Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ser tørt ut, men er velpleid og velstelt. Jeg har litt sånn "strihåret dachs-hår" (satt litt på spissen, det ser egentlig ganske ok ut).

Men jeg har et problem. Det er tykt, så det er tungt. Egentlig ønsker jeg meg langt hår, ned til halebeinet omtrent. 
Men hva er finest å ha? Jeg har sånn hodefasong som gjør at jeg "kler alt". Men hva er finest synes du, hvilken lengde er finest når man har tykt hår som meg? Min kjæreste sier at langt hår er noe jeg kler godt. Men hver gang jeg sparer blir jeg lei av jobben med å gre ut floker, vaske håret (det tar faktisk ganske lang tid ;) ) og så videre. Men det er vel kanskje verdt det hvis langt hår er det som er flottest? 
Er 26/27 om det har noe å si.

Anonymkode: 246bd...8ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme "problemet". Du må rett og slett avgjøre om du synes all greingen og vaskingen er verdt det. Du kan fint spare til langt, men da må du ta konsekvensene. Jeg kan ikke ha høy hestehale f.eks. fordi det blir for tungt for hårfeste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser tørt ut, men er velpleid og velstelt. Jeg har litt sånn "strihåret dachs-hår" (satt litt på spissen, det ser egentlig ganske ok ut).

Men jeg har et problem. Det er tykt, så det er tungt. Egentlig ønsker jeg meg langt hår, ned til halebeinet omtrent. 
Men hva er finest å ha? Jeg har sånn hodefasong som gjør at jeg "kler alt". Men hva er finest synes du, hvilken lengde er finest når man har tykt hår som meg? Min kjæreste sier at langt hår er noe jeg kler godt. Men hver gang jeg sparer blir jeg lei av jobben med å gre ut floker, vaske håret (det tar faktisk ganske lang tid ;) ) og så videre. Men det er vel kanskje verdt det hvis langt hår er det som er flottest? 
Er 26/27 om det har noe å si.

Jeg ville spart det skikkelig langt hvis jeg var deg. Ingenting er å fint som laaang vakkert, kjukt, hår tmed naturlig fall/krøller til midja! Strutt med håret ditt! Tenk på alle som må ta extension for å få sånt hår som du er blessed med naturlig. Det er sjeldent og ha sånn hår. Mange har tynt, pistrete slett hår...

Hilsen ei med lang, bølgete, tjukk manke selv, som ofte får komplimenter for håret sitt;) Kommer aldri til å klipp meg kort!

Anonymkode: 4a1d2...53d

• Liker 3
Skrevet

Det må vel kunne gå an å tynne ut håret litt uten at det går på bekostning av lengden?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, funginger skrev:

Har samme "problemet". Du må rett og slett avgjøre om du synes all greingen og vaskingen er verdt det. Du kan fint spare til langt, men da må du ta konsekvensene. Jeg kan ikke ha høy hestehale f.eks. fordi det blir for tungt for hårfeste. 

Ja, det jeg tenker og.. hårfestet liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spart det skikkelig langt hvis jeg var deg. Ingenting er å fint som laaang vakkert, kjukt, hår tmed naturlig fall/krøller til midja! Strutt med håret ditt! Tenk på alle som må ta extension for å få sånt hår som du er blessed med naturlig. Det er sjeldent og ha sånn hår. Mange har tynt, pistrete slett hår...

Hilsen ei med lang, bølgete, tjukk manke selv, som ofte får komplimenter for håret sitt;) Kommer aldri til å klipp meg kort!

takk ;)

2 minutter siden, Arabella skrev:

Det må vel kunne gå an å tynne ut håret litt uten at det går på bekostning av lengden?

Ja, tynner det ut litt. Må klippe det noe innimellom selv om jeg sparer. Men synes samtidig det er digg å ha kort hår da :D Lett å sette i hestehale.

Skrevet

Jeg føler at jeg blir 90% hår hvis det blir for langt (ettersom det er så stort og tykt i tillegg), så jeg foretrekker å holde lengden til omtrent midt på ryggen. Da er jeg fortsatt meg, og ikke bare et digert, vandrende hår med et lite menneske inni.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et mareritt! Synes det er skikkelig travelt å vaske, børste og tørke og jeg har bare hår til skuldrene. :fnise:

Anonymkode: 4f31e...f03

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Arabella skrev:

Nei, ikke be ts tynne ut håret sitt når hun har tjukt, bølgete vakkert hår!

Jeg skjønner virkleig ikke folk som tynner ut håret sitt. Det er jo det som er unikt , å ha et tjukt, flott hår!

Spar det langt ts! Folk som vil du skal tynne det ut, er misunnelige. Finnes mange frisører som ødelegger hår til folk med å tynne det ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke be ts tynne ut håret sitt når hun har tjukt, bølgete vakkert hår!

Jeg skjønner virkleig ikke folk som tynner ut håret sitt. Det er jo det som er unikt , å ha et tjukt, flott hår!

Spar det langt ts! Folk som vil du skal tynne det ut, er misunnelige. Finnes mange frisører som ødelegger hår til folk med å tynne det ut. 

Hvis du sier det så :) Men jeg får litt sopphue da, hvis jeg ikke tynner ut noe i endene

Skrevet

Jeg har tjukt, rett hår med mye volum. Hvis jeg klipper det kort ser det helt rart ut fordi det er så tjukt. Jeg synes uansett langt hår er vakkert, selv om konsekvensene kan være kjedelig... Hvis man derimot tynner det ut og kanskje får noen "lag" i håret, og får det gjort profesjonelt ser det nok fabelaktig ut uansett hvilken lengde du velger. 

Kjenner meg igjen i flokene og vaskingen av håret... Det kan ta tid altså, men det er fint når det er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, s0la skrev:

Jeg har tjukt, rett hår med mye volum. Hvis jeg klipper det kort ser det helt rart ut fordi det er så tjukt. Jeg synes uansett langt hår er vakkert, selv om konsekvensene kan være kjedelig... Hvis man derimot tynner det ut og kanskje får noen "lag" i håret, og får det gjort profesjonelt ser det nok fabelaktig ut uansett hvilken lengde du velger. 

Kjenner meg igjen i flokene og vaskingen av håret... Det kan ta tid altså, men det er fint når det er ferdig.

Grer jeg det står det nesten rett ut på grunn av bølgene. Bør jeg ikke gre det, kanskje? Kanskje gre det vått (er ikke anbefalt, jeg vet). 

AnonymBruker
Skrevet

Synes veldig sjelden det er fint med hår ned til halebeinet uansett hvor sunt håret er, det blir for dominerende og overveldende. Får litt assosiasjoner til hestemanker, ikke noe som kler mennesker, etter min mening :P

Sunt, tjukt hår ned til midten av ryggen kan derimot være pent. Men igjen, hva akkurat DU kler best, er umulig for oss å si uten å ha sett deg. Hodeform er én ting, men det som virkelig avgjør hva slags frisyre man kler, er jo ansiktstrekk, hals og nakkeparti, osv.

Vakre ansikter med markerte kinnben og lang slank hals kler ofte best litt kortere hår etter min mening, det er dumt å drukne et sånt ansikt i masse tungt hår. Har man derimot et mer alminnelig ansikt og håret er det sterkeste kortet, så er det best å gå for langt hår. Kommer altså an på individet håret tilhører. 

Anonymkode: 40c07...2c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hår ned til rompa på damer eldre enn 16-18 år ca gir meg vibber til ymse religiøse samfunn... Uansett hvor vakkert det er. 

Anonymkode: 56b5b...b34

• Liker 2
Skrevet

Enig med hun over. Jeg synes langt hår er fint, lengre enn jeg gidder å ha selv. Men lenger enn midt på ryggen synes jeg er litt stilløst på en måte. Det er kult når det er flettet, men ikke når det er utslått. Eller, det er jo FINT, men det ser bedre ut om det ikke er SÅ langt. Men det er jo bare smak og behag. Luksusproblem! :)

Du er heldig, da!

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grer jeg det står det nesten rett ut på grunn av bølgene. Bør jeg ikke gre det, kanskje? Kanskje gre det vått (er ikke anbefalt, jeg vet). 

Mitt og, vet ikke hvorfor jeg har så mye volum fordi mitt er ganske rett. Nei, det er vel egentlig ikke anbefalt å gre det vått, men jeg gjør det. Grer det forsiktig og har i LITT olje på hårtuppene. Jeg har ganske sterkt hår og det tåler ufattelig mye, så det har ikke blitt slitt etter alle årene jeg har gjort dette. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gre det før du vasker det. :) 

Jeg har nok mer krøller enn bølger, men jeg ser i hvert fall ut som en vettskremt lodott etter å ha gredd det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en kort og grei sveis? En frekk frisyre?🤣 da slipper du alt strevet :)

Anonymkode: 98b8a...d0c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en kort og grei sveis? En frekk frisyre?🤣 da slipper du alt strevet :)

Anonymkode: 98b8a...d0c

Når hun har langt, tjukt, vakkert hår med naturlig fall i, bør hun absoutt ha det laaangt!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hår ned til rompa på damer eldre enn 16-18 år ca gir meg vibber til ymse religiøse samfunn... Uansett hvor vakkert det er. 

Anonymkode: 56b5b...b34

Dette er jo bare tull! Da har du tydeligvis ikke sett noen av de jeg har sett med fantastisk langt hår!

Langt, vakkert hår gjør deg mer feminin. Når det er tjukt, og sunt, kan det være veldig langt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...