Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg jobber i en stor kleskjede 100% og har tatt på meg noen vakt i en annen butikk der jeg ikke er ansatt i. Jeg har tre vakter i denne butikken, jeg har nå blitt syk og lurer på hva som er vanlig å gjøre da? Jeg er ikke direkte ansatt i denne butikken, kun i kjeden i en annen butikk. Skal jeg likevel levere egenmelding/sykemelding? 

Anonymkode: 22e49...51d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ansatt 100% og det er samme kjede, så får du lønn som 100%. Du får ikke mer enn 100%.

Hvis det var spm. ditt?

Anonymkode: b6c1b...e20

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er ansatt 100% og det er samme kjede, så får du lønn som 100%. Du får ikke mer enn 100%.

Hvis det var spm. ditt?

Ja, jeg trenger ikke lønnen. Jeg lurte vel egentlig på om jeg likevel må levere sykemelding til den butikken også eller "kun" ringe inn syk. Er sykemeldt i en uke. Skulle jobbe der etter min faste jobb et par dager neste uke.

Anonymkode: 22e49...51d

AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed må du selvfølgelig gjøre. Eller være sikker på at det blir gitt beskjed. Så lenge det ikke er franchise, og du får lønn for begge butikkene sammen, leverer du bare en sykemelding.

AnonymBruker
Skrevet

Fint å gi beskjed så de vet at de ikke kan kontakte deg når du er syk.

Du får ikke sykepenger når du ikke er fast ansatt.

Anonymkode: ce849...922

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke sykepenger når du ikke er fast ansatt.

Anonymkode: ce849...922

Selvfølgelig skal hun ha sykepenger selv om hun ikke er fast ansatt! Så lenge hun har jobbet lenge nok.

Ekstrahjelper uten fast stillingsprosent skal ha sykepenger for oppsatte vakter og så for et gjenomsnitt av et visst antall uker etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...