Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er ute etter noe som fjerner vorter. Er det noen her som kan anbefale ett godt produkt som hjelper mot dette? 

Anonymkode: 9a4f7...be8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på kroppen snakker vi om? På bein og hender er det vel vanlig å fryse dem, tror du kan få et kit som man kan bruke hjemme, men er ikke like effektivt som når legen gjør det. Ellers blir vorter gjerne fjernet med skalpell hos legen tror jeg.

Anonymkode: a9b13...115

Skrevet

Jeg prøvde sånn hjemmekit, det virket ikke. Prøvde flere ganger uten hell... måtte fryse dem hos hudspesialist, det funket ihvertfall!

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor på kroppen snakker vi om? På bein og hender er det vel vanlig å fryse dem, tror du kan få et kit som man kan bruke hjemme, men er ikke like effektivt som når legen gjør det. Ellers blir vorter gjerne fjernet med skalpell hos legen tror jeg.

Anonymkode: a9b13...115

Det er på kinnene i ansiktet. 

Ts 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er på kinnene i ansiktet. 

Ts 

Da hadde jeg anbefalt deg å gå til en spesialist, siden det er på et så utsatt område

Skrevet

Vi har fått vekk vorter på hendene ved hjelp av Vortefri. Må innrømme at vi brukte litt oftare enn ein gong i veka, da....

AnonymBruker
Skrevet

Den hellige gral for vortefjerning er Apple cider vinegard! (eple cider eddik) Fåes kjøpt online eller på butikker som Life og helsekostbutikker. Dra av bomullen på en q-tip , legg den/de (avhengig av antall vorter) i en bruskork, og hell bittelitt eple cider eddik oppi sånn at bomullsdottene blir dynka i væske.
1) første to dagene bare holder du bomullsdotten dynka i ACV (apple cider vinegard) på vorten(e) i ca 30 sekunder før du tar de vekk. Det er et veldig sterkt middel som ublandet etser vekk hud, derfor må du ikke gjøre det lenger enn 30 sekunder for å se hva huden din tåler og gjøre den vant til den. Det kommer til å svi litt
2) på dag 3 kan du teipe fast bomullsdotten og ha der i et par timer, 2-6 timer etter hva huden til tåler. Sviing og ubehag er normalt, men om du kjenner det begynner å brenne og bli ordentlig sårt må du ta det av med en gang. noen tåler 2 timer noen tåler 6. har man det på for lenge kan det gi etsemerke på huden, det er ikke farlig og fader vekk etter noen uker men er veldig vondt. nettopp derfor skal man kun bruke en bomullsdott på størrelse med vorten og ikke et stort plaster som påvirker mye hud rundt selve problemet heller.
på dag 4 lar du vortene hvile og få luft ikke behandling, men gjør det samme på dag 5 og 6 igjen.
Fortsett med dette til vorten ser hvit "bløt" og hoven ut i noen dager på rad (ikke ta på den med fingrene, nå er den ekstra smittsom for viruset kommer ut av huden! ) , da lar du den hvile en dag eller to igjen så huden får luft, så gjør du det samme 1 eller to dager til, da vil vorten se nesten svart ut, og det betyr at vorteviruset nå er dødt, og skal nå bare helbredes i luft. Vorten forsvinner helt innen kort tid nå.

Jeg prøvde ALT av vortemiddel og kjerringråd, fikk krem hos lege, kjøpte dyre vortekremer på nett osv og smurte i mange måneder , men denne apple cider vinegar kuren tok vortene med en gang!!
Les om andres erfaringer med dette ved å google Warts ACV (som står for apple cider vinegar) eller molluscum ACV osv.
Har også lest denne metoden funker på genitale vorter, men er nok mye mer smertefull der siden det er tynn slimhinner, hadde ikke teipet fast no ACV der, kun holdt bomullen der i et par minutter flere ganger om dagen.

Anonymkode: ce72b...b3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...