Gå til innhold

Forsikring som avvikles. Penger tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg kjøpte arbeidaledighetsforsikring i 2015 hos sparebank 1. Fikk brev i posten om at forsikringen avvikles og siste trekk blir i august. Er det ok fra bankens side å bare avslutte en forsikring uten å gi noen form for kompensasjon til oss kunder? Da har jeg faktisk betalt i snart to år på noe jeg aldri kom til å få fra dem. Er ikke mye pengene, ca 3000,- kanskje, men syns det høres rart ut at den bare kan avsluttes og at jeg ikke får noe penger tilbake.. noen andre som har noen tanker om dette?

Anonymkode: 6668e...81c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsikringen gjelder alltid for en gitt periode, gjerne et år av gangen. Du er forsikret hele den perioden du betaler. Om du har betalt for et år, og de avvikler forsikringen før hele dette året er omme, skal du ha penger igjen for resten av året. 

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du har betalt i snart to år uten å få noe igjen? Det har du jo? Du har vært forsikret hele den perioden. Det en forsikring er, er jo bare det at OM noe skjer, så får du penger. Om noe IKKE skjer, får du selvsagt ikke penger... Så jo, du har fått det du har betalt for frem til nå, nemlig forsikring.

Det er ikke som om de pengene du har betalt inn går til å spare opp noe som helst. Det er ikke et spareprodukt du har kjøpt. 

Anonymkode: ae4ad...c77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo vært forsikret i den perioden du har betalt for, så å si at du ikke har fått noe igjen er jo helt feil. En forsikring er noe du betaler i tilfellet noe skjer, ikke en sparekonto der du kan ta ut igjen pengene hvis det du forsikret deg mot ikke skjer. 

Anonymkode: 54712...ee1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er i nesten samme situasjon. Bare at jeg ble oppsagt i mai og jobber ut juni og juli. Skal søke om dagpeng i aug men behandlingstid er 4uker. Og sp1 vil ha bekreftelse på godkjent dagpenger og utbetalingsdato før de godkjenner forsikringen. Når forsikringen da avvikles 9aug, og jeg søker dagpeng begynnelsen av aug, vil jeg tromig ikke få alt godkjent fra nav innen den tid. Veldig surt å miste forsikringen nær det er snakk om noen ukers frist !!

Anonymkode: 6c1a1...6f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo vært forsikret i den perioden du har betalt for, så å si at du ikke har fått noe igjen er jo helt feil. En forsikring er noe du betaler i tilfellet noe skjer, ikke en sparekonto der du kan ta ut igjen pengene hvis det du forsikret deg mot ikke skjer. 

Anonymkode: 54712...ee1

Jeg vet at dette ikke er en sparekonto. Hvor fikk du det fra? Hver eneste KG-kjerring her inne er så bedrevitende! Flau på dine vegner.

Eneste jeg tenkte på er at jeg faktisk har betalt på denne forsikringen slik at jeg en gang i fremtiden kan falle på denne om det skulle skje noe. Men når den plutselig avvikles var jo alt forgjeves. Da var det ingen vits for meg å kjøpe denne forsikringen når den viser seg å ikke gjelde lenger. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette ikke er en sparekonto. Hvor fikk du det fra? Hver eneste KG-kjerring her inne er så bedrevitende! Flau på dine vegner.

Eneste jeg tenkte på er at jeg faktisk har betalt på denne forsikringen slik at jeg en gang i fremtiden kan falle på denne om det skulle skje noe. Men når den plutselig avvikles var jo alt forgjeves. Da var det ingen vits for meg å kjøpe denne forsikringen når den viser seg å ikke gjelde lenger. 

Svarene du har fått er jo riktige :)

Er det ingen andre selskaper som tilbyr en tilsvarende forsikring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...