AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Jeg er midlertidig ansatt på en midlertidig kontrakt. I kontrakten står det at varigheten på ansettelsen vil vare frem til: "et vilkår er oppfylt" eller senest innen XX.XX. 201X. Videre står det: "Det gis ikke oppsigelse av avtalen utover dette". Hva betyr siste setning? Er jeg bundet av avtalen inntil vilkår eller varighet er oppfylt? Ønsker å si opp avtalen og ansettelsesforholdet, men lurer på om bedriften kan nekte meg? Anonymkode: 19aa2...436
stan Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Midlertidig ansettelse innebærer 1 måneds oppsigelse.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, stan skrev: Midlertidig ansettelse innebærer 1 måneds oppsigelse. Det er ikke sikkert! Jeg har to uker, gjensidig mellom meg og arbeidsgiver....og jeg er midlertidig ansatt. Anonymkode: add33...dd9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er midlertidig ansatt på en midlertidig kontrakt. I kontrakten står det at varigheten på ansettelsen vil vare frem til: "et vilkår er oppfylt" eller senest innen XX.XX. 201X. Videre står det: "Det gis ikke oppsigelse av avtalen utover dette". Hva betyr siste setning? Er jeg bundet av avtalen inntil vilkår eller varighet er oppfylt? Ønsker å si opp avtalen og ansettelsesforholdet, men lurer på om bedriften kan nekte meg? Anonymkode: 19aa2...436 Oppsigelsestid er gjenstand for avtale mellom partene. Utgangspunktet er følgelig at du er bundet til avtalen som er inngått. Dette gjelder imidlertid hvis punktet i avtalen må anses som ugyldig. Hvorvidt dette konkrete vilkåret er gyldig, er imidlertid vanskelig å besvare uten ytterligere kunnskap om situasjonen. Anonymkode: 62533...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå