Gå til innhold

Blir jeg "klumpete" av styrketrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg trener, trener jeg for det meste styrke. Er ikke glad i kondisjonstrening, men gjør det av og til. Målet mitt med treningen er økt styrke stort sett over alt, og å bli slankere. Er det da dumt av meg å kjøre så lite kondisjonstrening som jeg gjør, i forhold til styrketreningen? Eller brenner styrketreningen fett uansett?

Anonymkode: 7b3c4...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrketrening brenner fett det. Men hovedsaklig så er det jo veldig fint fordi du får en mer visuelt flottere kropp. Man blir rett og slett mer attraktivt formet :P Selv med samme fettprosent. 

Over tid så vil forbrenningen din øke og du vil ta unna mer fett enn ellers. 

Vil du dog slanke deg betydelig må du nesten se på kostholdet ditt! Evt legge inn en kardioøkt eller to i uka.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, debattanten skrev:

Styrketrening brenner fett det. Men hovedsaklig så er det jo veldig fint fordi du får en mer visuelt flottere kropp. Man blir rett og slett mer attraktivt formet :P Selv med samme fettprosent. 

Over tid så vil forbrenningen din øke og du vil ta unna mer fett enn ellers. 

Vil du dog slanke deg betydelig må du nesten se på kostholdet ditt! Evt legge inn en kardioøkt eller to i uka.

Spiser relativt sunt tror jeg, er ikke så opptatt av kalorier og går ikke på diett eller noe sånt :) skeier jo ut en gang iblant, men er vanligvis flink til å holde meg unna søtsaker i ukedagene. Spiser rugsprø-knekkebrød isteden for brødskiver, og er sjeldent jeg har smør på. Så lenge jeg oppnår en litt slankere figur, har ikke vekta så mye å si egentlig :)

Skrevet (endret)
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser relativt sunt tror jeg, er ikke så opptatt av kalorier og går ikke på diett eller noe sånt :) skeier jo ut en gang iblant, men er vanligvis flink til å holde meg unna søtsaker i ukedagene. Spiser rugsprø-knekkebrød isteden for brødskiver, og er sjeldent jeg har smør på. Så lenge jeg oppnår en litt slankere figur, har ikke vekta så mye å si egentlig :)

Hva mener du egentlig med klumpete? Det skal litt til å få veldig markerte eller store muskler uten at man virkelig går inn for det. 

Endret av penny_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal veldig mye, og veldig strukturert styrketrening til for å bygge store muskler som kvinne. Jeg har trent styrke i to år, og har blitt litt mer definert, men langt fra muskuløs og "klumpete". Men man blir ikke slank av styrketrening alene, her er fremdeles kostholdet det viktigste.

Og ja. cardio. Jeg forbrener feks 160 kcal av en halvtimes styrketrening, mens 30 minutters løping på mølle forbrenner mer enn dobbelt så mye. En kombinasjon av begge er det beste. Styrketrening gir helseeffekter som cardio ikke gir og omvendt. 

Anonymkode: 3f9f0...991

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, penny_ skrev:

Hva mener du egentlig med klumpete? Det skal litt til å få veldig markerte eller store muskler uten at man virkelig går inn for det. 

Tenker ikke på markerte eller store muskler tror jeg, er bare et bilde jeg har i hodet av en kroppsform jeg ikke vil ha. Ganske tettbygd, på en måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...