Gå til innhold

Katt som plutselig tygger på fingrene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 innekatter, de er søstre, fire år gamle, og har vært innekatter sammen siden de ble født (født i fosterhjem). Hun ene har alltid vært en "vaskepus", altså at hun slikker og vasker oss når hun får kos. Men de siste dagene har det tatt helt av. Hun lå på fanget mitt en times tid i stad, og vasket den ene hånda mi kontinuerlig. Og hun har begynt å tygge på fingrene mine de siste dagene. Hun begynner å vaske, og så tygger hun litt, vasker litt og tygger litt. Hun biter ikke, hun tygger, som om hun prøver å spise meg :P Det er ikke noe aggresivitet, hun maler og vasker og koser videre. Men vi blir jo litt stressa av denne tyggingen, det gjør jo vondt etterhvert, og det at hun plutselig endrer atferd sånn ser jeg på som merkelig. Hun er så intens på det og, når hun først begynner er det vanskelig å få henne til å slutte.

De er veldig aktive, leker med hverandre og med oss, så jeg tror ikke det er fordi hun kjeder seg. Vi har ikke endret maten deres eller noen andre vaner i det siste heller. De driver riktignok og bygger om i andre enden av bygget, så det er litt støy, men hun er ikke en skvetten pus, hun viser ikke noen andre tegn til å bry seg om lydene.

Noen som har noe input? Jeg har mange års erfaring med katt, men har aldri opplevd noe lignende og føler meg litt lost. Jeg har tenkt til å ringe dyrlegen på mandag for å høre! Men tenkte å høre deres erfaringer i mellomtiden.

Anonymkode: b0723...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende hun har litt ubehag i tennene og derfor vil tygge på noe, så det kan være greit å sjekke tennene. Men det kan også bare være noe nytt hun har kommet på, katter renser jo pelsen med å bite litt (spesielt på potene), så mulig hun gjør det med deg. Om det gjør vondt så si au, og dra hånden litt tilbake, så hun forstår at du ikke liker det. Så lenge du ikke reagerer tror hun det er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Pus prøver åpenbart å fortelle deg at håndhygienen din er dårlig :P 

Jeg tenker som @Tvist at det kan være greit å få tennene sjekket :) 

Anonymkode: 01531...b38

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om det har roet seg nå, men jeg ringer dyrlegen i morra for sikkerthets skyld, på tide med årets vaksiner snart uansett :)

Anonymkode: b0723...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...