Gå til innhold

Hva skal jeg velge?  

1 stemme

1. 1. Hva skal jeg velge?

• Stoff
      17
    • Papir
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd å legge inn dette innlegget mange ganger, så hvis de plutselig dukker opp igjen så sorry

Det koster ca like mye å kjøpe 50 meter med hvitt bomullslerret på stoff of stil som det koster å kjøpe sånn ordentlig papirduk (som kjennes ut som stoff) på Binders.

Jeg tenker litt miljø jeg, og synes det er lettere å putte 50 meter med papirduk til papirgjennvinnniing en det er å fordele 50 meter med stoffduker i ettertid. (og så skal det jo vaskes og strykes også) Men det vil vel se mye penere ut på bordet?

:klø:

Klarer altså ikke å bestemme meg, så hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Helt klart stoff, for selv om papirduker er av god kvalitet, så blir de ikke like fine som de som er av stoff.

Kan jo alltid gi bort stoffet, til noen som kan sy andre ting av det etterpå. :wink:

Skrevet

Jeg har kjøpt stoff... Fordelen med det er at det som regel også er bredere enn papirduken, så det ligger penere ned på sidene.. I alle fall det som tok avgjørelsen for meg :wink:

Skrevet

...eller dere kan "donere" stoffet videre til neste brudepar ut, som dere kjenner - vel og merke hvis duken blir like fin igjen i vask! :wink:

Uansett, en stoffduk faller og ser mye penere ut!

Skrevet
...eller dere kan "donere" stoffet videre til neste brudepar ut, som dere kjenner - vel og merke hvis duken blir like fin igjen i vask!  :wink:  

Uansett, en stoffduk faller og ser mye penere ut!

Kjenner ingen som skal gifte seg på en stund her, hvis ikke var det e n god idè :)

Tror nok vi går for stoff ja, dere har (nesten) overtalt meg. Gruer meg fortsatt bare til vaskingen av alt etterpå. :-?

Skrevet

Jeg ville tatt papir jeg.

Nettopp fordi det er enklere "å bli kvitt" i etterkant.

50 meter hvitt stoff hadde jeg ikke visst hvor jeg skulle gjøre av i allefall...

Noen kjempestor forskjell på bordene tror jeg heller ikke at det vil utgjøre.

Er vel vanligvis ikke duken man legger merke til

Skrevet

Arwen, du må da "kjenne" massevis av folk som skal gifte seg, du er jo her!

Sikkert noen som vil arve litt stoff gjennom forumet!

Skrevet

Jeg har kjøpt hvite duker på Kid selv.

Når det gjelder stoffet i etterkant ser jeg ingen problem i det. Hvis du kjøper stoff så tenk på alle de anledningene du kan bruke det senere... Bryllupsdager, store bursdager og masse andre feiringer.

Når det er sagt så har jeg vært i bryllup med papirduker og det har vært kjempefint. :-)

(Bare et lite obs: dersom noen skal ha fargede papirduker så sjekk for all del ut om den farger av. Var i ett bryllup for 3-4 år siden hvor de hadde kjøpt sølvfarget papirduk som farget veldig av. Det meste var "sølvstøv" som bare kunne børstes av, men noen fikk merker som måtte vaskes av, bl.a. på albuene og underarmene.)

Skrevet

Duken under skal være hvit, så avfarging skal ikke være noe problem.

Skrevet

Jeg ville helt klart valgt stoff. Hvis du vil "bli kvitt det", kan du jo gi det til en skole som kan bruke det i håndarbeidstimene? Jeg vet at mange håndarbeidslærere sliter med stramt budsjett.

Skrevet

Vi kjøpte stoff i metervis og sydde duker selv. Om du vil bruke dem hvite til bryllupet kan de godt farges i andre farger etterpå til forskjellig bruk. Jeg tenkte egentlig å gi dukene til fretex etter bryllupet men har dem fortsatt i skapet fordi vi har bruk for dem hele tida. De brukes til fest (ingen rødvinflekker på mine fine arveduker) som piknikktepper, over bilruta for å slippe å skrape, låner ut til venner som skal ha barnedåp/bryllup/konfirmasjon. De er fine å sy oppbevaringsposer til pakking i koffert (pakker ting i tøyposer i stede for plast nå, mye bedre).

Som du skjønner er mitt råd å kjøpe tøy. Kjøper du papir blir det bruk og kast. Kjøper du tøy blir det bruk og bruk og bruk og bruk!

Ps: Pent brettet tar ca. 35 duker opp en enkel hylle i kleskapet på gjesterommet, så det er ikke som om det er mye å oppbevare heller.

Skrevet

Hva med å leie duker fra et vaskeri? Jeg vet at det er mulig der jeg skal gifte meg. Vet ikke hva det koster, men det kan vel ikke være så dyrt. Selv er jeg så heldig at svigermor har mange store hvite duker vi kan bruke.

Skrevet

Vi kommer nok til å leie duker. Synes det er penest med stoff en slik dag.

Men vi vurderer å droppe stoffservietter, og i stedet kjøpe fine, tykke papirservietter. Hva sier dere, jenter?

Gjest gjest1
Skrevet

Kor mykje kostar det med 50 meter duk då? Vi har tenkt å sy dukar og serviettar sjølv, eg syns stoff er det finaste, men det kan jo fort koste nokre kroner då..

Er det nokon som har tips til kor ein kan kjøpe stoff?

Elles syns eg idèen om å arve dukar etter kvarandre var veldig god! Det går jo an å arve av kvarandre her inne også?

Arwen, eg sender deg ein pm! ;)

Skrevet

Men vi vurderer å droppe stoffservietter, og i stedet kjøpe fine, tykke papirservietter. Hva sier dere, jenter?

Vi har kjøpt litt dyre papirservietter. De er helt fine de :)

Skrevet

Ikea er et godt sted å få billig stoff, har vært inne på hjemmesiden deres nå og der kan du få bomull til 15 eller 19 kroner meteren.

Gjest gjest1
Skrevet
Ikea er et godt sted å få billig stoff' date=' har vært inne på hjemmesiden deres nå og der kan du få bomull til 15 eller 19 kroner meteren.[/quote']

Såg det no! Knall-lurt!

Skrevet

Stoff er absolutt penest. :wink:

Skrevet

Bomull kan farges, og så kan man bruke bomullen til å sy noe av etterpå. Skjørt, f. eks. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Går også an å leige dukar og tøyserviettar på eit hotell (som har restaurant) Då får du fine, kvite dukar (slepp å sy sjølv), som er like (trur du svigermor sine dukar er like alle sammen?) stiva, rulla og alt, serviettane er lette å brette, (papir kan være vanskelig å få pene) og du slepp å vaske dei etterpå, og du slepp å tenke på miljøet, for desse dukane blir jo brukt om og om igjen, og det er jo miljøvennlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...