Gå til innhold

Venninne får ikke jobb . alle andre sin feil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg får seg ikke jobb etter endt utdannelse. Vil ikke si hva hun er utdannet som, men det er et yrke hvor de ikke har et stort behov. 

Hun skylder på alle andre enn seg selv for at hun ikke får jobb. 

Det er universitetes feil, siden hun hadde en dårlig veileder. 

Det er den gamle arbeidsplassen sin feil

Det er NAV sin feil 

Det er systemet sin feil...

Den eneste som ikke har skyld i dette er henne. 

Hun er en herlig jente når man blir kjent med henne, men for arbeidsgivere gjør hun seg veldig uattraktiv. 

Hun legger ut i det vide og det brede om hvordan forrige arbeidssted var et drittsted og hvor store idioter NAV er. Dette legger hun ut på alt som kan tenkes av sosiale medier. 

Er det slemt å fortelle henne at hun bør være mer kritisk til hva hun legger ut? 

Anonymkode: ca76d...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert det hjelper å si noe. Enkelte ting burde folk nesten forstå av seg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Dette her må også være tull. :ler:

Hvis det ikke er det: Du er ikke arbeidsgiveren hennes så å klage FOR venninnen din på kg nytter verken for deg eller for henne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt imponert over folk som klarer å klage på NAV for at de selv ikke har jobb, evt at NAV ikke har skaffet dem jobb. Snakk om å ha gode forsvar for egen selvtillit og høy grad av ansvarsfraskrivelse. Venninnen din er dessverre ikke den eneste.. 

Jobber vokser ikke på trær og NAV kan ikke plukke de ned og servere dem til folk. NAV kan bare forsøke å gjøre folk mer attraktiv på arbeidsmarkedet. Men er en person enormt uattraktiv for arbeidsgivere, så kan NAV faktisk ikke trylle. 

Ja, jeg ville på en omsorgsfull måte si at å legge skyld på andre i intervjusituasjon ikke er noe de fleste arbeidsgivere ser på som en god egenskap. 

Anonymkode: 99b46...db9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg får seg ikke jobb etter endt utdannelse. Vil ikke si hva hun er utdannet som, men det er et yrke hvor de ikke har et stort behov. 

Det er NAV sin feil 

Hun er en herlig jente når man blir kjent med henne, men for arbeidsgivere gjør hun seg veldig uattraktiv. 

Hun legger ut i det vide og det brede om hvordan forrige arbeidssted var et drittsted og hvor store idioter NAV er. Dette legger hun ut på alt som kan tenkes av sosiale medier. 

Er det slemt å fortelle henne at hun bør være mer kritisk til hva hun legger ut? 

Jeg vet nå kke helt jeg... synes hun høres ut som et ork hvis hun skylder på alle andre for alt som ikke går som hun har tenkt her i livet. Må bli slitsomt å være sammen med en slik en i lengden.

Anonymkode: f0d00...1ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette bloggeren LMN?

Anonymkode: fe0be...8a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt imponert over folk som klarer å klage på NAV for at de selv ikke har jobb, evt at NAV ikke har skaffet dem jobb. Snakk om å ha gode forsvar for egen selvtillit og høy grad av ansvarsfraskrivelse. Venninnen din er dessverre ikke den eneste.. 

Anonymkode: 99b46...db9

Så sant. Dette er folk med sølvskje langt oppi rassen fra barnsben av. Dere kan bare tenke deg hvordan situasjonen blir når olja tar slutt om man må bli en industrinasjon igjen. Da vil det bli mange om benet og nordmenn kommer til å bli arbeidsinnvandrere i andre land gitt.

Anonymkode: 8e2f6...e0c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette bloggeren LMN?

Det aner jeg ikke hvem er? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er problemet med feminismen. Den har lært kvinner at de er alle ofre for menn, som har sammensverget seg for å undertrykke kvinnene.

Anonymkode: 74483...3b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er NAV sin feil 

Er venninnen din hu som har lagertha bloggen?!

Anonymkode: 0777f...82c

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er venninnen din hu som har lagertha bloggen?!

Anonymkode: 0777f...82c

Hun er i en dårlig periode, vær snill mot henne.

Anonymkode: 01530...676

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er problemet med feminismen. Den har lært kvinner at de er alle ofre for menn, som har sammensverget seg for å undertrykke kvinnene.

Slutt med det hælvetes forbanna feminismemaset hele tiden. Det er bare ett så utrolig dårlig og tafatt argument. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, OPIgirl skrev:

Slutt med det hælvetes forbanna feminismemaset hele tiden. Det er bare ett så utrolig dårlig og tafatt argument. 

En kan banne på at det er mange eldre feminister og ex-feminister der ute går og angrer på utviklingen samfunnet har tatt veien. 

Anonymkode: 8e2f6...e0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er i en dårlig periode, vær snill mot henne.

Anonymkode: 01530...676

Hun er alltid i en dårlig periode

AnonymBruker
Skrevet

NAV gjør det faktisk vanskelig å få jobb av og til. Man får for eksempel ikke lov til å videreutdanne seg, noe som hadde hjulpet mange ut i jobb.

Jeg forstår frustrasjonen hennes, men den er malplassert på sosiale medier. 

Anonymkode: aab45...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...