Calijenta Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Jeg og samboeren har hatt litt problemer med sexen i det siste med tanke på forskjell i libido mellom oss. Han ønsker kun å ha sex rundt 2 ganger i uka, mens jeg ønsker noe nærmere 2 ganger om dagen. Vi har vært sammen seksuelt i 2 år, og i et forhold i 3 år, men kun bodd sammen i 4 måneder. Det er nå i det siste vi merker at det er noe spenning om hvor ofte vi har sex. I hans øyne virker det som jeg aldri er fornøyd (noe som jeg selv ikke synes, for sexen er utrolig bra), mens jeg føler meg uattraktiv hvis han ikke vil ligge med meg hver dag. Hver gang vi snakker om problemet virker det som jeg er altfor kåt alltid, og at jeg må roe meg ned. Pluss at han er redd for at jeg kommer til å være utro... Så jeg lurer litt på, hvor ofte har dere sex med partneren deres? Har noen hatt lignende problemer, og hva er noe jeg kan prøve for å fikse dette problemet? (Hvis noen har prøvd sexterapi, si gjerne i fra hvordan det gikk!)
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Sexolog kan funke bra det, men det er opp til dere å være åpen for det og følge opp, akkurat som med vanlig samlivsterapi. Det skader ihvertfall ikke - kjør på! Anonymkode: 13202...fe5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Vi pleide å ha sex 4-6 dager i uken litt avhengig om vi var slitne eller ikke og forholdet varte i ca 7 år. Anonymkode: f9f4e...c88
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Minimum 1 gang om dagen. (40-45 år). Anonymkode: 0ce2c...0fa
gladjenta93 Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Har samleie gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken, sammen på 3 året. Fungerer veldig bra hos oss. Mye intimitet utenom direkte samleie :-) 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Jeg vil gjerne 3-5 ganger i uken. Han vil maks en gang i uken, dessverre. Jeg er 31 og han 41, vært sammen i 9 år. Anonymkode: 6d124...a79
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 1-3 ganger i året. Er 35 og 38 år. Glad jeg har en vibrator å kose med:) Anonymkode: 0daec...5c0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 Så ofte dere gjør det...Hvordan i all verden har dere tid og energi? Har dere ikke jobb, 100 plikter, sosialt liv og fritidsinteresser/trening? Anonymkode: 4b5f5...eae 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 Hva tenker du en sexolog kan bidra med her? Det er jo et spørsmål om tall, bare. 2 ganger daglig mot 2 ganger i uken. Har dere barn i hus? I så fall er det han som er gjennomsnittlig, ikke du. Det eneste som kan skje er at en av dere føyer dere etter den andre. Hvis du ikke får det helt som du vil, hvor mange ganger i uken kan være ok for deg da, tror du? Anonymkode: 3d3e3...8c7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 2-4 ganger i uken i mine forhold. Mer eller mindre i perioder avhengig av stress osv. Har vært sammen med en som hadde betydelig høyere sexlyst enn meg. Det var overraskende vanskelig. Jeg kan legge til rette for at jeg skal få lyst, men det er ellers ikke noe jeg kan regulere. Så jeg stresset mye med å få lyst, noe som reduserte lysten min. Og den var ikke redusert i utgangspunktet, den var bare naturlig lavere enn hans. Visste at han hadde lyst hele tiden, så hadde endel pliktsex, noe jeg angrer på og som ikke akkurat hjalp. Men fikk rett og slett dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde lyst. Så har egentlig ikke noe bedre forslag enn å akseptere at den forskjellen er der og takle den på best mulig måte. Kan selvfølgelig legge til rette for sex. Men om han alltid har hatt lyst 2 ganger i uken tviler jeg på at han kan forandres til en som har lyst hver dag. Anonymkode: 4add6...10c 1
Hjärtat Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 Jeg er 24 og sambo er 32, vi har vært sammen og bodd sammen i snart to år. Jeg kunne hatt sex daglig, han synes tre ganger i uka er mer enn nok. Vi har sex to-fire ganger i uka, og nå er begge fornøyd med det. Vi har hatt mye utfordringer rundt dette, spesielt da vi hadde vært sammen i et halvt år- ett års tid - da vi ble trygge nok til å si hva vi egentlig ville. Nå vet begge mer hva den andre forventer, og vi har et mye bedre sexliv nå enn før. Har dessverre ingen gode råd, annet enn at det er viktig at du ikke tar det personlig. Det er bare sånn at noen har mer lyst enn andre, og det handler ikke om deg.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 For å svare på det du spør om så har vi sex 1-5 ganger i måneden. Vi er i slutten av 20 årene og bor sammen. De første månedene som nyforelskede og første tiden som samboere hadde vi sex omtrent hver dag, gjerne fler ganger om dagen, og jeg tok det også veldig personlig når sexlivet dabbet av. Følte at han ikke tente mer på meg og ble mye mer usikker på han, og på meg selv. Sexen var fantastisk, og jeg fikk aldri nok, mens han syntes det ble slitsomt å ha så mye sex og enda mer slitsomt og avtennende når jeg maste og klaget. Det tok han som sutring, at jeg mente han ikke strakk til som mann osv. Han skjønte ikke at det var nettopp fordi jeg var så tent på han at jeg ikke fikk nok, og jeg ble deprimert og følte meg uønska i forholdet. Trakk meg helt vekk, hadde en fase der jeg brukte dildo og stønnet høyt for å "lokke han", men det slo motsatt ut. Da ville han hvertfall ikke ha sex, når jeg likegjerne kunne gå å ha sex med dildoen foran han... Så jeg godtok å ha sex en gang i uka, eller en gang hver tiende dag en lengre periode, men forklarte han etterhvert rett ut at jeg følte meg brukt når vi bare hadde sex når han ville. Issuet for meg lå meg i at sex for mg var en kjærlighetserklæring, og derfor følte jeg meg ikke elsket , men når jeg tok mot til meg å hadde en alvorlig , rolig og punktlig samtale om det møtte han meg mer på halvveien i hverdagen. Han viste meg kjærlighet på andre måter, og siden forelskelsen gikk over dabbet jo min sexlyst av også, og når jeg innså at det ikke hadde noe med at han ikke tente på meg eller elsket meg mere så var det faktisk helt greit å ha sex en gang i uka eller to Det er ganske gjenomsnittlig vil jeg tro, så tenker at det ikke er din partner det er noe galt med, men at det kanskje er noen assosisasjoner i hodet ditt som må endres, slik jeg måtte endre det at sex ikke var den eneste kjærlighetserklæringen som fantes, at han elsket meg like mye selvom han ikke orket å bruke krefter på sex hver dag. Det blir jo faktisk slitsomt når man har andre ting i hverdagen å bruke energi på, og sex krever mye krefter. Noen kvelder er det deilig å bare slappe av og slaske i sofaen og gå til seng i halvsøvne også Og - jo sjeldnere man stimuleres/har sex (inkl med seg selv) jo deiligere er det når man først har det igjen! :D Anonymkode: f2f7e...4bd 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 PS: Tenker også at det å gå fra å bo separat til å bo sammen har mye å si. Når man ikke bor sammen har man fått ha all den egentiden man trenger i mellomtiden, og er mentalt og fysisk innstilt på masse sex når man først ses, men når man bor sammen over tid så kan man liksom ikke være klar til sex til enhver tid, det blir utmattende rett og slett å hele tiden tenke på ansvaret med å underholde eller være tent for en partner når som helst og siden man ser hverandre hele tiden blir det ikke samme mentale oppbyggingen og spenningen som når man bare ser hverandre en gang i blandt. Anonymkode: f2f7e...4bd 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du en sexolog kan bidra med her? Det er jo et spørsmål om tall, bare. 2 ganger daglig mot 2 ganger i uken. Har dere barn i hus? I så fall er det han som er gjennomsnittlig, ikke du. Det eneste som kan skje er at en av dere føyer dere etter den andre. Hvis du ikke får det helt som du vil, hvor mange ganger i uken kan være ok for deg da, tror du? Anonymkode: 3d3e3...8c7 Det var da særs merkelige konklusjoner. Ser absolutt intet vettugt i denne tilbakemeldingen. Anonymkode: 13202...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 1-4 ganger.... i måneden 🙄 Anonymkode: 945c6...7a0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 Ca hver 14 dag. Vært sammen i over 10 år. Han ønsker oftere sex, jeg gjør ikke. Anonymkode: bbcef...6e4
Ulla Ullsokk Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 (endret) Det har vel ikke noe å si hvor ofte andre har sex? Det som gjør ting lett er at man har ca samme lyst, om det er to ganger om dagen eller en gang i uka. Jeg skjønner at det ikke er lett. Jeg hadde også mer lyst enn min mann tidligere, men nå er vi ca like. Skulle gjerne hatt sex litt oftere enn en gang i uka, men det er ikke så lett å få det til med barn som er lenge oppe og mye hjemme... Vår forskjell var aldri så stor som deres. Håper dere finner ut av det, men jeg synes det høres vanskelig ut. Vi er forresten i 40-årene og har vært sammen i 20 år. Endret 9. juni 2017 av Ulla Ullsokk 1
bjone Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Calijenta skrev: Jeg og samboeren har hatt litt problemer med sexen i det siste med tanke på forskjell i libido mellom oss. Han ønsker kun å ha sex rundt 2 ganger i uka, mens jeg ønsker noe nærmere 2 ganger om dagen. Vi har vært sammen seksuelt i 2 år, og i et forhold i 3 år, men kun bodd sammen i 4 måneder. Det er nå i det siste vi merker at det er noe spenning om hvor ofte vi har sex. I hans øyne virker det som jeg aldri er fornøyd (noe som jeg selv ikke synes, for sexen er utrolig bra), mens jeg føler meg uattraktiv hvis han ikke vil ligge med meg hver dag. Hver gang vi snakker om problemet virker det som jeg er altfor kåt alltid, og at jeg må roe meg ned. Pluss at han er redd for at jeg kommer til å være utro... Så jeg lurer litt på, hvor ofte har dere sex med partneren deres? Har noen hatt lignende problemer, og hva er noe jeg kan prøve for å fikse dette problemet? (Hvis noen har prøvd sexterapi, si gjerne i fra hvordan det gikk!) Syntes da ikke 2 ganger i uka er så ille. Man kommer i forskjellige livssituasjoner og da kan slike ting endte deg litt. Men du får tilfredsstille deg på andre måter utenom.. Før du vet ord av det er dere kanskje der du ønske3 igjen . 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 Stort sett hver kveld når vi legger oss. Vært sammen i 10 år. Vi avslutter alltid kvelden på sofaen med en film eller noe, og da blir det alltid litt kosing som setter det igang. Føler at vi er skikkelig rare nå Anonymkode: b3545...4ab
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stort sett hver kveld når vi legger oss. Vært sammen i 10 år. Vi avslutter alltid kvelden på sofaen med en film eller noe, og da blir det alltid litt kosing som setter det igang. Føler at vi er skikkelig rare nå Anonymkode: b3545...4ab Er du engasjert i filmene? Eller bruker dere det mer for å ha samvær uten å snakke sammen? Jeg syntes film er så dødens kjedelig! Anonymkode: f2f7e...4bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå