Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For over 2 måneder siden fikk jeg innvilget ung ufør tillegget på arbeidsavklaringspenger. Den siste måneden har jeg ringt og sendt de meldinger og spurt hva som skjer siden jeg fortsatt mottar minstesats. Ingen på nav som visste hva som foregikk fordi satsen min skulle bli oppjustert automatisk fikk jeg beskjed om.

Først her om dagen fikk jeg en telefon fra mitt lokale navkontor. De sa at de hadde innvilget meg rettigheter som ung ufør på nav lokalt. Men tydeligvis hadde nav forvaltning stoppet dette og sagt at en overlege fra nav skal vurdere om jeg faktisk får ung ufør tillegget. Dette til tross for at jeg sitter her med et skriftlig vedtak der det står at nav har innvilget meg rettigheter som ung ufør. Har lest alt i vedtaket flere ganger, og der står det ingenting om at noen kan overprøve vedtaket. Har også vært i kontakt med advokat som sier at nav ikke kan endre et vedtak som er fattet. 

Fikk akkurat beskjed om at legen på nav ikke godkjenner vedtaket før det foreligger mer dokumentasjon i saken min. Selv om det allerede er godkjent! Så egentlig får jeg bare muntlige beskjed om at jeg må levere mer dokumenasjon osv, ikke noe avslag som jeg kan klage på. Jeg får faktisk ikke levert mer dokumenasjon da det ikke er mer å levere. 

Hadde jeg fått et skriftlig avslag så kunne jeg ha skaffet advokat og tatt det derifra, men nå holder de saken min på hold inntil de får mer dokumentasjon. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 70c31...bfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om et skriftlig avslag. 

Anonymkode: 9acec...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...