AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Har Super husforsikring fra if. Pga mye regn ikveld har kjelleren blitt oversvømt som følge av tilbakeslag fra avløp. Dette har skjedd tidligere og tidligere eier har fått sin forsikringsselskap til å gjøre opp med vask og tørk og desinfisering osv. Han har lagt til drenering. Men likevel skjedde dette nå. Huset kjøpte jeg i mai. Den ble seksjonert og begge ble solgt samtidig til 2 forskjellige eiere. Vi har felles husforsikring fra if. De i 2etg har innboforsikring i tilllegg,men ddet har ikke jeg... jeg vet jeg ikke får dekt ødelagte ting/klær/fryser som jeg har i kjelleren.. men hva med resten? Nå som det er oversvømt så vil ikke strømmen på,og hele stuen er uten strøm. Må jeg virkelig vente til elektriker har vært her og fikset og ha stuen/tv/internett uten strøm i flere uker? Dekker forsikringen kun fysiske skader? Hva med kompensasjon for tort og svie, med å leve uten strøm/tv/int i uker? Anonymkode: e82e1...a8f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Du må ringe forsikringsselskapet og snakke med dem. Dersom dette er et kjent problem som kunne vært løst på forhånd er det ikke sikkert du får dekket noe i det hele tatt. Du må selvfølgelig tørke opp vannskaden før det elektriske kan ordnes, og da er det klart du ikke har strøm. Og du får ikke kompensasjon for "tort og svie", alvorlig talt. Til en annen gang lærer du deg forresten å ha innboforsikring, det koster lite med er godt å ha når det trengs. Anonymkode: 08f3d...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Joda. I salgsrapporten stod det at det ble oppført nytt drenering et par år tilbake og ingen tilbakeslag etter dette. Dermed har jeg da grunnlag for å tro at forbedringen er gjennomført.. Anonymkode: e82e1...a8f 1
sunflower Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt, de er de eneste som kan svare deg.
petterm Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Kontakt forsikringsselskapet NÅ! Viktig å komme igang så fort som mulig. Selskapene har vakttelefon. Er du heldig får du hjelp allerede i dag.
Carrot Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Fra If sine sider Sitat Dekker skade ved rørbrudd, oversvømmelse og plutselig vanninntrenging fra terreng, grunn eller avløpsrør. Dekker ikke: Vanninntrenging uten at det medfører at det blir stående vann på gulvet, utett våtrom eller feil ved sluk, vann som trenger inn i bygningen over bakkenivå (f.eks. gjennom taket), takrenne, utvendige nedløp og taksluk, tining av utvendig ledning og dreneringsledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå