Gjest Lienna Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Jeg spør på vegne av en venn av meg. Han jobber for et finansselskap uten kontrakt og har nå blitt tilbudt av nåværende eier om å overta firmaet helt gratis ettersom firmaet har fått dårlig rykte. Vennen min har ikke mye erfaring og har en lavere stilling. Finanstilsynet har advardt via medier at selskapet har gjordt finansinvesteringer som ikke er lovlig i norge. Selskapet blir nå gransket. Det som bekymrer meg er at han ikke stiller seg mer kritisk til dette? Hva kan konsekvensene av å ta over et AS firma helt gratis innebære? Selv ser jeg mange varsellamper blinker her. Ser frem til konstruktiv tilbakemelding Endret 8. juni 2017 av Lienna
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Har ikke peilig på sånt, men det høres fishy ut. Hvorfor ta over et selskap som er under granskning for ulovligheter og allerde har et dårlig rykte? Det er uansett svært få eller ingen som "gir" bort noe som er eller kan være økonomisk lønnsomt, med andre ord: å overta et sånt selskap vil ikke føre med seg noe godt. Be han holde seg langt unna! Anonymkode: 101f8...1d6 5
Gjest Lienna Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Ja nå er ting litt uklart her. Men han tror eieren mente å opprette et nytt firma med nytt navn men i et annet navn enn hans eget, siden han har fått dårlig rykte. Skjønner ikke så mye av det her.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 10 timer siden, Lienna skrev: Ja nå er ting litt uklart her. Men han tror eieren mente å opprette et nytt firma med nytt navn men i et annet navn enn hans eget, siden han har fått dårlig rykte. Skjønner ikke så mye av det her. Men da er det vel han som står ansvar for bedriften på godt og vondt tror jeg, Anonymkode: 475ba...87e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #5 Skrevet 9. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke peilig på sånt, men det høres fishy ut. Hvorfor ta over et selskap som er under granskning for ulovligheter og allerde har et dårlig rykte? Det er uansett svært få eller ingen som "gir" bort noe som er eller kan være økonomisk lønnsomt, med andre ord: å overta et sånt selskap vil ikke føre med seg noe godt. Be han holde seg langt unna! Anonymkode: 101f8...1d6 Tenker det samme. Anonymkode: 475ba...87e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #6 Skrevet 9. juni 2017 gjelder dette firmaet med disse sjefene (venn av ts og vennen) Anonymkode: 475ba...87e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 11 timer siden, Lienna skrev: Ja nå er ting litt uklart her. Men han tror eieren mente å opprette et nytt firma med nytt navn men i et annet navn enn hans eget, siden han har fått dårlig rykte. Skjønner ikke så mye av det her. De vil altså bruke hans navn for å opprette et nytt selskap fordi de ikke kan gjøre det selv. Ren og skjær utnytting - ville jeg aldri i verden vurdert! Hadde blitt fornærmet om noen foreslo noe så frekt! Anonymkode: f10db...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 Dette er jo ikke noe å fortvile over, just say no! Alvorlig talt, man er mer enn naiv hvis man tar i mot et slikt tilbud. Sjefen og selskapet blir altså gransket for ulovlig virksomhet og han vurderer det dit at det er et godt tilbud å stille sitt eget navn og rykte til disposisjon for fremtidige ulovligheter? Anonymkode: 2d207...a46 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 13 timer siden, Lienna skrev: Jeg spør på vegne av en venn av meg. Han jobber for et finansselskap uten kontrakt og har nå blitt tilbudt av nåværende eier om å overta firmaet helt gratis ettersom firmaet har fått dårlig rykte. Vennen min har ikke mye erfaring og har en lavere stilling. Finanstilsynet har advardt via medier at selskapet har gjordt finansinvesteringer som ikke er lovlig i norge. Selskapet blir nå gransket. Det som bekymrer meg er at han ikke stiller seg mer kritisk til dette? Hva kan konsekvensene av å ta over et AS firma helt gratis innebære? Selv ser jeg mange varsellamper blinker her. Ser frem til konstruktiv tilbakemelding En hver fornuftig person ser varsellampene lyse i innlegget ditt. Økonomisk kan dette være å ende opp i evige problemer og endeløs gjeld. Strafferttslig kan han bli den som overtar ansvaret for en del av om ikke hele elndigheten i firmaet. Styr unna. Anonymkode: 05b77...c51 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: En hver fornuftig person ser varsellampene lyse i innlegget ditt. Økonomisk kan dette være å ende opp i evige problemer og endeløs gjeld. Strafferttslig kan han bli den som overtar ansvaret for en del av om ikke hele elndigheten i firmaet. Styr unna. Anonymkode: 05b77...c51 Enig, men det er litt forvirrende nå synes jeg,vi alle er litt forvirra, nå blir det sagt at han skal ikke ta over firmaet, men de skal lage ett nytt firma med nytt navn med callsenter med den kompisen som eier. Anonymkode: 475ba...87e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 13 timer siden, Lienna skrev: Ja nå er ting litt uklart her. Men han tror eieren mente å opprette et nytt firma med nytt navn men i et annet navn enn hans eget, siden han har fått dårlig rykte. Skjønner ikke så mye av det her. Ikke jeg heller. Anonymkode: 475ba...87e
lalalala3 Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: sitt eget navn og rykte til disposisjon for fremtidige ulovligheter? Anonymkode: 2d207...a46 Enig, dårlig ide.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, men det er litt forvirrende nå synes jeg,vi alle er litt forvirra, nå blir det sagt at han skal ikke ta over firmaet, men de skal lage ett nytt firma med nytt navn med callsenter med den kompisen som eier. Anonymkode: 475ba...87e Just say NO! Det er helt irrelevant, for disse sjefene har allerede vist seg å være åpen for ulovligheter og det er lite sannsynlig at slik praksis endrer seg. Han jobber jo nå UTEN KONTRAKT for faen! Han blir allerede utnyttet, hvorfor tror han det skal endre seg? Stupid is what stupid does... Anonymkode: 2d207...a46 2
Gjest Lienna Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: gjelder dette firmaet med disse sjefene (venn av ts og vennen) Anonymkode: 475ba...87e Jeg er TS og jobber ikke i samme firma som min venn. Aner ikke hvorfor han ikke vil innse sannheten. Virker som han har lojalitet til sin sjef som fremstår som en venn ovenfor han
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En hver fornuftig person ser varsellampene lyse i innlegget ditt. Økonomisk kan dette være å ende opp i evige problemer og endeløs gjeld. Strafferttslig kan han bli den som overtar ansvaret for en del av om ikke hele elndigheten i firmaet. Styr unna. Anonymkode: 05b77...c51 Jeg tenker også kanskje han kan risiskere fengsel? Anonymkode: 475ba...87e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, Lienna skrev: Jeg er TS og jobber ikke i samme firma som min venn. Aner ikke hvorfor han ikke vil innse sannheten. Virker som han har lojalitet til sin sjef som fremstår som en venn ovenfor han Enig, og en venn prøver ikke å unngå gi lønning til ansatte, det som bekymrer meg mest er alle disse saken det snakk, pensjonister og fattige som har blitt lurt av begge firmaene, værtfall siden 2013. Han må vel være klar over det, er det greit for han? Svindle fattige mennesker for penger? Anonymkode: 475ba...87e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 Hvis han er så naiv at han ikke selv skjønner at å sette navnet sitt som eier av et svindelforetak under granskning, er det nesten så han burde vært umyndiggjort. Hva tror han at han har å tjene på å gjøre dette? Om saken er at han har fått "tilbud" om å starte et helt nytt firma med disse kjeltringene som partnere, er ikke det noen bedre deal. Med forretningsmoralen disse folkene har, ender det fort med at han bevisst eller ubevisst deltar i svindel av naive sjeler, noe såkalte "finansrådgivere" skremmende ofte gjør for å få provisjonen sin. De selger høyrisikable spareprodukter som ofte er rene luftslott. Kapitalen er tapt i det den betales inn. Dette er ikke greit og sånne folk skal man holde seg langt unna. Anonymkode: bca65...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 Så, bare for å avklare, han har jobbet uten kontrakt, altså svart? ... Kjenner sympatien svinner raskt hen.. Han har allerede kjennskap til hvordan disse folkene driver business, han er tydeligvis ikke moralskt plaget av dette siden han aksepterer å jobbe svart og faktisk seriøst planlegger å gå i partnerskap med dem. Han forstår vel at han sannsynligvis blir satt opp som syndebukk? Eller er det han driver med egentlig å kalkulere risikoen for å bli tatt mot muligheten for å tjene store penger og bli "rik"? Hva svarer han når han blir konfrontert med mulige utfall? Anonymkode: 2d207...a46 1
lalalala3 Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis han er så naiv at han ikke selv skjønner at å sette navnet sitt som eier av et svindelforetak under granskning, er det nesten så han burde vært umyndiggjort. Hva tror han at han har å tjene på å gjøre dette? Om saken er at han har fått "tilbud" om å starte et helt nytt firma med disse kjeltringene som partnere, er ikke det noen bedre deal. Med forretningsmoralen disse folkene har, ender det fort med at han bevisst eller ubevisst deltar i svindel av naive sjeler, noe såkalte "finansrådgivere" skremmende ofte gjør for å få provisjonen sin. De selger høyrisikable spareprodukter som ofte er rene luftslott. Kapitalen er tapt i det den betales inn. Dette er ikke greit og sånne folk skal man holde seg langt unna. Anonymkode: bca65...ab4 enig.
lalalala3 Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Så, bare for å avklare, han har jobbet uten kontrakt, altså svart? ... Kjenner sympatien svinner raskt hen.. Han har allerede kjennskap til hvordan disse folkene driver business, han er tydeligvis ikke moralskt plaget av dette siden han aksepterer å jobbe svart og faktisk seriøst planlegger å gå i partnerskap med dem. Han forstår vel at han sannsynligvis blir satt opp som syndebukk? Eller er det han driver med egentlig å kalkulere risikoen for å bli tatt mot muligheten for å tjene store penger og bli "rik"? Hva svarer han når han blir konfrontert med mulige utfall? Anonymkode: 2d207...a46 Det tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå