Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er nettopp ferdig utdannet pedagog (bachelorgrad i pedagogikk). Det jeg lurer på er egentlig hva dere som jobber som elevassistent/SFO-assistent/skoleassistent tjener? Jeg vet at om jeg søker på stillinger som ikke har særskilt krav til utdanning så får jeg mest sannsynlig ikke lønn i forhold til min utdannelse, men jeg syns det er vanskelig å vite hva dette vil si. Hva kan jeg forvente? Og kan jeg forvente å bli lønnet som barne- og ungdomsarbeider dersom de spør etter dette i stillingsannonsen? 

Er takknemlig for alle svar innen dette. :-) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Oslo kommune begynner assistentene på lønnstrinn 4. Og så kommer det an på ansiennitet. Og det er ikke alle som får 100%. Det går an å f.eks jobbe 50% på SFO, og så supplere med å være vikar på skolen. Da vil du tjene betraktelig bedre, men mer uforutsigbart. Men i assistentstilling er det ingen som lønnes mer enn de må, om de så har doktorgrad.

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber av og til som elevassistent og da tjener jeg ca 174 kr i timen. jeg er ufaglært :)

Skrevet

I oslo kommune tjente jeg (ufaglært, 20 år) 154-156 kroner i timen som assistent på skole eller SFO.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er adjunkt og jobber som elevassistent i Oslo. Får null uttelling for utdannelsen, så tjener dårlig. Tror det er rundt 160-165kr timen. 

Anonymkode: f75da...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...