AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 Jeg lurer på litt forskjellig ift. trening og kosthold. Bl.a. lurer jeg på hvorfor jeg alltid blir oppblåst etter middagsmåltid. Det skjer hver gang, men spesielt hvis jeg spiser pizza/taco/lasagne osv. Virker som om jeg har mye vann i kroppen. Jeg plages av å nesten få "gravidmage" etter måltider og flat mage ellers. Hva er årsaken til dette? Er det noe jeg bør unngå å spise for å slippe dette problemet? Så lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem for å stramme opp lårene mine. Jeg er lei av innsideflesket og vil bare stramme opp. Jeg har nettopp begynt å ta hensyn til det jeg spiser og ser jo at kostholdet har vært tidvis slapt. Har spist for store porsjoner, brydd meg lite om sukkerinntak, saltinntak og alt annet dritt og ikke passet på å få i meg nok fiber, protein, sunt fett, grønnsaker og frukt.. Allikevel lurer jeg på om det vil bli resultater etter en tid når jeg nå passer på å trene jevnlig (ikke sporadisk som før) spise sunt og oftere og er motivert? Jeg hører jo at de som har litt ekstra å ta av går ned i vannvekt/vekt kjemperaskt, men hvor lang tid vil jeg bruke på å se synlige resultater? Det er kanskje ikke samme sak, eller? Anonymkode: b79f3...13a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 For det første; få mennesker har flat mage hele tiden. Det er naturlig at magen blåser seg opp etter et måltid, spesielt et større et. Spiser du mye på en gang, vil du få en liten "gravidmage" - det gjør jeg, og alle andre slanke kvinner jeg kjenner. Veldig mange har et forvridd inntrykk av at man skal gå rundt med flat mage hele tiden. Når de fotograferer bikini- og undertøysmodeller gjøres det alltid om morgenen, før modellen har inntatt noe som helst, nettopp fordi den skal være flatest mulig. Når det er sagt er det ting som kan gi deg luft i magen - det kan du bare google. Mye salt kan også gjøre at du binder vann. I tillegg varierer dette litt med syklusen. Det høres ut som du allerede vet hva du burde bedre ved kostholdet. Skal du bli kvitt på lårene, er det kaloriunderskudd som gjelder. Anonymkode: 3cb09...c24 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For det første; få mennesker har flat mage hele tiden. Det er naturlig at magen blåser seg opp etter et måltid, spesielt et større et. Spiser du mye på en gang, vil du få en liten "gravidmage" - det gjør jeg, og alle andre slanke kvinner jeg kjenner. Veldig mange har et forvridd inntrykk av at man skal gå rundt med flat mage hele tiden. Når de fotograferer bikini- og undertøysmodeller gjøres det alltid om morgenen, før modellen har inntatt noe som helst, nettopp fordi den skal være flatest mulig. Når det er sagt er det ting som kan gi deg luft i magen - det kan du bare google. Mye salt kan også gjøre at du binder vann. I tillegg varierer dette litt med syklusen. Det høres ut som du allerede vet hva du burde bedre ved kostholdet. Skal du bli kvitt på lårene, er det kaloriunderskudd som gjelder. Anonymkode: 3cb09...c24 Det er jo ganske logisk det du sier. Jeg burde jo ha tenkt meg til det selv, men så har jeg tenkt at det må være en årsak - allergi, intoleranse, ett eller annet som alle får vite nå om dagen. Da er det i orden, takk for svar :-) Kaloriunderskudd ja, får vel bare prøve videre. Anonymkode: b79f3...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå