Gå til innhold

Klær i barnehagen hos andre??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det andre som har opplevd at barnet har hatt med seg hjem klær som skulle ligge i kurven i barnehagen når barnet har kommet hjem fra besøk hos andre barnehagebarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet? Kanskje ikke det andre foreldreparet i farten skjønte at akkurat de klærne skulle ligge igjen i barnehagen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er litt rart at andre kan ta med seg mitt barns klær hjem til seg. Og i alle tilfelle bare levere de med ungen og ikke si noenting om hvordan de har fått det. De visste ihvertall hvem disse klærne tilhørte. Det har jo vært ferie nå også, og klærne lå i barnehagen da den begynte. (Dette er ikke folk som vanligvis gjør slikt)

Jeg er så lei av folk her som bare tar seg til rette...Og dette er slektnigner til styrer!

Skrevet

Hvis det er slektninger til styrer så gjorde de det helt sikkert for å sjekke at barnet ditt har rene, hele og store nok klær i barnehagen!

Alvorlig talt! At du i det hele tatt kan finne på å henge deg opp i dette? Klærne kom tilbake til deg, gjorde de ikke?

Du må være rimelig paranoid som kan lage et problem av en slik sak!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, jeg forstår. Alle andre ville altså synes dette var helt ok, ikke stilt spørsmål eller tenkt noe som helst.

Skrevet

.. du har ikke tenkt på at det kan ha blitt med de andre hjem ved en feil.. - og at de derfor leverer det tilbake.

Det hender jo faktisk at noen "river ned" kurvene el. hvor barnas ekstratøy ligger .. så noe kommer i feil hylle.

.. og hvis du lurte .. hvorfor spurte du ikke bare?

Skrevet

HVa har det med saken å gjøre om det er slekninger av styrer.

Skal slektninger av styrer oppføre seg bedre enn andre?

I en barnehage er det da fullt mulig å forveksle noen klær, og at klær kan bli sendt med feil barn hjem til vask, el.l.

Ikke noe å henge seg opp i det, vel.

Du har fått klærne tilbake, og da er det jo ikke noe problem.

(Dette er ikke folk som vanligvis gjør slikt)

Som gjør hva?

Tar med feil klær hjem?

Kan jo være personalet i barnehagen som har pakket klær ned i feil sekk også.

Nix, tror nok at du er litt for dramatisk og "paranoid" når det gjelder denne lille saken her.

Alle andre ville altså synes dette var helt ok, ikke stilt spørsmål eller tenkt noe som helst.

Hva er det du tenker da?

Gjest Anonymous
Skrevet
.. du har ikke tenkt på at det kan ha blitt med de andre hjem ved en feil.. - og at de derfor leverer det tilbake.

Det hender jo faktisk at noen "river ned" kurvene el. hvor barnas ekstratøy ligger .. så noe kommer i feil hylle.

.. og hvis du lurte .. hvorfor spurte du ikke bare?

Jeg fikk ikke spurt da jeg fikk dette, fordi klærne lå i en pose som også inneholdt andre klær. Men jeg skal spørre når jeg ser dem! Lurte bare på om andre hadde oppevd dette! Jeg har nemlig ikke gjort det i alle de årene jeg har hatt ungen i barnehagen.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o

Jeg skjønner ikke engang problemstillingen - har minst to mulige tolkninger av innlegget i hodet.... Jeg har derfor to alternative svar:

Tolkning A

Hvis barnet mitt skulle være med noen andre hjem hadde jeg da vært hoppende glad om de var så ansvarlige at de tok med (mer enn) nok klær i sekken fra barnehagen.

Tolkning B

Dersom et annet barn ved en feiltagelse har fått med seg ditt barns klær hjem (kanskje de ansatte har lagt de i feil sekk for en gangs skyld?) er det da suverent at de har såpass åndsnærværelse at de leverer klærne tilbake.

"Folk som vanligvis ikke gjør slik"... :klø: Hva da? Viser ansvar?

Gjest Anonymous
Skrevet
:o

Jeg skjønner ikke engang problemstillingen - har minst to mulige tolkninger av innlegget i hodet.... Jeg har derfor to alternative svar:

Tolkning A

Hvis barnet mitt skulle være med noen andre hjem hadde jeg da vært hoppende glad om de var så ansvarlige at de tok med (mer enn) nok klær i sekken fra barnehagen.

Tolkning B

Dersom et annet barn ved en feiltagelse har fått med seg ditt barns klær hjem (kanskje de ansatte har lagt de i feil sekk for en gangs skyld?) er det da suverent at de har såpass åndsnærværelse at de leverer klærne tilbake.

"Folk som vanligvis ikke gjør slik"... :klø: Hva da? Viser ansvar?

Jeg spurte om andre hadde opplevd dette! Det var ikke noen problemstilling....

Skrevet

Så for å svare på spørsmålet:

Ja jeg har opplevd det .. og aldri sett på det som noe rart.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spurte om andre hadde opplevd dette! Det var ikke noen problemstilling....

Du spurte om noen hadde opplevd det, men du gir også uttrykk for at du synes det er veldig frekt. Jeg skjønner heller ikke hva du mener.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja jeg har opplevd og til og med gjort det selv :o

Ved en feil. Herregud da menneske- hva er du tror de prøver og gjøre, stjele klærene til barnet ditt plagg for plagg.

Alle kan gjøre feil.

Er utrolig glad for at du ikke er foresatt i barnehagen der datteren gikk

Gjest Anonymous
Skrevet

Fint at du fikk det tilbake da.

Jeg har opplevd å finne matboksen til sønnen min i barnehagen brukt av noen andre. Den hadde vært borte over en mnd. Det sto t.o.m navnet til broren hans (lånt storebrors matboks) på den. Jeg tok den selvfølgelig tilbake. Fatter ikke at foreldre kan være så sløve! De måtte da se navnet på lokket og skjønne at den ikke var deres?!

Skrevet

Det er vel helt sikkert bare forvekslet, og de kom jo til rette igjen

Gjest Gjesta
Skrevet

Søsteren min sine nye gore-tex ble borte i barnehagen. Det viste seg at en bestefar hadde tatt feil sko på barnebarnet sitt. Foreldrene til barnet leverte ikke skoene tilbake før barnehagen etterlyste skoene og de "skyldige" ble identifisert.

(De var merket med STORE bokstaver på utsiden, helt utrolig at det gikk ann å ta feil! Foreldrene kunne umulig ungått å se at Per gikk rundt med sko det stod Kari på :roll::roll: )

Noen foreldre er bare utrolig sløve, andre er frekke i tillegg.

Gjest livets lyse side
Skrevet

Se det positive i at du fikk klærne tilbake, de fleste av oss opplever at klær og annet ikke kommer tilbake igjen.

Noen ganger kan det faktisk være fint å se det positive i ting og situasjoner i stedet for hele tiden å se det negative.

Jeg har også hatt med andres barn hjem og har heller tatt med for mye enn for lite, for jeg vet ikke hva som skal ligge i barnehagen og hva som skal tas med hjem.

La oss prøve å tenke positivt i det nye året.

Godt nytt år!

Gjest Mayamor
Skrevet

Eldste gutten min hadde en flott marineblå fleecejakke - kjøpt i Frankrike med applikasjon med Mikke mus, Lanbein og Donald på.

Dette er ikke en jakke som finnes på ørten barn for å si det slik...

Det gikk nesten 5 uker før jakken kom tilrette etter den forsvant i bh.

Men den kom tilslutt til rette etter jeg etterlyste den med nøyaktig beskrivelse...

Jakken lå plutselig bare i restekurven uten at de i bh. visste hvem som hadde lagt den der... :ler:

Tror nok at den ikke hadde kommet tilbake uten den gitt.

Ellers har jeg fått med meg feile klær og savnet klær.

Men jeg tror nå alt faktisk har kommet til rette igjen.

Så ja det er nok menneskelig å ta feil i travelheten på vei hjem fra jobb...

Det kalles å være menneske.

Mayamor

Gjest gjest1
Skrevet

Har opplevd at klær forsvinner og dukker opp igjen. Har fått med feil klær hjem, og vasker det og sender det tilbake. Det er da vel ikke noen stor greie? Det er fort gjort å rote sammen hva som hører til hvem? Om ei jente på skolen har blitt bløt og ikke har flere bukser igjen i skifte-eska, så må hun da gjerne låne av oss. Og omvendt, om nitt lille monster er tom for tørre klær, så kan hun låne av andre.Men jeg leverer det selfølgeølig tilbake igjen så fort som mulig!

Når det blir slik at spesielle klær på forsvinner og på "mystisk" vis dukker opp, da blir det en annen greie. Når sko ol er merket tydelig med navn, så er det jo ingen tvil? Da er det på grensen til tyveri....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...