Simbyxor Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Du diskuterer noe med én (eller flere) på Internett, der dere er dypt uenige. Du klarer ikke å overbevise den andre parten om at han/hun tar feil, og du har rett. Hvor lang tid går det før du: 1: Tyr til personangrep 2: Forsøker deg på hersketeknikk 3: Rapporterer inn vedkommende i håp om at du får din hevn ? Ser det ofte på Kvinneguiden. Når argumentene tar slutt, kommer hersketeknikk, stråmann og personangrep. Altså, jeg ser det jo ganske tydelig, men tipper det er endel der ute som bare opplever det som "frekkhet" og "usosial adferd" 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Jeg forlater diskusjonen om det er tydelig at vi ikke kommer til å komme til enighet Får være enige om å være uenige. Anonymkode: 49317...33a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Jeg river meg i håret over at de kan mene noe som er så dumt, og så ser jeg noen kattevideoer på youtube for å fortrenge det hele. Anonymkode: fc65b...664 2
Simbyxor Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forlater diskusjonen om det er tydelig at vi ikke kommer til å komme til enighet Får være enige om å være uenige. Anonymkode: 49317...33a Det var ganske fornuftig!
Simbyxor Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg river meg i håret over at de kan mene noe som er så dumt, og så ser jeg noen kattevideoer på youtube for å fortrenge det hele. Anonymkode: fc65b...664
bruker54321 Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Blir først frustrert når de bevisst eller ubevisst tillegger meg meninger jeg ikke har.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 Nei, blir aldri sur for at noen ikke er enig med meg. Syns den type oppførsel er veldig ødeleggende og unødvendig både på nett og ellers. Hvis jeg ser at jeg ikke blir forstått så forlater jeg heller diskusjonen og satser på å stille bedre forberedt neste gang (hvis jeg fortsatt mener at det er jeg som har rett da). Anonymkode: 7b0f4...964 1
Commander Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 Blir bare lettere oppgitt noen ganger. Når fakta og dokumentasjon møtes med "jeg føler" eller "tror". Da skjønner jeg at noen har bestemt seg for at jorda er flat, ferdig med den saken.... 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig. Jeg tenker jo selvfølgelig mitt, men gir aldri uttrykk for dette. Har de lyst til å leve i sin latterlige lille verden (med de tåpelige argumemtene sine!) så får de bare ha det så godt... Anonymkode: ccce8...6d4
Simbyxor Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Superbruker5 skrev: Blir først frustrert når de bevisst eller ubevisst tillegger meg meninger jeg ikke har. Stråmann, ja.
Gjest C.Tramell Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 Jeg blir aldri sur, men oppgitt og irritert kan jeg bli noen ganger. Jeg ser en del stygg språkbruk og aggressiv diskusjonsteknikk fra noen av mennene her, og da hender det jeg biter tilbake. Men sur? Nei. De skjønner sikkert ikke bedre. Jeg sier meningen min men jeg gidder ikke å bruke mye tid på å overbevise folk som ikke vil forstå. Når jeg merker at vedkommende ikke engang hører etter men bare kverner på sitt er jeg ferdig med diskusjonen. Sånne kaster jeg ikke bort mer tid enn nødvendig på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå