Gå til innhold

Hot i dag, ut i morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er trendgreia nå som kommer til å være ut om litt?

Jeg tenker: 

- Endel typiske trendfarger fra jotun: deco blue, warm blush o.l

- velour (sofaer og puter) Håper det ikke tar helt av, for jeg er så glad i velour 

Anonymkode: 5489f...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til Deco blue ser jeg mange som maler sort og minty breeze. Personlig synes jeg sort er fint, men bare halve året. Får liksom ikke den sommer-feelingen når sola gløtter inn mellom blafrende gardiner og friske blomster, og treffer.....en sort vegg. 

Merker meg også Riviera Maison. Riviera Maison over alt. Men når sant skal sies klamrer jeg meg fast til rotting, ulike typer skjell og generelt den nautiske stilen.  

Forøvrig legger jeg også merke til mye treverk, spesielt sofabord. Det går mye i eiketopper, drivved eller folie. 

En trend jeg liker VELDIG godt, som jeg håper blir en stund, er fototapet. Ser en del som har en kontrastvegg med tapet av en skog, annet landskap, en koselig landsby o.l. Grunnen til at jeg liker fototapet er fordi det er SÅ mange muligheter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Asymmetriske hyller tror jeg kommer til å være veldig ut om få år. Tenker sånn som disse http://www.homeandcottage.no/produkter/mobler/skap-og-bokhyller/new-york-1 

og disse https://www.bolia.com/nb-no/produkter/04-091-01_50/

Tror også sånne boks-hyller man monterer litt tilfeldig på veggen (og gjerne også i forskjellige farger sammen), i denne stilen http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S59189033/ kommer til å være ganske forhatt om kort tid

For ikke å snakke om fargene minty breeze (og andre mint-toner) og St. Pauls blue og alt hva alle disse interiør-blogger-fargene heter :ler: 

Anonymkode: 97283...184

AnonymBruker
Skrevet

Grått, det er vel allerede på vei ut nå når "alle" maler veggene grå (eller deco blue, minty breeze...). 

Anonymkode: a0065...534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper marmor og kobber blir en raskt forbigående greie.

Anonymkode: 3fc72...4b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 9.6.2017 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Hva er trendgreia nå som kommer til å være ut om litt?

Jeg tenker: 

- Endel typiske trendfarger fra jotun: deco blue, warm blush o.l

- velour (sofaer og puter) Håper det ikke tar helt av, for jeg er så glad i velour 

Anonymkode: 5489f...931

Jeg tenker at hva som er inn eller ut, trend eller ikke, har lite å si. Det viktigste er at jeg synes det er fint og at det passer til min stil.

Ang. velour, så er jeg veldig glad i det, jeg også. Driter i om det tar av eller forsvinner. Det passer hos meg :) 

Anonymkode: 70623...2a8

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Kan ikke bare folk male i de fargene de har lyst til, så har de det så lenge de orker før de maler om i noe nytt. Trendfarger og interiør gjenspeiler ikke personligheten til folk - egne valg gjør. 

Begynner å lure på folk som velger møbler og farger ut fra hva som er moderne. Kjedelig når alle har det likt. 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Driver og pusser opp, men vegrer meg litt for å bruke MDF veggplate da jeg tenker at dette fort om noen år kan bli det nye "fattigmannspanelet" som alle hater. Jeg bruker det noen steder, for det sparer mye tid å bare kunne plate utenpå det gamle og få slette vegger, men tenker at det fort kan bli sånn "her har de valgt enkleste utvei fra 2000-tallet ja, typisk".

Jeg ser også at det ofte kommer ting som "alle" skal ha, som f.eks. downlights og vegghengt TV med kontakter skjult bak og rør til kabler. Det virker kanskje elegant og flott, men når man likevel må ha en benk til å sette TV-dekoder, spillkonsoller og mediasenter-bokser på så er man litt like langt. Da virker løsningen litt lite gjennomtenkt da man like gjerne kunne satt TVen på benken også, og man begrenser muligheter for ommøblering.

Jeg liker å safe det med tidløse stiler som slette vegger, lyse ikke knallsterke farger, ikke noe tapet eller fliser med masse mønster og kontraster. klassiske dører og kjøkken. Ikke så mye spesialtilpassede jallagreier som TV på vegg osv, for da har man mulighet til å ommøblere uten å ha masse kontakter og hull midt på veggen.

Da risikerer man ikke å bruke masse tid og penger på en stil som er inn i dag og ut i morgen. Så kan ting heller tilpasses, møbleres og fargesettes med gardiner, puter, bilder, tepper og annet utskiftbart interiør etter ønske. 

Anonymkode: ddac9...365

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror veggplater over kjøkkenbenk går ut, og at modulsofaer blir ut. Jeg tror neste greie er møbler i mixet materialer, bord i glass, metall og tre osv. Sofaer med to forskjellige farger/stoff eller kanskje blanding stoff og skinn. Det har vært rent, hvitt og grått så lenge. 

Nå kommer sterke farger, de må vike for andre sterke farger og mer materialer. 

Cottage cheese, unnskyld, chubby seek chic må nok vike helt for renere og mer industriell stil. Noe vi ser på baderom, det hotteste er betongvegger og gulv. 

Anonymkode: d1b58...96e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror veggplater over kjøkkenbenk går ut, og at modulsofaer blir ut. Jeg tror neste greie er møbler i mixet materialer, bord i glass, metall og tre osv. Sofaer med to forskjellige farger/stoff eller kanskje blanding stoff og skinn. Det har vært rent, hvitt og grått så lenge. 

Nå kommer sterke farger, de må vike for andre sterke farger og mer materialer. 

Cottage cheese, unnskyld, chubby seek chic må nok vike helt for renere og mer industriell stil. Noe vi ser på baderom, det hotteste er betongvegger og gulv. 

Anonymkode: d1b58...96e

:klo:

Anonymkode: 5caf9...8c4

Skrevet

Marmor, kobber, sekskantede former og andre geometriske former, industristil, og grått på grått på grått er ting som enten er på vei ut eller som jeg håper veldig straks er på vei ut.

At ikke folk kan slutte å male alt de eier grått. Blir helt syk av å følge diverse hytte og interiørgrupper på facebook, de maler jo alt det fine så det ikke er noe særpreg igjen. Om et par år, eller i beste fall neste generasjon, vil de angre dypt.

Jeg forsøker alltid (ikke alltid like lett å ikke la seg påvirke av trender) å kun ha interiør jeg virkelig liker - uavhengig om det er trend eller ikke. Dermed blir det ikke kastet neste år når trenden er ut.

Skrevet

Vi hadde denne stilen før dere. Og vi skal ha den etter dere!

Har hatt denne stilen i 15 års tid. Enkelte farger er nye, så det kan jeg ikke skryte på meg. Men tilsvarende hyllene som det linkes til fra Ikea f.eks: Spesial bestilt fra en dansk møbelsnekker i 98. Så ikke kom å sindet er mainstream

Anonymkode: 0c30f...ea5

Skrevet

Maler folk etter mote? Sånn at det mange ganger blir sånn at man maler om for å være på moten? :klo: Vi leier et hus som ble malt hvitt/grått overalt da vi flytta inn, ingen planer om å noengang endre dette, egentlig...Hiver folk ut sofaer og puter og hyller og sånt utfra trender også? 

Anonymkode: f861b...98c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maler folk etter mote? Sånn at det mange ganger blir sånn at man maler om for å være på moten? :klo: Vi leier et hus som ble malt hvitt/grått overalt da vi flytta inn, ingen planer om å noengang endre dette, egentlig...Hiver folk ut sofaer og puter og hyller og sånt utfra trender også? 

Sitter ikke med den samme sofaen i årevis, nei. Og puter og gardiner og tepper og slik bytter jeg ut ofte. Gidder da ikke å se på den nøyaktig samme leiligheten i år etter år etter år.

Anonymkode: a35b8...70a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sitter ikke med den samme sofaen i årevis, nei. Og puter og gardiner og tepper og slik bytter jeg ut ofte. Gidder da ikke å se på den nøyaktig samme leiligheten i år etter år etter år.

Anonymkode: a35b8...70a

Jøss. Aldri tenkt på. Jeg bodde i en leilighet der jeg hadde samme sofa i 12 år. Og malte gangen etter seks år, fordi den var umalt og stygg på strietapeten. Bytta stuegardiner 1 gang ila de årene. Hva gjør dere med gardiner og tepper og sånn etter det, da? Det er jo veldig dyrt! (Brukte flerfoldige tusen på å gardin-fylle huset vi flyttet til for et år siden, alle måtte spesial-legges-opp fordi det er litt spesiell høyde og lengde).

• Liker 2
Skrevet
Sitat

Bytta stuegardiner 1 gang ila de årene. Hva gjør dere med gardiner og tepper og sånn etter det, da? Det er jo veldig dyrt!

Selger på finn eller gir bort :) Det må ikke være dyrt, ofte salg på Kid, Princess, Jysk etc. Jeg har to sett med gardiner til stua, et til vår/sommer og et til høst/vinter, forandring fryder. Jeg er veldig glad i grått og hvitt på møbler og vegger, passer til nesten alt av andre farger på puter, tepper og gardiner og så føles det lysere inne.

Anonymkode: 4951f...eef

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selger på finn eller gir bort :) Det må ikke være dyrt, ofte salg på Kid, Princess, Jysk etc. Jeg har to sett med gardiner til stua, et til vår/sommer og et til høst/vinter, forandring fryder. Jeg er veldig glad i grått og hvitt på møbler og vegger, passer til nesten alt av andre farger på puter, tepper og gardiner og så føles det lysere inne.

Anonymkode: 4951f...eef

Hmmm, veldig interessant! mener ikke å avspore tråden, altså, ble bare fascinert av dette, føler ofte jeg har mer enn nok med vanlig husarbeid om ikke jeg skal pusse opp og redekorere og sånt. Har ikke greid å få bilder opp på veggene på et år engang! :P Fikk litt lyst til å skjerpe meg nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...