AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 http://stinesofiesstiftelse.no/?artID=744&navB=1 Stortinget skal til uken stemme over om maksstraffen for alvorlige forbrytelser skal økes fra 21 til 26 år. Er du enig? Gå inn og signer. Din stemme kan være viktig. Anonymkode: de079...3ef 10
Gjest Frøyahjerte Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 (endret) Så flott at du sprer budskapet. Jeg har signert! 😊 Alle mennesker eier og bestemmer over sin egen kropp og seksualitet. Seksualitet er noe av det fineste som finnes, og det er på høy tid at enhver gjøk som ikke forstår dette snart får det inn i skallen sin. Barn skal såklart ha særskilt krav på beskyttelse. De er fremtida vår og trenger sårt voksne mennesker som er, ja nettopp VOKSNE som kan gi dem de beste forutsetninger til å få det godt med seg selv og sin fremtid. Det er lettere å bygge sterke barn, enn å reparere ødelagte voksen. Satsningsområdet bør derfor ligge nettopp der. Endret 10. juni 2017 av Frøyahjerte
MajorasMaske Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Heller mildere straff for voldtekt så vi raskere kan deportere gjerningsmannen tilbake der han kom fra.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Maksstraffen økes fra 21 til 26 år, det er vel ikke voldtekt det er snakk om da, mer drapssaker? Ingen i dag får 21 år for voldtekt... Anonymkode: 584cc...99a 3
waco Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 7 timer siden, Frøyahjerte skrev: Så flott at du sprer budskapet. Jeg har signert! 😊 Alle mennesker eier og bestemmer over sin egen kropp og seksualitet. Seksualitet er noe av det fineste som finnes, og det er på høy tid at enhver gjøk som ikke forstår dette snart får det inn i skallen sin. Barn skal såklart ha særskilt krav på beskyttelse. De er fremtida vår og trenger sårt voksne mennesker som er, ja nettopp VOKSNE som kan gi dem de beste forutsetninger til å få det godt med seg selv og sin fremtid. Det er lettere å bygge sterke barn, enn å reparere ødelagte voksen. Satsningsområdet bør derfor ligge nettopp der. Voldtekt har tredobbelt strafferammene sine de siste femten år. Når skal du bli fornøyd? Tenker du at dess strengere straffer er desto tryggere er du? Er det derfor du er for høyere straffer? Fortell?
Belima Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 6 timer siden, MajorasMaske skrev: Heller mildere straff for voldtekt så vi raskere kan deportere gjerningsmannen tilbake der han kom fra. Hvis forbryteren er av utenlandsk opprinnelse og kan deporteres, så bør vedkommende sone i hjemlandet og nektes innreise til Norge for alltid. Er en sak i Sverige nå hvor forbryteren er fra Polen. Der jobbes det nå med å overføre han til Polen for å sone. I Polen ville han fått lavere straff enn i Sverige, så derfor vil han ikke bli overført før svenske myndigheter får "viljen" sin.
Gjest Frøyahjerte Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 (endret) 1 time siden, waco skrev: Voldtekt har tredobbelt strafferammene sine de siste femten år. Når skal du bli fornøyd? Tenker du at dess strengere straffer er desto tryggere er du? Er det derfor du er for høyere straffer? Fortell? Ja, jeg tenker at barn skal beskyttes fra mennesker som eier nær sagt null skrupler. Jo lengre, jo bedre. Slik det er i dag så dulles ulven med i den evinnelige, jegeren blir bura inne og rødhette blir ytterligere tråkket på av systemet for å si det litt banalt og symbolsk. Det dukker jevnlig saker opp som tyder på dette. Personlig kjenner jeg til saker der ikke engang ulven ble motsagt som følge av voksne mennesker sin feighet. Noen av de som utfører de mest horrible handligene er smarte og sitter selv i maktposisjoner dessverre... Endret 10. juni 2017 av Frøyahjerte
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 Signatur er herved avgitt. Anonymkode: 78a3f...13e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Maksstraffen økes fra 21 til 26 år, det er vel ikke voldtekt det er snakk om da, mer drapssaker? Ingen i dag får 21 år for voldtekt... Anonymkode: 584cc...99a Det er for de groveste forbrytelsene, der forvaring ikke kan idømmes. Det er snakk om voldtekt, seksuelle overgrep og drap. Noen rår 21 år på papiret, for drap. Straffene blir skjerpet og med lengre strafferamme vil også soningstiden øke. Takk til alle som har signert og alle som kommer til å signere. TS. Anonymkode: de079...3ef 2
waco Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 33 minutter siden, Frøyahjerte skrev: Ja, jeg tenker at barn skal beskyttes fra mennesker som eier nær sagt null skrupler. Jo lengre, jo bedre. Slik det er i dag så dulles ulven med i den evinnelige, jegeren blir bura inne og rødhette blir ytterligere tråkket på av systemet for å si det litt banalt og symbolsk. Det dukker jevnlig saker opp som tyder på dette. Personlig kjenner jeg til saker der ikke engang ulven ble motsagt som følge av voksne mennesker sin feighet. Noen av de som utfører de mest horrible handligene er smarte og sitter selv i maktposisjoner dessverre... Forklar meg hvordan 26 års fengsel skal beskytte barn fra mennesker som ikke eier skrupler når ikke 21 års fengsel kan gjøre det? Noe sier meg at du er skadelysten og ønsker mennesker vondt, - det er derfor jeg forsøker å få deg til å reflektere litt over dine egne utsagn. I det minste kan du vel innrømme at du er overtroisk?
Gjest NotNaomi Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 Straffeutmålingene i Norge henger ikke på greip. Hørte en professor så at det er noe fundamentalt feil når en som har ødelagt ens liv får mildere straff enn en vinningsforbryter! Husker dessverre ikke navnet hans. Men jeg er helt enig. Takk for info. Viktig innlegg.
Gjest NotNaomi Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 10 minutter siden, waco skrev: Forklar meg hvordan 26 års fengsel skal beskytte barn fra mennesker som ikke eier skrupler når ikke 21 års fengsel kan gjøre det? Noe sier meg at du er skadelysten og ønsker mennesker vondt, - det er derfor jeg forsøker å få deg til å reflektere litt over dine egne utsagn. I det minste kan du vel innrømme at du er overtroisk? Når en ødelegger andres liv må en holdes vekk fra samfunnet! Er det jeg tenker. Det er mer for beskyttelsen enn for straffen om du skjønner.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 Nå er det faktisk en 34 år gammel serieovergriper som har vært i retten denne uken for å få sin dom etter sin fjerde voldtekt på noen år. Sitat: Hvis ikke han idømmes forvaring, er det kvinner i sin alminnelighet som vil bære risikoen, sa statsadvokat Benedikte Høgseth i sitt avslutningsforedrag i Bergen tingrett. Leter en litt så finnes der sikkert også menn som har drept flere. Anonymkode: de079...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 Ønsker dere å øke straffen for kvinnfolk som anmelder noen for falsk voldtekt også ? Anonymkode: 6bcdd...f9e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #16 Skrevet 10. juni 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker dere å øke straffen for kvinnfolk som anmelder noen for falsk voldtekt også ? Anonymkode: 6bcdd...f9e Finnes det en slik underskriftskampanje, skriver jeg gladelig under på den også. Anonymkode: 78a3f...13e 1
waco Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 44 minutter siden, Elliespelli skrev: Men vi har menn som Anders B. Breivik, massemordere pluss torpedoer som mest sannsynlig ville fortsatt i samme spor om han blir frikjent. Serie voldtektsmenn og pedofile overgripere er det vel dokumentert at det nesten er umulig å stoppe når de først har begått overgrep og voldtekter. Hva har dette her med 26 års fengsel å gjøre? Hvorfor ikke 30 år? Eller 100 år? Kanskje 1000 års fengsel vil forhindre breivik, massemordere, torpedoer, serie voldtektsmenn og pedofile overgripere? Forklar meg da? Jeg er nemlig litt tilbakestående skjønner du. Går det an for deg å begrense din straffelyst tror du, - eller er du evig for strengere straffer uansett hva? Det er vanskelig å gjøre deg fornøyd når det kommer til straff, - er det litt sånn du tenker?
waco Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 49 minutter siden, NotNaomi skrev: Når en ødelegger andres liv må en holdes vekk fra samfunnet! Er det jeg tenker. Det er mer for beskyttelsen enn for straffen om du skjønner. Er det derfor du ønsker å skade mennesker med lengre fengselsstraffer? Tanken din er altså, - at når noen ødelegger andres liv så må du ødelegge deres liv. Å skade noen som skader, - det er det optimale. Aah, jeg misunner dere littegranne, ja jeg må innrømme det. Jeg skulle også ønske at jeg kunne tro på at strengere straffer er et gode for samfunnet! At strengere straffer gjør norge til et bedre sted! At det blir mindre kriminalitet! Færre rettsaker! Folk blir mindre engstelige! Det blir så hyggelig og godt i norge bare vi gjøre det verre for mennesker! Å ønske noen straffer er å påføre mennesker pine med vilje! Hurra! Jeg er så glad straff kurerer alt! Så flott det er med strengere straffer for da blir det så lite kriminalitet! Straff helbreder! Straff hjelper! Straff er bra for mennesker! Mere straff!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 Kvinnelogikk og kobraeffekt går hånd i hånd. Man øker straffen på voldtekt, dermed økes beviskravene og flere voldtektmenn går fri. Anonymkode: a3027...b4e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 Har det virkelig noe å si om vi øker denne straffen? I Norge er det jo uansett slik at drap gir 8 til 12 år max på god oppførsel. Voldtekt er 2 til 5 år etter alvorlighetsgrad. Mens dyrking av Marijuana gir 21 år. Altså er mannen som voldtok min datter og mannen som drepte min beste venn med kniv mer uskyldig enn en ynkelig person med noen Marijuana Planter. Dette er Norge. Lev med det! Anonymkode: 6a0e8...ad7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå