Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart gått 3 år på lektorprogrammet i samfunnsfag og synes først det var ganske spennende. Jeg har i det siste tenkt litt på framtida mi og yrket som lektor og har begynt å angre en del på utdanninga mi, og spurt meg selv om lektor faktisk er noe jeg kommer til å like. Jeg har tenkt en del på master i rettsvitenskap i Bergen noe som tar 5 år å fullføre. Problemet er derimot at jeg er 22 år om jeg skal begynne på studiet (har karakterer til å komme inn). Det jeg lurte på er om det er for sent til å skifte utdanning? Jeg kommer ganske sent ut i arbeidslivet når jeg er ferdig på en alder av 27. Er det eventuelt noen tidligere/nåværende jusstudenter som kan svare på det jeg lurer på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sent ut i arbeidslivet når du er 27?

Hvilken verden lever du i?

Selv er jeg nok ikke ferdig utdannet før jeg er godt over 40. Men jeg har tatt en utdannelse tidligere, da. Og arbeidet i mange år. Nå skifter jeg beite. Ingenting er for seint for deg i hvertfall.

Anonymkode: 15324...75a

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Hvis du tror at 27 er seint å være ferdig utdannet i 2017, så har du ikke fulgt mye med i det siste. 

Kjør på! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 37 til høsten og skal begynne på sykepleien. Du har veldig god tid.

Anonymkode: f6176...a92

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er 26 og begynner på master til høsten. Ingen av mine venner er ferdig utdannet enda, og vi er alle 26-27. Det er absolutt ikke uvanlig.

Skrevet

Kjør på!

I følge min kusine som begynte på en integrert master i juss etter å ha fullført en annen bachelor, så er juss et fagområde hvor det lønner seg å ha litt mer livserfaring enn det man har rett etter videregående.

Og 22 år er virkelig ikke gammelt for å bytte utdanning.

AnonymBruker
Skrevet

Er det tull alle disse trådene med folk som lurer på om de er for gammel når de er 21-24? Altså nei, det er du ikke, men for å være helt ærlig så synes jeg du er for gammel til å være SÅ grønn på livet at du må stille dette spørsmålet

Anonymkode: d8787...664

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det tull alle disse trådene med folk som lurer på om de er for gammel når de er 21-24? Altså nei, det er du ikke, men for å være helt ærlig så synes jeg du er for gammel til å være SÅ grønn på livet at du må stille dette spørsmålet

Så enig med deg!!

Anonymkode: 70d28...125

AnonymBruker
Skrevet

Er det nødvendig å svare så frekt når TS lurer på noe? Til AB over og flere andre her...

Anonymkode: 0905a...904

• Liker 2
Skrevet

Jeg er student på vent og er 22 år. Ikke ferdig og har hatt samme tanker som deg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei du er langt fra gammel. De fleste på jussen er litt eldre. Jeg går andre veien - fra juss til lektor. Jeg bikker 30 før jeg går ut i arbeidslivet. Null stress.

Anonymkode: 2d421...a69

AnonymBruker
Skrevet

Disse trådene (og det er mange av de her inne) gjør meg trist. Hvor er vi på vei når man lurer på om man er for gammel til utdanning i 20-årene?

Anonymkode: 3a79e...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner tok først en bachelorgrad i noe urelatert, før hun fant ut hun ville bli lege og brukte et par år på å forbedre karakterer for å komme inn. Hun vil ikke være ferdig utdannet før hun er over 30. Så du er langt i fra for gammel til å omskolere deg. Egentlig blir man aldri for gammel til å ta utdannelse. Jeg var ferdig utdannet i år, i en alder av 26. De fleste på arbeidsplassen min er eldre enn meg. 

Anonymkode: f257a...b22

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig å svare så frekt når TS lurer på noe? Til AB over og flere andre her...

Anonymkode: 0905a...904

Nei kunne kanskje sagt det på en finere måte og det var ikke meningen å angripe TS spesielt heller, vært mange sånne tråder som sagt og kanskje er det meg som er rar som reagerer. Men poenget blir det samme; når man er over 20 så har man vel møtt noen som har lagt opp livet sitt på en annen måte en vgs-studier-ferdig og rett i samme jobb resten av livet, og gjort koblingen at dette går an? I mine øyne er det rart å ikke ha det.

AnonymBruker
Skrevet

Er det pga. at jeg er 27 at jeg ikke har fått meg jobb som jurist ennå altså :laugh:

Anonymkode: eb6fd...054

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Donnie skrev:

Jeg har snart gått 3 år på lektorprogrammet i samfunnsfag og synes først det var ganske spennende. Jeg har i det siste tenkt litt på framtida mi og yrket som lektor og har begynt å angre en del på utdanninga mi, og spurt meg selv om lektor faktisk er noe jeg kommer til å like. Jeg har tenkt en del på master i rettsvitenskap i Bergen noe som tar 5 år å fullføre. Problemet er derimot at jeg er 22 år om jeg skal begynne på studiet (har karakterer til å komme inn). Det jeg lurte på er om det er for sent til å skifte utdanning? Jeg kommer ganske sent ut i arbeidslivet når jeg er ferdig på en alder av 27. Er det eventuelt noen tidligere/nåværende jusstudenter som kan svare på det jeg lurer på?

Jeg må bare si at du ikke skal klage på noe.. Tenk på de som har slitt med hukommelsen i skoletiden, som har tenkt seg å bli noe stort. Lege, tannlege, jobbe i banken og det er bare få eksempel som jeg har tenkt.

Jeg har hatt problemer med hukommelsen i skoletiden og er så lei meg.

Anonymkode: 24b83...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...