Gå til innhold

DET BRENNER MEN VET IKKE HVOR

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For 30 minuttersidrn koblet jeg inn PC og ut fra stikkontakten kom det oransje gnister!! Jeg vet at dette betyr brann, jeg har prøvd å lukte meg frem og finne røyk, MEN JEG FINNER DET IKKE!!! Skal jeg be brannvesenet komme og finne?! Hvor lang tid kan det ta før brannen er synlig?!

Anonymkode: 145ad...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er der fortsatt, hva fant du ut? 

Det hender at det er gnister når man kobler inn eller ut elektrisk utstyr. 

Det beste om man frykter at det er i ferd med å utvikle seg en brann pga elektrisitet er å plugge ut mest mulig. Eventuelt koble ut sikringer. 

Det er vanligvis varmgang som er problemet. Det kan være vanskelig å finne. Men sjekk om synlige deler er varme. 

Helst bør fagfolk sjekke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brann trenger som regel bare sekunder på å utvikle seg.
Hvis en drar i ledningen i stedet for pluggen, kan det oppstå noe som heter lysbue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det betyr ikke brann. Det kan komme et lite gnist når kontakten blir dratt ut eller satt inn. Skjedde her for et år siden og ingen Brann ennå. 

Anonymkode: f8e7e...21b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Du mistenker brann i huset og synes det er lurt å bruke tid på å sette deg ned og spørre på Kvinneguiden hva du skal gjøre..? 

Hva med å bare ringe brannvesenet..? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det finnes de som googler for å finne ut hva de skal gjør ved pipebrann også, og da står flammene opp av pipa! Så at noen spør er inne om noe lignende er svørt lite overraskende😁😁😁🙈🙊

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sitat

Jeg vet at dette betyr brann, jeg har prøvd å lukte meg frem og finne røyk, MEN JEG FINNER DET IKKE!!!

Hvor har du dette fra? Gnister daglig fra noen av mine stikkontakter og aldri hatt brann, ikke er det noe galt med de heller, så om du ikke ser røyk, det ikke lukter svidd eller er noe annet galt ville jeg tatt det med ro.

Anonymkode: 66b23...ef2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gnistrer hver gang jeg kobler til PC-en her. 

Anonymkode: a5464...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...