Scaramouche Skrevet 3. januar 2005 #1 Skrevet 3. januar 2005 Jeg skal sende en e-mail, og prøver å skrive inn en internettadresse slik at mottaker bare kan trykke på denne linjen og komme direkte til hjemmesiden. Trodde at linken automatisk fikk en annen farge og ble en link, men det skjer ikke, hvordan gjør jeg da? :klø: er ikke så flink med data.
Superlammet Skrevet 3. januar 2005 #2 Skrevet 3. januar 2005 Hvis det er html kan du prøve følgende: <a href="http://www.hvaennduskalskrive.blæ"whatever du vil kalle linken</a> Tror jeg.
Cronos Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Hei. Det opplegget du beskriver der er ikke en opprinnelig del av mail-systemet. Dvs. at det ikke er automatikk i at en adresse blir til en link. Det betyr igjen at mottaker må ha mail-program som støtter dette (som automatisk oversetter en vanlig adresse til en link). Mener f.eks. Outlook Express gjør dette. Men dette hjelper deg vel ikke noe særlig, heller...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Det har nok ikke noe å si hvordan det blir seendes ut hos deg, fordi mottakeren din kan ha en epost-klient med helt andre innstillinger. Hvis mottakeren din har støtter for å gjør linkene klikkbare så blir den det.
Scaramouche Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2005 Oki takk for svar Bruker hotmail, så da har de tydeligvis ikke en automatikk i dette.
abelille Skrevet 4. januar 2005 #6 Skrevet 4. januar 2005 Dersom du har rik tekstredigering på i hotmail kan du lage linker ved å skrive inn full adresse (altså http://www.domene.no). Om du trykker mellomroms tasten eller linjeskift, så får du klikkbar link (jeg får i alle fall det). Men om mottaker også får klikkbar link er jo ikke sikkert - som andre har nevnt tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå