Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klart det fins unntak, men generelt syns jeg at engelskmenn:

- mangler respekt for andre lands kultur (briter i Syden, det er bare helt krise. Virkelig.)

- drikker for mye (og da mener jeg EKSTREMT mye, greit nok at alkohol er vilt billig i UK men likevel)

- oppfører seg tacky (Geordie shore er en livsstil, dette er ikke bare en tv-serie)

- de er ikke så hyggelige som man skulle tro

Hva er grunnen til at de er sånn? Er det for mye øl og bacon i kosten deres? Blir man sånn da? Jeg har bodd både i UK, Frankrike og Spania og merket stooor forskjell for å si det sånn. Selv om det finnes vulgære folk i Spania/Fr.rike også så opplevde jeg aldri at folk stod og hadde spydde midt i gata eller ble fingra i køen på Tesco.. 

Anonymkode: c20a8...054

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som Nordmenn dette

Anonymkode: 17561...cb6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De lærte av vikingene ;)

Anonymkode: b0b96...209

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som Chatham (i Kent) dette.

Anonymkode: 37b13...1d4

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- mangler respekt for andre lands kultur (briter i Syden, det er bare helt krise. Virkelig.)

- drikker for mye (og da mener jeg EKSTREMT mye, greit nok at alkohol er vilt billig i UK men likevel)

- oppfører seg tacky (Geordie shore er en livsstil, dette er ikke bare en tv-serie)

Hva er grunnen til at de er sånn? Er det for mye øl og bacon i kosten deres? Blir man sånn da? Jeg har bodd både i UK, Frankrike og Spania og merket stooor forskjell for å si det sånn. Selv om det finnes vulgære folk i Spania/Fr.rike også så opplevde jeg aldri at folk stod og hadde spydde midt i gata eller ble fingra i køen på Tesco.. 

Jeg har vært en god del i England siden min samboer er derfra, men det du lister opp er ikke noe jeg kjenner igjen iallefall.

Det du forklarer høres mest ut som chavs. De er absolutt ikke flertallet i England, og er noen de aller, aller fleste er virkelig flau over å må dele land med. Det bodde for en stund tilbake en typisk chav-mor med fullt av "løsunger" som nabo til svigerforeldrene mine i England. Altså hadde hun fått mange unger med forskjellige menn sånn at hun kunne få penger fra staten, hadde vel aldri jobbet i hele sitt liv. Det var alltid krangling og roping derfra. Fester og dyre biler, fremmede menn som kom og gikk (og som så ut som om de hadde vokst opp på gata), mens ungene gikk rundt i slitte klær og skittent hår.

De fleste engelskmennene jeg har møtt er høflige og tilbaketrukne, samtidig som de gjerne slår av en fin liten prat når man skal betale i kassen, eller sitter på samme benk en vakker sommerdag. De står i kø og venter på sin tur, drikker absolutt ikke mer enn oss nordmenn, bacon spiser de kanskje litt mer av enn oss - men i gjengjeld er det et magrere bacon de spiser. Øl drikker de gjerne når de er ute på puben og spiser, men de drikker seg ikke fulle mer enn oss nordmenn. Én eller to øl betyr ikke nødvendigvis fyll.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, PaperFlower skrev:

Det du forklarer høres mest ut som chavs.

Enig. Chavs eller mer overordna den mer dysfunksjonelle delen av (den tidligere) arbeiderklassen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PaperFlower skrev:

Det du forklarer høres mest ut som chavs.

Og det ville være grunnen til mitt svar (noe en hver som er kjent med England ville visst).

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som Chatham (i Kent) dette.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ts. Du har et poeng her . Eller ti.

Skrevet

Det er jo ikke akkurat "kremen" av den sosiale britiske eliten du møter på i "syden"

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg må le, ikke fordi TS tar feil, tvert i mot. Dette er en vellykket satirisk fremstilling, med litt sannhet i hvert punkt. 

Veldig mange briter drikker mye, forstår seg ikke på andre land og kulturer (dvs. der de bor selv er alltid best) og er ikke på langt nær så høflige som vi nordmenn ofter tror. :laugh::laugh::laugh:

På den andre siden kan de ofte være langt mer interessante samtalepartnere enn vi nordmenn ofte er.

Skrevet

Happy to be Scottish :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, NotNaomi skrev:

Ts. Du har et poeng her . Eller ti.

Eller ingen....

Anonymkode: 577a1...479

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller ingen....

Anonymkode: 577a1...479

Du. Engelsk presse er den verste i verden. Det sier jo litt. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Carrot skrev:

Happy to be Scottish :fnise:

willie1.png

Gjest NotNaomi
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mye øl og bacon? :-D har en engelsk venn og han eter kaker og kjeks heele tiden! Alvorlig altså. Kanskje det er kostholdet ja :-D

Skrevet

*lol* more like this AB

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1d4

_93898496_hi037627274.jpg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, PaperFlower skrev:

og drikker absolutt ikke mer enn oss nordmenn, 

Det det kan jo ikke være sant. 

Jeg liker briter jeg, de er mer livlige enn nordmenn i alle fall og ikke alle er så gale som du beskriver. Men ja det er mange trashy folk der :fnise: dør av latter av "fingret i køen på tesco" :hoho:

Anonymkode: fa277...fa4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det det kan jo ikke være sant. 

Jeg liker briter jeg, de er mer livlige enn nordmenn i alle fall og ikke alle er så gale som du beskriver. Men ja det er mange trashy folk der :fnise: dør av latter av "fingret i køen på tesco" :hoho:

Anonymkode: fa277...fa4

Etter min erfaring, så. :) 

Føler ikke de drikker mer enn oss nordmenn på generell basis. Noen drikker selvsagt hver helg. Noen tar seg gjerne en øl eller to i ukedagene. Noen drikker nesten aldri. Og som oftest er det ungdommer som drikker mest, mens eldre er litt mer laid-back og drikker mer sjeldent. Ungdommer som reiser på ferieturer vil selvsagt gripe sjansen og drikke veldig mye billig alkohol, men det gjør jo norske ungdommer også, hvis de reiser til syden uten foreldre, f.eks.?

Også har man selvsagt chavs... Men de er en rase for seg selv og forblir en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...