AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Inspirert av den andre tråden, ville du datet en rik mann, spør jeg. Ville du datet en som var rik, eller en med stram økonomi? Ble veldig overrasket over hvor skeptiske folk er til folk med mye penger, da jeg mener at penger hjelper så mye i ett forhold. Selvfølgelig må jo kjemien stemme, men mener fortsatt at en med mye penger er mye mer attraktivt for meg enn en med lite penger hvis kjemien ellers er lik. Anonymkode: b461e...3da
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Jeg ville ha datet ei med stram økonomi. Så hun så opp til meg og beundret meg og var takknemlig for at jeg hjalp henne. Da ville det blitt mindre krangel og mer kjærlighet i forholdet. Anonymkode: aa5fa...4a6 4
jenta7 Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Hvis alt annet var likt hadde jeg nok gått for en med stram økonomi fordi at jeg skal ha stram økonom selv i en ganske lang periode. Mye kjekkere å måtte spare og regne sammen hvis mannen er oppegående. Jeg gidder heller ikke bruke det lille jeg har for å bli med på ting jeg i utgangspunktet ikke har råd til. Maktkamp hvor jeg er dårligere stilt frister heller ikke så mye. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha datet ei med stram økonomi. Så hun så opp til meg og beundret meg og var takknemlig for at jeg hjalp henne. Da ville det blitt mindre krangel og mer kjærlighet i forholdet. Anonymkode: aa5fa...4a6 Dette! Anonymkode: 3168d...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Jeg ville holdt meg til en med samme type økonomi som meg, altså helt middels. Jeg hadde følt meg underlegen og til kort hvis kjæresten min hadde mye penger og jeg hadde ikke gidder å forsørge eller forsake goder for en kjæreste med lite penger. Jeg er kvinne, forresten. Anonymkode: de119...0c3 1
penny_ Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 (endret) Det kommer an på hva du mener med stram økonomi og hvor mye tid den rike mannen bruker på jobb f.eks? Hvis du mener noe jeg syns er en stram økonomi og at alt ellers er fint og flott med begge mennene, så ville jeg valgt den rike. Endret 10. juni 2017 av penny_
Grovmel Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Har ei i slekta som er sammen med en som har veldig god økonomi, men han holder også godt på pengene og bruker det mest på seg selv. Hun er vikar og tjener 12-13 tusen i mnd han tjener ett par mill i året. Men hun må fremdeles betale all maten i huset der og han bruker ikke noen penger på henne. Hvis hun har dårlig råd oftest en uke før ny utbetaling, så har han spist ute før han kommer hjem om dagene. Han kjøper masse ting til seg selv og null til henne. En ok fyr ellers, men han er ikke raus. Så det blir teit å stille dette som ett generelt spm når det er 100 andre faktorer og variabler inni bildet.
Cata Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Svarer det samme som i den andre tråden. Jeg kan date hvem som helst med tanke på økonomi, men skal jeg være i et forhold så vil jeg veldig gjerne ha en som er på noenlunde samme inntektsnivå som meg selv for balansens skyld. Det er greit å kunne planlegge innkjøp eller reiser og vite at begge bidrar noenlunde likt i det lange løp. Dermed så faller også poenget med "date" i stor grad bort, for jeg ville sett liten vits i å date noen som kanskje senere ville blitt ekskludert av praktiske grunner. Kort sagt: enig med AB...0c3 av samme grunner.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 Jeg kommer selv til å få ganske god inntekt, så jeg ville nok ikke ha vært sammen med noen som har trang økonomi. Jeg ønsker å ha en romslig økonomi der jeg ikke skal dra hele lasset, så hvis valget er mellom en som er velbemidlet og en som har trang økonomi. Ja, da velger jeg det første. Det optimale er jo noen som er på samme nivå som meg. Anonymkode: c713f...682
Gjest Varma Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Jeg ville datet en som har greie på økonomi! Og som var snill og omsorgsfull.
jenta7 Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 27 minutter siden, Grovmel skrev: Har ei i slekta som er sammen med en som har veldig god økonomi, men han holder også godt på pengene og bruker det mest på seg selv. Hun er vikar og tjener 12-13 tusen i mnd han tjener ett par mill i året. Men hun må fremdeles betale all maten i huset der og han bruker ikke noen penger på henne. Hvis hun har dårlig råd oftest en uke før ny utbetaling, så har han spist ute før han kommer hjem om dagene. Han kjøper masse ting til seg selv og null til henne. En ok fyr ellers, men han er ikke raus. Så det blir teit å stille dette som ett generelt spm når det er 100 andre faktorer og variabler inni bildet. Det var å dra det litt for langt :D Det er derfor mange vil heller være med en mann som har stram økonomi en enn som er rik. Jeg har også hørt lignende eller verre historier. Har også vært med en mann som var veldig redd for at jeg skulle utnytte ham. Det er ikke noe kjekt. Man må veie nesten hvert ord og hvis man blir lei og sier rett ut så blir mistanken til mannen bekreftet. Det er nok mange menn som tenker og oppfører seg på litt mer fornuftig. Men hvis man har opplevd noe lignende før er det vanskelig å tro eller stole på at det blir annerledes denne gangen. Hun må garanter betale 50/50 når de går ut eller reiser og han vil ha det på litt høyere standard enn hun har råd til og derfor hun blir blakk. Hun vil jo også for alle vil ha det gøy. Men hadde hun vært med enn som tjente litt mer som hun hadde det vært lettere å velge billigere alternativer og spare litt.
Nuddelkopp Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 Heller en med mye penger enn lite ja om jeg først hadde forelska meg i han. Men hadde ikke valgt bort en forelskelse i en med mindre penger for å bli sammen med en rik jeg bare hadde ok kjemi med.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 Jeg regner med mannen ikke legger ut om økonomien sin på første date, så ja jeg dater de jeg liker uavhengig av økonomi. Om følelsene utviklet seg hadde jeg selvsagt ikke avvist noen basert på penger. Er i forhold med en ufør mann nå. I dette tilfelle visste jeg han var ufør før vi møttes i person første gangen Anonymkode: d7772...07e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med mannen ikke legger ut om økonomien sin på første date, så ja jeg dater de jeg liker uavhengig av økonomi. Om følelsene utviklet seg hadde jeg selvsagt ikke avvist noen basert på penger. Er i forhold med en ufør mann nå. I dette tilfelle visste jeg han var ufør før vi møttes i person første gangen Anonymkode: d7772...07e Hvordan skal han noensinne lykkes med å få deg til å beundre og respektere han? Det kommer aldri til å vare. Tro du meg. Anonymkode: aa5fa...4a6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 De som sier stram økonomi lyver. Anonymkode: 6ca20...220 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal han noensinne lykkes med å få deg til å beundre og respektere han? Det kommer aldri til å vare. Tro du meg. Anonymkode: aa5fa...4a6 Det finnes heldigvis menn som ikke trenger å støtte seg til økonomi for å få kvinner til å beundre og respektere dem. Jeg synes heller det virker litt stakkarslig å gå inn for å bli sammen med en kvinne med dårligere økonomi enn en selv fordi man skal bli sett opp til og respektert. Det virker så gammeldags. Anonymkode: c713f...682 2
jenta7 Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som sier stram økonomi lyver. Anonymkode: 6ca20...220 Når noen brenner godt av de som har god økonomi og når økonomien er grunnen til at det gikk som det gikk holder man litt avstand fra de andre som har god økonomi det trenger ikke å være fornuftig eller slemt men sånn er det bare. Da velger man heller en med stram økonomi. Også er det jo litt sånn at hvis man er flink med å planlegge og bruker penger på fornuftig måte går det helt greit å ha stram økonomi. Det bør ikke skremme. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 Hvis de ellers var identisk så hadde jeg valgt en med stram økonomi. Jeg er sammen med en som er rik, og pengene er det største problemet vi har. Jeg ønsker flere ganger at han hadde mye mindre fordi det følger så mye negativt med. Jeg er så lei av folk som antyder at økonomien var en faktor for at vi ble sammen, folk som forteller om sine tragedier som kan løses ved et "lite" økonomisk bidrag, folk som plutselig skal være venn med meg.. For ikke å snakke om alle som tror at det er hans penger jeg brukte da jeg kjøpte bil og leilighet og når jeg unner meg litt ekstra i hverdagen. "Alle" har en mening om mitt liv som de på liv og død skal fortelle meg bare fordi mannen min er på den idiotiske listen i avisen hvert år. Hadde det ikke vært for at han er så fantastisk at det kompenserer for at omverden rundt er slik den er, så hadde jeg ikke holdt ut. Anonymkode: 7162c...c78 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå