AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #1 Skrevet 9. juni 2017 En kollega av meg fortalte i går (visstnok i litt brisen tilstand), at hun etter et usunt måltid spiser lakserende mat for å få det ut igjen... Kaffe, svisker, fisherman's friend etc. Dette høres jo litt alvorlig ut, spør du meg. Er dette normalt å gjøre? Og hjelper det? Er det ikke bare det at maten kommer ut litt "fortere" enn ellers? Det har vel ikke noe å si på vekten? Anonymkode: 0c0f0...cb4
klompi Skrevet 9. juni 2017 #2 Skrevet 9. juni 2017 Næ, jeg har alle slags matintoleranser og må rett på do av det meste, jeg holder meg stabilt chubby
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Er slik folk med spiseproblematikk gjør. Jeg har ofte løs avføring og går ikke ned i vekt (ikke at jeg vil det heller) fordi kroppen rekker som regel å ta opp all næring. Anonymkode: 88ff5...aa8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 Det kan være en variant av bulimi avhengig av i hvor grad hun driver med dette. Bulemikere er oftest normalvektige. Anonymkode: 77378...723
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 Teorien er sikkert at kroppen ikke skal rekke å få i seg næringen fra maten. Det er et faresignal når noen tenker slik. Anonymkode: 4695a...7aa
sofie777 Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 Tråden stenges pga diskusjon om helseskadelige råd Sitat - Helseskadelige råd fjernes. Hva som er helseskadelig vil variere og dette vil være en vurdering fra gang til gang, men for eksempel å anbefale noen som allerede veier for lite å gå ytterligere ned i vekt medregnes her, det samme gjør kostholdsråd som er åpenbart usunne. sofie777, mod
Anbefalte innlegg