AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Fikk nylig bachelorgraden min, som 21 år. Er pisslei skolen og orker ikke tanken på jobb egentlig. Målet mitt er å få et mastergrad, men kanskje om to år. Har egentlig bare lyst til reise rundt, kose med og jobbe her og der til jeg tar master. Jeg føler at man har den sjansen når man er såpass ung, men på den andre siden sier hodet at jeg bør ta masteren med en gang. Hva hadde dere valgt? Anonymkode: 6606d...393
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Hvis jeg hadde hatt råd til å reise og ta et eller to friår så hadde jeg glatt gjort det. Det er nå du er ung, det er nå du kan gjøre det. Etterhvert tar liv med hus/mann/barn og lån over... når man kan så bør man. Syns jeg. Det er en tid for å følge følelsene og en tid for å følge hodet. Følelser først. Anonymkode: 79cb5...a7a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #3 Skrevet 12. juni 2017 Jeg hadde ikke tatt et friår nå! Du er helt nyutdannet og bør skaffe deg arbeidserfaring. Ellers kan arbeidsgivere tenke at du kanskje ikke var helt motivert for det yrket du er utdannet. Dessuten er det lurt å bruke kunnskapen når den er ny. Det er lett å glemme om man ikke praktiserer. Jobb heller noen år, så reiser du litt før du tar master. Veldig greit med arbeidserfaring før du tar master også, tenker jeg. Å studere noe og å utføre det i praksis kan være ganske forskjellig. Anonymkode: e708f...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå