for litt over 1 år siden. det var helt krise. Allerede etter 15 min begynte han å legge ut om at norske menn var noen patetiske dotter som trillet barna sine i barnevogn og deltok i husarbeid. For det var jo kvinnen sin jobb.. Han begynte også å snakke om at kvinner var ansvarlige for at det var så mye utlendinger i Norge, og masse skitprat. Jeg sa etter 1 times tid at jeg måtte hjem og vaske håret. 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 5 minutter siden, CaraCaraMia skrev: Ja, jeg har! En katastrofal sukker-date for litt over 1 år siden. det var helt krise. Allerede etter 15 min begynte han å legge ut om at norske menn var noen patetiske dotter som trillet barna sine i barnevogn og deltok i husarbeid. For det var jo kvinnen sin jobb.. Han begynte også å snakke om at kvinner var ansvarlige for at det var så mye utlendinger i Norge, og masse skitprat. Jeg sa etter 1 times tid at jeg måtte hjem og vaske håret. Hjem og vaske håret, faktisk. Eeeeeeelsker det. Anonymkode: 26b97...9cf 3
Gjest Solomon Grundy Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 Her på KG roper man kvinnehat om alt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok av kvinner som slenger dritt om menn også. Men det er selvsagt greit. Anonymkode: 2d864...d86 Ja, selvsagt. Anonymkode: 26b97...9cf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå