Gå til innhold

Sykepenger, ferie, AAP - Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne..

Håper noen kan hjelpe meg å forstå hvordan den økonomiske situasjonen min blir i forbindelse med AAP og diverse. 

Jeg har vært 50% sykemeldt fra september og 100% sykemeldt fra desember i fjord. Jeg kan ikke gå ut i arbeid enda så fra september må jeg gå på et sted mellom 50 og 70% AAP (har full stilling i kommunen). Så hvis vi tar utgangspunkt i 30 % ordinær lønn og 70 % AAP hvor jeg da får utbetalt 66% av ordinær inntekt. Og evt barnetillegg da. 

Nå i juni ble jeg trekt for fem uker ferie også fikk jeg utbetalt feriepenger. Disse fem ukene skal jeg jo da ha tilgode siden jeg kommer til å være 100% sykemeldt ut august. 

Det jeg lurer på er hvordan blir det med utbetaling når jeg da tar ut de fem ukene ferie? Hadde jeg vært i 30% jobb og 70 % vanlig sykemelding så hadde jeg jo fått ordinær lønn de ukene jeg tar ferie, men hvordan blir det når jeg går på 70% AAP som bare er 66% av lønnen?  Siden jeg har blitt trukket full lønn for fem uker nå i juni så kan det vel ikke stemme at jeg da skal ha redusert utbetaling når jeg da går på ferie? Da har jeg jo i realiteten blitt trukket for mer enn jeg skal? Kan det være at kommunen kompenserer for de 34% som jeg har i redusert lønn akkurat når jeg tar ferie? Hvis ikke er jo realiteten at jeg blir trukket for full lønn nå i juni uten at jeg mottar full lønn når jeg går ut i ferie. 

Noen med erfaring? Har aldri gått på AAP før så dette er helt nytt for meg. Jeg skal ringe lønningskontoret og snakke med de, men hadde vært greit å ha litt peiling i forkant. Blir lettere å gjøre seg forstått da. 

Anonymkode: 9794e...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe saksbehandler og snakke om det. 
Men tror du får normal utbetaling uten reduksjon. :) 
Best å dobbeltsjekke derimot.

• Liker 1
Skrevet

Usikker, så gjør som tidligere nevnt, ta kontakt med saksbehandler. Ville bare gjøre deg oppmerksom at er du fast ansatt i kommunen bør du sjekke ut Klp. Tror du kan ha krav på en midlertidig stønad derfra når du går på aap. Dette skal lederen din kunne hjelpe deg med😊

Skrevet (endret)
57 minutter siden, Drakan skrev:

Du kan ringe saksbehandler og snakke om det. 
Men tror du får normal utbetaling uten reduksjon. :) 
Best å dobbeltsjekke derimot.

Ja, jeg får gjøre det! :)

10 minutter siden, Soave3 skrev:

Usikker, så gjør som tidligere nevnt, ta kontakt med saksbehandler. Ville bare gjøre deg oppmerksom at er du fast ansatt i kommunen bør du sjekke ut Klp. Tror du kan ha krav på en midlertidig stønad derfra når du går på aap. Dette skal lederen din kunne hjelpe deg med😊

Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut. 

Kvier meg for papirmøllen jeg har foran meg, men må nesten komme i gang snart. :)

Edit: Oppsann. Der forsvant anonymiteten. 

Endret av Skadeskutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...