Svartmaling Skrevet 9. juni 2017 #1 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Edit: Har fått tilbakebetalt penger En bekjent av meg lånte i mars en liten sum penger av meg. Hen lovte å betale meg tilbake samme dag og dum som jeg var trodde jeg på dette. Dette skjedde selvfølgelig ikke, for å gjøre en lang historie kort så har jeg mast på hen flere ganger i løpet av de siste månedene. Beløpet er som sakt ikke en stor sum, men jeg mener det er en prinsippsak å betale tilbake det man skylder noen. Har mast og mast men hen kommer med forskjellige løgner som har ikke penger eller du får de snart. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Om det i det heletatt er noe å gjøre uten å purre på vedkommende Endret 10. juni 2017 av Svartmaling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 9. juni 2017 #2 Del Skrevet 9. juni 2017 Ikke lån bort penger du ikke har råd til å miste... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartmaling Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 9. juni 2017 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Ikke lån bort penger du ikke har råd til å miste... Har skrevet i innlegget at summen ikke er av betydning men at det er en prinsippsak men takk for råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Del Skrevet 9. juni 2017 Er vedkommende en person som ikke identifiserer seg som ett kjønn? Siden du bruker "hen"? Anonymkode: a763e...0c3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 9. juni 2017 #5 Del Skrevet 9. juni 2017 Skjønner at det er en prinsippsak. Er enig med deg. Men hvis denne personen anstrenger seg for å bortforklare, la det gå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartmaling Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 9. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vedkommende en person som ikke identifiserer seg som ett kjønn? Siden du bruker "hen"? Anonymkode: a763e...0c3 Bruker hen fordi jeg ikke vil si om det er en han eller hun Har det noen betydning i forhold til spørsmålet? Hvis ikke hold deg til det takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Del Skrevet 9. juni 2017 Kommer an på hvor langt du er villig til å gå for din prinsippsak. Dersom du skriver på facebook veggen til h*n, eller din dersom h*ns vegg er stengt, pleier det i mange tilfeller å funker. Hvis ikke, det kan i det minste forebygge at det skjer mot andre av vedkommende. Anonymkode: 80466...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartmaling Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvor langt du er villig til å gå for din prinsippsak. Dersom du skriver på facebook veggen til h*n, eller din dersom h*ns vegg er stengt, pleier det i mange tilfeller å funker. Hvis ikke, det kan i det minste forebygge at det skjer mot andre av vedkommende. Anonymkode: 80466...f08 Har vurdert å gjøre dette faktisk, men er redd dette bare blir sett på som tragisk eller lavmål av andre Men hvis det ikke skjer en forandring snart er det mulig jeg gjør det takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 9. juni 2017 #9 Del Skrevet 9. juni 2017 Låne bort penger privat er en genial måte å kvitte seg med folk du ikke liker på. 500 spenn for å slippe å omgåes noen er både billig å lettvint. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 10. juni 2017 #10 Del Skrevet 10. juni 2017 Du dummer deg ut hvis du skriver om dette på facebook. Det er for privat. Jeg ville ikke mast mer og brukt energi på det. Om jeg hadde kuttet han ut som "venn" er en annen sak, men uansett er det han som har tapt på sikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 10. juni 2017 #11 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Vi (min eks og jeg) solgte en bil til envi trudde vi kjente for mange år siden. Skrev kontrakter og alt ble ovferført ny eier. Han skulle betale resterende så fort hN fikk lønn. Lønn kom og gikk i mnd. Vi fikk ikke ei krone mer. Til slutt kontaktet vi politiet som ba oss skrive en regning med betfrist ig etter den fristen skulle politiet overta. Vi fikk aldri de resterende pengene for han som skyldte oss pengene tok livet sitt. (Han drev visst med noe narkotika og hadde gjeld der også) ref hans mor. Så da var det ikke mer å hente der gitt og etter der lånte vi ikke ut penger heller til noen. Endret 10. juni 2017 av EvaLena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #12 Del Skrevet 10. juni 2017 Etter å ha purret på en bekjent for å få tilbake lånte penger i et halvt år, tok jeg kontakt med personens partner (sendte en melding med "hei er du fremdeles sammen med X", jeg sa ikke hvorfor jeg ville ha kontakt med personen). En time senere fikk jeg melding fra personen og dagen etterpå var pengene på konto. Flaut å være en kjent snylter blant de man er med.. Anonymkode: 213fe...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #13 Del Skrevet 10. juni 2017 1. Penger låner vi aldri ut til venner og bekjente, det blir det bare trøbbel av. 2. Skriv et brev og krev pengene dersom beløpet er mer enn 100 - 200 kroner. Mindre beløp enn dette får du ta på din egen tapskasse for feil valg i livet. Brevet sender du enten på mail eller i gammeldags brevpost. Du skriver fullt navn og har du fødselsnummeret legger du også det inn. Du viser til av tale av x dato der hen fikk låne penger x beløp av deg og at avtalen var tilbakebetaling .... slik og sånn. Nå har du flere ganger vist til at hen ikke overholdt avtalen, og uten at tilbakebetaling har funnet sted. Dette brevet er for å dokumentere at du har bedt om tilbakebetaling av pengene, uten å få pengene hen har lånt. Dersom tilbakebetalin ikke har funnet sted inne 10 - ti - dager vil saken bli klagd inn til Forliksrådet med krav om dekning av renter og omkostninger samt uteblivelsesdom, uten ytterligere varsel til deg. Betaler hen ikke etter dette, så får du klage hen inn. Anonymkode: 2809e...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 10. juni 2017 #14 Del Skrevet 10. juni 2017 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alabaster Skrevet 10. juni 2017 #15 Del Skrevet 10. juni 2017 Synes det er et bedre prinsipp å ikke mase om penger av venner som sliter med å betale tilbake. Ikke lån ut mer enn du tåler å miste, og ikke forvent å få pengene tilbake. Hvis du setter pris på vennskapet, så lar du det ligge, og håper noen er like rause med deg den dagen du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snokek Skrevet 11. juni 2017 #16 Del Skrevet 11. juni 2017 På 10.6.2017 den 23.39, alabaster skrev: Synes det er et bedre prinsipp å ikke mase om penger av venner som sliter med å betale tilbake. Ikke lån ut mer enn du tåler å miste, og ikke forvent å få pengene tilbake. Hvis du setter pris på vennskapet, så lar du det ligge, og håper noen er like rause med deg den dagen du trenger det. Man må da kunne forvente å få tilbake penger man låner ut. Uansett om det er 100 kr eller 500 kr så blir det er irritasjonsmoment for den som låner bort. Det spørs også kanskje i hvilken livssituasjon dere er i, alder osv. Jeg er 20 år og har ved flere anledninger kjørt folk jeg kjenner, men ikke er venner med hjem fra fest. Når de ikke har betalt har jeg gjort et poeng ut av å spørre etter disse pengene. Ikke fordi jeg ikke har råd til å tape 50 kr, men fordi jeg ikke er deres private taxi. Trådstarter er jo ikke vennens minibank så det er bare rett og rimelig at pengene skal betales tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå