Gjest er det greit det her? Skrevet 3. januar 2005 #1 Skrevet 3. januar 2005 Min beste venninne har gjort meg usikker. Hun er gift. Jeg har samboer. Vi fire har det mye morro og gjør ofte ting sammen. I det siste synes jeg hun har gått litt for langt i å flørte med samboeren min, men jeg vet ikke om det er reelt eller om jeg er "snerpete" - derfor skriver jeg her for å få synspunkter. Hun er generelt en flørtete person, som krever oppmerksomhet rundt seg hele tiden. Hun er vakker og vant til å få det hun peker på. De siste gangene vi har vært sammen med våre menn tilstede, er hun alltid kledd i dype utringninger og nærmest dytter puppene opp i fjeset på mannen min (dere vet: sitte sånn foroverlent med svai rygg, vifte med håret - aktig flørtestil) På fester i det siste, skal hun hele tiden ta på kjæresten min: stryke ham på kinnet når hun går forbi, gi ham klemmer, snakke til ham på utesteder med så høy musikk at det liksom er "ok" å holde rundt og holde leppene helt inntil øret hans......sånne ting. SKjønner dere? To ting til helt til slutt: 1) Samboeren min oppfører seg eksemplarisk og tar ikke aktiv del i noe flørting 2)Jeg tror ikke venninnen min "vil ta ham fra meg" - kanskje hun er betatt, det er mulig, men jeg tror det hele bare handler om at hun er vant til å få det hun peker på, og synes det er gøy å flørte med gutter (hun lar seg villig vekk sjekke opp når vi er på byen uten mannen hennes tilstede f eks) Jeg synes det er sårende at min venninne leker seg med min mann.
Gjest Daniella_ Skrevet 3. januar 2005 #2 Skrevet 3. januar 2005 Det er jo utrolig respektløst ovenfor deg og han hun er sammen med. Hva sier samboeren din til hennes oppførsel? Hadde det vært meg som var i denne sitasjonen ville jeg at min samboer skulle gitt min venninne klare signaler på at dette ikke er en grei oppførsel.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 For en fjolle.... Jeg er enig med forrige innleggskriver her at det ikke er greit, og at du ikke bør akseptere det.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Ikke greit i det hele tatt. Fint er det imidlertid at din mann oppfører seg eksemplarisk. En mulighet for å få henne til å oppføre seg mer "normalt" er kanskje å få mannen din til å si til henne at han oppfatter henne som litt for nærgående?
diddi Skrevet 3. januar 2005 #5 Skrevet 3. januar 2005 Dette kan sikkert løses greit ved at mannen din sier ifra på en pen måte. Så slipper forholdet mellom deg og venninnen å bli ødelagt. (Om du synes det er verdt å spare på da!)
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 takk for svar! Dere virker ganske enige om at jeg bør be mannen min si ifra neste gang. Hittil har jeg jo bare latt som ingenting og forsøkt å heve meg over det hele. Jeg har bare ikke lyst å dumme meg ut ved å virke sjalu/usikker/dårlig selvtillit-aktig/som om jeg ikke har full tillitt til mannen min! :veldigsur: *sukk*
Gjest Anki Skrevet 4. januar 2005 #7 Skrevet 4. januar 2005 Nei, dette er ikke greit, hadde blitt skikkelig forbanna hadde venninnen min gjort noe slikt. Enig med de andre, få han til å si fra til henne at dette liker han ikke.
Gjest Betty Boop Skrevet 4. januar 2005 #8 Skrevet 4. januar 2005 Jeg skjønner at du blir såret og irritert, men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Ettersom hun er gift, og hun vet at du og din samboer har det bra sammen ser hun det kanskje som stuerent å flørte med han når hennes mann og du er tilstede. Hun ville sikkert ikke gjort det samme hvis de to var alene og hun var singel.
Gjest Seleena Skrevet 4. januar 2005 #9 Skrevet 4. januar 2005 Det er ikkje greit! Sei i frå! Er så ekkelt å gå rundt å ha det sånn.....
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #10 Skrevet 4. januar 2005 Jeg forstår at det kanskje er litt ubehagelig, men om hun er din beste venninne så forstår jeg ikke helt problemet. Min beste venninne og min mann har en kjempefin tone, og de flørter også endel når de prater sammen. Jeg er sånn selv og ser ikke noe galt i dette. Jeg stoler på de begge 150% og derfor er ikke dette noe problem for oss. Enkelte har en mer flørtete og fysisk måte å være på. Hadde det vært like stort problem om hun ikke var vakker?
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #11 Skrevet 4. januar 2005 Kjenner ei som er nøyaktig lik din venninne, dvs når hun både har drukket alkohol og røyket hasj. Hva man gjør med det? Vet ikke, kanskje kaste grøt - slik de gjør i barnehagen, men sikkert ingen god ide... at du setter deg på fanget til mannen hennes osv. Jeg hadde kanskje tatt det opp med henne direkte, og lurt litt på om hun ikke tåler den mengden alkohol hun inntar (dersom det er kun når hun drikker hun er slik...). Vet ikke. Eller bare oversett saken, så lenge din mann ikke er mottagelig likevel.
Carmen_ Skrevet 4. januar 2005 #12 Skrevet 4. januar 2005 Jeg forstår at det kanskje er litt ubehagelig, men om hun er din beste venninne så forstår jeg ikke helt problemet. Min beste venninne og min mann har en kjempefin tone, og de flørter også endel når de prater sammen. Jeg er sånn selv og ser ikke noe galt i dette. Jeg stoler på de begge 150% og derfor er ikke dette noe problem for oss. Enkelte har en mer flørtete og fysisk måte å være på. Hadde det vært like stort problem om hun ikke var vakker? Håper virkelig dette innlegget er en spøk... Hva har det å si om venninnen er vakker eller ei?
shi Skrevet 4. januar 2005 #13 Skrevet 4. januar 2005 Hvordan stiller mannen din seg til denne oppførselen? Har du pratet med ham? Syns han det er unormalt eller ubehagelig? Siden dette plager deg bør du iallefall nevne det til ham, slik at han da kan sette sine grenser tydeligere. Hvis han tror du er OK med hennes oppførsel er det ikke sikkert han gidder å lage noe nummer ut av det.
diddi Skrevet 4. januar 2005 #14 Skrevet 4. januar 2005 Eller hva med å ta det med humor. Le rått når hun dytter frem puppene og si høyt til mannen din at : "se nå velter de nesten ut, litt til nå..." Og le godt. Eller si når hun stryker og tar på ham: "HEY, HEY!!! Dette er MIN teddybjørn!" Eller noe liknede.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2005 #15 Skrevet 4. januar 2005 Jeg er veldig enig med den personen som sa at hun antagelig ikke hadde oppført seg slik om de var på tomannshånd. Jeg har kjæreste, og vi har noen vennepar. Man kan kanskje si at jeg flørter med guttene, og vise verca..men ALLE vet det er helt uskyldig. Kjæresten min har også noen kamerater som flørter med meg (på en åpenlys uskyldig måte). Tror han synes det er litt smigrende... Jeg ville ikke flørtet slik med single gutter...og hadde jeg selv vært singel hadde jeg ikke flørtet med opptatte menn, Men hvis du ikke liker det, så si i fra. Antagelig vet hun ikke at du oppfatter det slik.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #16 Skrevet 4. januar 2005 Hei igjen (jeg som skrev innlegget) Jeg oppfatter ikke denne flørte-situasjonen som truende i den forstand at jeg er redd min mann er mottagelig for flørten - og tiltrekkes av venninnen min. Hennes utseende føler jeg meg heller ikke truet av. det er OPPFØRSELEN jeg reagerer på: at den er usensitiv og respektløs. Men både jeg og min kjæreste er konfliktsky personer - så en konfrontasjon unngås til det lengste.
Laban Skrevet 4. januar 2005 #17 Skrevet 4. januar 2005 Skal noen si ifra, bør det vel kanskje være deg selv, i og med at det er du som plages slik av oppførselen hennes? Tør du ikke ta en konfrontasjon, har du vel valget; enten ikke omgås alle fire, eller finne deg i det. Evnt kan du jo begynne å flørte med hennes mann..?
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2005 #18 Skrevet 5. januar 2005 helt enig! jeg har også en venninne som er sånn, jeg kan ikke akkurat kalle henne min beste venninne lenger, jeg misliker oppførselen hennes.. du vet noen liker at de får oppmerksomhet fra forbuden frukt...... og min venninne har tidligere stjålet en kjæreste fra en annen venninne av meg for mange år siden riktignok, og ligget med en annen fyr som da var kjæreste med en av hennes venninner...... Hun er bare sånn at hun tenner på slikt, og det har ført til at jeg har kuttet ut nesten all kontakt med henne..... fordi jeg ikke tør å konfrontere henne..... :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå