AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Hei. Jeg fikk nylig tilbud om 100% stilling som miljøterapeut. Enda ikke signert kontrakt da det tok litt tid for dem å ordne dette. Fikk nettopp vite at jeg strøk på bachelor, så enten består jeg ved å klage, eller så må jeg levere inn ny i august. Noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Jeg har ikke signert kontrakt og jeg kan vel i teorien ikke jobbe som miljøterapeut. Men blir ikke slikt tatt i forbehold når dem velger å ansette en student? Anonymkode: 677a0...616
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Dette er det bare sjefen din som kan svare på. Anonymkode: 5bfdf...bed 1
Gjest Sny Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 10. juni 2017 av Sny
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Jeg regner med at de ansatte deg ford de regna med bestått. De skal ansette den best kvalifserte og det er det ikke lenger sikkert du er før bestått. Anonymkode: 8d6ae...925 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Det er ganske standard å ansette studenter(de som straks er ferdig med utdannelsen) med forbehold om at de er kvalifisert ved oppstart av jobben. Det står i utlysningen hva de ser etter. Du bør klage så fort som fy, for her har du ingenting å tape, men alt å vinne. Det er nok svært sannsynlig at du mister tilbudet om jobben, med mindre du var eneste søker og det er helt krise med å få tak i noen til jobben. Anonymkode: bd7fc...886 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Det er veldig vanlig å ansette studenter kort tid før de er ferdigutdannet. Denne ansettelsen betinger selvsagt av at man består utdannelsen. Det kan nok gjøre unntak enkelte ganger, men det er det kun arbeidsgiver som kan svare på. Du bør vel egentlig bare håpe på at du består ved klage. Anonymkode: 89044...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Dersom arbeidsgiver ikke skrev "med forbehold at du fullfører utdanningen som xx (evt. også "får autorisasjon som xx") innen tiltredelse" i tilbudsbrevet har arbeidsgiver tabbet seg ut. Anonymkode: e7206...95b
Gjest Sny Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske standard å ansette studenter(de som straks er ferdig med utdannelsen) med forbehold om at de er kvalifisert ved oppstart av jobben. Det står i utlysningen hva de ser etter. Du bør klage så fort som fy, for her har du ingenting å tape, men alt å vinne. Det er nok svært sannsynlig at du mister tilbudet om jobben, med mindre du var eneste søker og det er helt krise med å få tak i noen til jobben. Anonymkode: bd7fc...886 Jeg er vel ganske forberedt på at jeg ikke vil få jobben, men håper selvfølgelig. Men min veileder anbefalte meg å få tilbakemelding før jeg klager, men da tar det en uke ekstra. Gir det meg noe fordel å vente til jeg har fått tilbakemelding først med tanken på klagen? Fordi på klageskjema må man opplyse om man har fått tilbakemelding eller ikke, men jeg strøk jo, så har vel som du sier ikke noe å tape?
reAction Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg fikk nylig tilbud om 100% stilling som miljøterapeut. Enda ikke signert kontrakt da det tok litt tid for dem å ordne dette. Fikk nettopp vite at jeg strøk på bachelor, så enten består jeg ved å klage, eller så må jeg levere inn ny i august. Noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Jeg har ikke signert kontrakt og jeg kan vel i teorien ikke jobbe som miljøterapeut. Men blir ikke slikt tatt i forbehold når dem velger å ansette en student? Anonymkode: 677a0...616 Høres ut som en ordinær sak. Har du fått tilbud før alt av papirer er på plass, så skulle det bare mangle at du får anledning til å rette det opp innen rimelig tid. Med tanke på at ferien står for tur så er ikke August helt urimelig. 2
Gjest Sny Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, reAction skrev: Høres ut som en ordinær sak. Har du fått tilbud før alt av papirer er på plass, så skulle det bare mangle at du får anledning til å rette det opp innen rimelig tid. Med tanke på at ferien står for tur så er ikke August helt urimelig. Det jeg håper på. Kan vel nevne at jeg skal bli sosionom, så har ikke autorisasjon på lik linje med sykepleiere og vernepleiere som håndterer medisiner og slikt. August er bare to måneder unna, så er vel litt optimistisk på at det skal være mulig. Mine arbeidsgivere virket som ganske greie folk, så får vel bare håpe på det beste. Trengte helga på å summe meg litt, så må vel ta kontakt på mandag for å høre.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 Akkurat nå, Sny skrev: Det jeg håper på. Kan vel nevne at jeg skal bli sosionom, så har ikke autorisasjon på lik linje med sykepleiere og vernepleiere som håndterer medisiner og slikt. August er bare to måneder unna, så er vel litt optimistisk på at det skal være mulig. Mine arbeidsgivere virket som ganske greie folk, så får vel bare håpe på det beste. Trengte helga på å summe meg litt, så må vel ta kontakt på mandag for å høre. Det ordner seg sikkert. Hva slags jobb er det, en institusjon? Regner med at du kan være ansatt som miljøarbeider inntil du får levert ny oppgave eller fått medhold i klage. Anonymkode: 07132...8c3
Gjest Sny Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det ordner seg sikkert. Hva slags jobb er det, en institusjon? Regner med at du kan være ansatt som miljøarbeider inntil du får levert ny oppgave eller fått medhold i klage. Anonymkode: 07132...8c3 Det er på en institusjon ja. Forsto det slik at de hadde miljøarbeidere der og, samt vernepleire, sykepleiere og mer. Var godt å høre noe som sier "det ordner seg sikkert"! Jeg har tabbet meg ut voldsomt og føler meg selvfølgelig ikke helt på topp.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 36 minutter siden, Sny skrev: Jeg er vel ganske forberedt på at jeg ikke vil få jobben, men håper selvfølgelig. Men min veileder anbefalte meg å få tilbakemelding før jeg klager, men da tar det en uke ekstra. Gir det meg noe fordel å vente til jeg har fått tilbakemelding først med tanken på klagen? Fordi på klageskjema må man opplyse om man har fått tilbakemelding eller ikke, men jeg strøk jo, så har vel som du sier ikke noe å tape? Det skal ikke ha noe å si for den nye sensuren om du har fått begrunnelse eller ikke. Det er mest for at du skal få innsikt i hva du gjorde feil. Jeg klagde en gang på en C uten å få begrunnelse først(glemte fristen for det, så det var for sent), og fikk allikevel en B etter ny sensur. Anonymkode: bd7fc...886
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 Avhengig av hvilke kriterier som sto i utlysningen og hva som står i arbeidsavtalen kan arbeidsgiver trekke tilbudet på bakgrunn av bristende forutsetninger. Anonymkode: 784b5...db4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 5 minutter siden, Sny skrev: Det er på en institusjon ja. Forsto det slik at de hadde miljøarbeidere der og, samt vernepleire, sykepleiere og mer. Var godt å høre noe som sier "det ordner seg sikkert"! Jeg har tabbet meg ut voldsomt og føler meg selvfølgelig ikke helt på topp. Slike ting skjer, og jeg er ganske sikker på at dette vil ordne seg helt fint. August er jo "snart", og de fleste arbeidsgivere med en god dose rimelighet vil ha forståelse for at slike ting kan skje. Det hadde vært noe annet om du hadde utdannet deg som sykepleier, lege e.l. Forklar saken til arbeidsgiver, og jeg er rimelig sikker på at det vil gå greit. Hold motet oppe. Ikke tenkt på dette som en tabbe, men som en fartsdump på vei til målet! Anonymkode: 4aab5...9b8 3
Kuleku Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 Det samme hendte med en bekjent av meg, og det ordnet seg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 59 minutter siden, Sny skrev: Jeg er vel ganske forberedt på at jeg ikke vil få jobben, men håper selvfølgelig. Men min veileder anbefalte meg å få tilbakemelding før jeg klager, men da tar det en uke ekstra. Gir det meg noe fordel å vente til jeg har fått tilbakemelding først med tanken på klagen? Fordi på klageskjema må man opplyse om man har fått tilbakemelding eller ikke, men jeg strøk jo, så har vel som du sier ikke noe å tape? Nei, klag med en gang. Du trenger ikke å vente på tilbakemelding når utgangspunktet er stryk (selv om det også er viktig å be om begrunnelse). Er det slik at det uansett vil ordne seg innen august? Da bør det jo i så fall ikke være et problem. Anonymkode: 89044...dd7
petterm Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 Du har fått tilbud om jobb. Hvis de ikke tok forbehold om bestått i tilbudsbrevet så mener jeg det i prinsippet er arbeidsgivers problem. Er du organisert? I så fall bør du snakke med fagforeningen sånn at du er sikker på hvilke rettigheter du har. Dette er typisk fagforeningsmat. Så kan det godt hende du finner en løsning med arbeidsgiver i alle fall..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 Du har vel fått et tilbud på hva du har, og ikke hva du kommer til å ha. Anonymkode: d9ac6...ab3
Gjest Sny Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slike ting skjer, og jeg er ganske sikker på at dette vil ordne seg helt fint. August er jo "snart", og de fleste arbeidsgivere med en god dose rimelighet vil ha forståelse for at slike ting kan skje. Det hadde vært noe annet om du hadde utdannet deg som sykepleier, lege e.l. Forklar saken til arbeidsgiver, og jeg er rimelig sikker på at det vil gå greit. Hold motet oppe. Ikke tenkt på dette som en tabbe, men som en fartsdump på vei til målet! Anonymkode: 4aab5...9b8 Takk for motiverende ord! Jeg får forklare dem situasjonen og at jeg må ha begått en kjempetabbe for å klare å få stryk. Jeg får ha troa på at alt ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå