Gå til innhold

Kontakte tidligere lege på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hva dere tenker om dette. Dvs i stedet for å bare sende en friend request så skriver jeg en melding til han og der jeg skriver at det er noe jeg lurer på i forbindelse med... ja, tidligere møter og så etablere kontakt litt sånn etterhvert og ta det litt derfra? Gå litt forsiktig fram og ikke rett ut? Kanskje hinte litt etterhvert. Bør jeg vente en stund før jeg isåfall skriver om mer private ting til han? noen som har gjort dette?

Anonymkode: ccdfa...b74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

OmG!!!!! Nå må du gi deg!!

Anonymkode: 8f778...409

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du får kontant avvisning eller blir blokkert. Jeg hadde blitt rett skremt om jeg hadde blitt oppsøkt på Facebook av tidligere pasient, så hadde blitt redd for at de også ville oppsøkt meg hjemme. 

Ikke utsett helsepersonell for slikt. 

Anonymkode: 6e284...98b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe smittsomt eller er det samme personen bak disse trådene?

Anonymkode: 92b66...baa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på hva dere tenker om dette. Dvs i stedet for å bare sende en friend request så skriver jeg en melding til han og der jeg skriver at det er noe jeg lurer på i forbindelse med... ja, tidligere møter og så etablere kontakt litt sånn etterhvert og ta det litt derfra? Gå litt forsiktig fram og ikke rett ut? Kanskje hinte litt etterhvert. Bør jeg vente en stund før jeg isåfall skriver om mer private ting til han? noen som har gjort dette?

Alt du skriver på facebookmeldinger er å regne som offentlig. Du skal være temmelig godt utstyrt med selvtillit dersom du tror legen svarer deg på face eller andre måter. Respekter at leger ikke er interessert i sine pasienter som noe annet enn en inntektskilde og at det er jobben deres å forholde seg profesjonelt til sine pasienter, og ogsåmtidligere pasienter. 

Leger har og fritid. Da er de ikke interesert i å bli bombadert med meldinger fra pasienter uten respekt for privatlivets fred. 

Anonymkode: 84f42...0d4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller kontakt med en psykolog og ordne deg en time for å finne ut av alle diagnosene dine.
Ikke på face, men pr telefon til kontoret. Søk hjelp mens du ennå fungerer nogenlunde greit!

Anonymkode: 4ce2b...895

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å spørre om ting knyttet til "tidligere møter"? Medisinske spørsmål? I så fall tror jeg ikke legen kan svare i en kanal som Facebook, på grunn av taushetsplikten, og at helseopplysninger til pasienter/tidligere pasienter ikke skal diskuteres i en så usikker kanal. Pluss at du da har en ny fastlege, som du bør stille den typen spørsmål til.

Skal du ta kontakt på Facebook, så må du nok holde den typen ting utenfor, og heller bare skrive at du har sansen for han, og ønsker å bli bedre kjent eller noe.

Anonymkode: 0d31b...ae9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber selv i helsevesenet og som person er jeg hyggelig og omsorgsfull. Dette har alltid blitt mistolket av pasientene. Jeg har blitt kontaktet på privaten, på Facebook, fått blomster levert på jobb og hjemme og fått invitasjoner til middag. Alle har blitt avvist og blokkert, samt at de fikk andre personer å forholde seg til etter det. Det er synd, for det får meg til å tenke og bekymre over hvordan jeg ter meg overfor de som kommer på jobb. 

Skulle jeg kanskje vært kaldere, avvisende og lytte mindre, smilet mindre osv. Men da er det lite igjen av min personlighet på jobb. 

Folk som deg ts burde tenke litt på legen du kontakter. Du er ikke alene om å ønske noe mer, men alt finnes bare i ditt eget hode. 

Anonymkode: 5b998...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meldinger på Facebook av klienter og svarer dem selvsagt ikke. Ønsker ikke at de skal kontakte meg i min "private sfære" og har ikke noe ønsker om å bli privat med noen av dem.

Forteller om det på jobb da og så ler vi litt av det :)

Anonymkode: e2151...572

Skrevet

Vel jeg ble mistenkt for å kunne være tilbøyelig til å plutselig oppsøke min tidligere psykolog på privaten hjemme hos han uten at det var noe sterkere bevis for denne påstanden enn at jeg hadde søkt han opp på nettet og sagt hvor han bodde.

Skrevet
Akkurat nå, Skay skrev:

Vel jeg ble mistenkt for å kunne være tilbøyelig til å plutselig oppsøke min tidligere psykolog på privaten hjemme hos han uten at det var noe sterkere bevis for denne påstanden enn at jeg hadde søkt han opp på nettet og sagt hvor han bodde.

Glemte å legge til at helsepersonell kan også forestille seg ting i hodet sitt, ikke bare pasientene.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Skay skrev:

Men bare det er ganske creepy

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk gjør sånt hele tiden. Det er noe annet enn å fysisk oppsøke noen. Men jeg ville aldri sagt det høyt om jeg hadde gjort det selv. 

Anonymkode: 8b86b...3b0

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han spurte meg flere ganger om jeg hadde tanker om å oppsøke han. Tror han fikk litt noia. Jeg følte ikke at det var creepy.

Skrevet

Det var bare en misforståelse fra min side uansett faktisk. Men synes han ble for drøy faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjør nå endelig det. For tenk om det vidunderligste skjer - han er interessert i deg også! Dere dater, dere får er forhold - og så blir det oppdaget. Han mister jobben, kan mister legelisensen og kan aldri jobbe som lege igjen. Han vil trolig slite med å få jobb igjen overhodet.  Dere får dårlig økonomi, han blir bitter, deprimert og angrer som bare det på at han i det hele tatt traff deg. Du vil ikke lengre være i et forhold med en lege, som du så fryktelig ønsker deg.

Vil du fremdeles være interessert i ham da?

Anonymkode: ff155...7f8

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått meldinger på Facebook av klienter og svarer dem selvsagt ikke. Ønsker ikke at de skal kontakte meg i min "private sfære" og har ikke noe ønsker om å bli privat med noen av dem.

Forteller om det på jobb da og så ler vi litt av det :)

Haha, syke idioter disse pasientene. Hihi

Anonymkode: e96ef...a73

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi få et festet innlegg? 

Tittel; "Fantastisk lege jeg ønsker å bli sammen med /kjent med" 

Innlegg ; “Ja, herregud, send parfymerte brev, truser og blomster. Kidnap bikkja hans og levér den tilbake med ny frisyre, tropp opp til GU med Brazilian og navnet hans tatovert inn på venusberget, send melding på Facebook, på SMS, på whatsapp og følg ham på Instagram. Opprett en egen twitterkonto for live tweeting av første date. Ring ham, møte opp hjemme hos ham, stikk tungen din i øret på ham. Gjør alt sammen, men ikke opprett noen tråder om det!! "

Anonymkode: 078ae...475

Skrevet

Jeg har av og til sett fastlegen min på butikken hvor jeg pleier å handle. De gangene jeg har sett han så går jeg vekk fra det området han er i, redd for å møte han. Rett og slett fordi jeg føler at han har rett til et privatliv. Han ser nok til meg på kontoret. Må bare si at jeg har verdens beste fastlege da.

Det er ikke uvanlig at pasienter blir betatt/forelsket i helsepersonell. 

Hvis det er du som står bak alle disse trådene så tror jeg du har et større problem enn hvordan du kan få kontakt med denne legen. Du virker besatt og det er aldri sunt. Selv synes jeg at du bør legge dette bak deg og så gå videre i livet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Er dette alvorlig ment? For det er i så fall det SISTE du bør gjøre. Helsepersonell har rett til privatliv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...