Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er godt og lurt å spise mest mulig forskjellig, og å spise mer småfisk (de som ikke lever så lenge og som er nærmere bunnen av næringskjeden) er bra.

Jeg synes også det er forferdelig hvordan vi griser til og ødelegger planeten vår. Samtidig har vi vært utrolig flinke til å lage systemer for tilgang av næringsrik og trygg mat. Men jeg har ikke noe ønske om å lese en skummel artikkel, så jeg beklager det hvis mitt svar er helt på siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Ild skrev:

Jeg ønsker selvsagt minst mulig miljøgifter i maten jeg og familien spiser. Ble veldig betenkt ifht laks etter å ha lest denne artikkelen, jeg mener, 20 forskere (!) Det er mange!! Hva tenker dere?

https://morgenbladet.no/aktuelt/2017/06/de-forbannede-lakseforskerne

Problemet er, hva skal vi spise isteden? Jeg tror du finner artikler om all maten vi spiser, om det er det at maten er uetisk behandlet eller består av miljøgifter eller hva det måtte være. Derfor spis litt av hvert. 

Anonymkode: 0affc...a9a

• Liker 1
Skrevet

Spiser en variert så tenker jeg at det ikke er et så stort problem. Med tunfisk har problemet med tungmetaller vært kjent lenge og det anbefales og ikke spise det oftere en 3 ganger i uka. Nå kan vi føye til laks på den lista.

Synes det er trist at kloden vår sakte men sikkert blir ødelagt og at dette blir resultatet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...