Gå til innhold

Kvinner som ikke respekterer menns intimsone

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Hei, jeg har sett deg på TV, og elsker karakteren din. Kan jeg få en klem?

- Takk, men nei takk!

- Vær så snill?

- Nei takk!

- Bare en liten klem?

- Nei takk! (kvinnen tar grep for å tilrane seg en klem, mannen rykker bakover)

Denne scenen utspant seg mellom komikeren Jerry Seinfeld og artisten Kesha da sistnevnte brøt inn i en intervjusituasjon, se klippet her. Jerry, stakkar, 63 år, måtte stå til rette for hvorfor han ikke deler ut klemmer til vilt fremmede kvinner i 20-30-årene. Han tok det pent og ønsket henne alt godt. Selvsagt var ikke dette seksuell trakassering, den tanken streifet vel ingen?

Men hva om situasjonen var motsatt. Vel, vi trenger ikke spekulere, vi har nemlig et ferskt eksempel: Skandale i French Open. Mannen fikk gjennomgå i sosiale media, anklaget for seksuell trakassering og sparket ut av turneringen han deltok i. Til forskjell var dette endog en kvinne ha kjente fra før.

Hardt å være mann.

Hvis dere kvinner er helt ærlige, som jeg vet kan være vanskelig, spesielt om selvinnsikten ikke er på plass. Men hvis, kan det være noe i dette at kvinner føler seg attraktive av menns oppmerksomhet uansett, og enda mer om oppmerksomheten tilsynelatende er uønsket? Du vet, når du forteller venninnen at han ikke ga seg selv om du sa nei, så føler du deg mer attraktiv enn om han hadde gitt seg? Men han ga seg med en gang, liksom, blir ikke samme punchen i historien da.

Det er nok av historier der mannen fikk nei, én, to, tre og enda flere ganger, men fikk den lykkelige prinsessen til slutt. Lykkelig over at han ikke ga seg. For nå vet hun at hun er spesiell for ham.

Kan det hende at denne tilbøyeligheten kan føre til at kvinner overdriver hvor uønsket menns oppmerksomhet er? Bare litt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle må respektere hverandre og la det ligge hvis noen sier nei til en klem, men personlig, som kvinne synes jeg det er litt rart å si nei til en klem. Jeg klemmer aldri noen på eget initiativ og av og til kan jeg synes det er ubehagelig hvis noen jeg ikke kjenner så godt vil gi meg klem, men samtidig tar jeg det som et kompliment at mennesker liker meg så godt at de vil ha en klem og sier naturligvis aldri nei til at noen vil gi meg en klem. Er ikke så høy på meg selv at jeg tror noen er interessert i meg bare fordi de vil ha klem uansett kjønn. 

Anonymkode: 92f79...968

AnonymBruker
Skrevet

Og derfor er feminisme også viktig for menn; fordi mange, både menn og kvinner, går rundt med den tankegangen at menn aldri kan være ofre, de vil alltid ha sex, og kan aldri oppfatte slikt som en enkel klem som invaderende. 

Anonymkode: 33af2...e24

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor er feminisme også viktig for menn; fordi mange, både menn og kvinner, går rundt med den tankegangen at menn aldri kan være ofre, de vil alltid ha sex, og kan aldri oppfatte slikt som en enkel klem som invaderende. 

Feminisme er hva som har ført til dette. Det var ikke sånn før

Feminister påstår å prøve å hjelpe menn , men de fokuserer alltid på kvinnene. Hvis noen kritiserer det sier de: Men da kan jo du bli feminist og fokusere på menn!! det er det som er så genialt med dem

• Liker 1
Gjest Solomon Grundy
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det både menn og kvinner trenger er egalitarisme 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Solomon Grundy skrev:

Nei det både menn og kvinner trenger er egalitarisme 

.... Som er så å si det samme som feminisme. Så da er du feminist da, du bare har femifobi. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

.... Som er så å si det samme som feminisme. Så da er du feminist da, du bare har femifobi. 

Nei, det er ikke det samme som feminisme, det er det dummeste jeg har lest. Feminsime er et kjønnsladet uttrykk. Feminister sier de er for likestilling men jobber bare for kvinner

Du er som en jihadist som sier du er en fredsforekjemper

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, men jeg er ikke Kesha. Kesha har tilsynelatende dårlig dømmekraft. Det kan sikkert jeg også ha i enkelte tilfeller, men jeg ville ikke funnet meg i den situasjonen som du beskriver her. Hadde jeg gjort noe slikt, så tror jeg nok at jeg ville gått rundt med en svært klein og dårlig magefølelse etterpå – altså ville jeg følt meg alt annet enn attraktiv. Tipper jeg hun også gjorde. 

Anonymkode: 93e8f...355

Gjest Solomon Grundy
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme handler om å gi kvinner fordeler. egalitarisme handler om likestilling.

Ordet feminisme i seg selv er anti-likestilling. 

Resten av det du skriver er så idiotisk at jeg ikke gidder å gi noen kommentar til det.

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Mynona, mod. 

Skrevet (endret)

Det er vemmelig når mennesker ikke tar et nei for et nei. Virker jo så innpåsliten til de grader. Jeg liker å klemme jeg, men jeg gir ikke klem til hvem som helst.

Endret av Misophonia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...