AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har bare hatt briller en kort periode og prøvd er par forskjellige linser. De beste linsene jeg har prøvd kan jeg bruke maks 5-6 timer av gangen. Og de har mye fuktighet i følge optikeren min. Er mnd linser? Eller er der noen som helst mulighet for meg å bruke mndlinser? Liker ikke briller, men takler bare linser et par timer. Vet ikke om mndlinser er liksom helt forskjellige? Jeg tenker jo det, hvis man skal klare å ha på seg sånt en mnd om gangen. Anonymkode: 3d437...6c1
atropos Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Tenker du på de man ikke tar av? Dagslinser er uansett det mest behagelige for øyet. Men det tar litt tid å venne seg til å gå med linser.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Dagslinser er definitivt det beste for øyet. Du kan jo forsøke månedslinser (eller to ukers-linser), men jeg vil ikke tro at dette bedrer situasjonen. De fleste månedslinser eller to ukers-linser tar man av om kvelden og tar på igjen om morgenen. Når du sliter med dagslinser vil jeg ikke anbefale deg å bruke linser man sover med i så lang tid. Dette vil hvertfall ikke være greit for øynene dine. Anonymkode: 02c50...296
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 58 minutter siden, atropos skrev: Tenker du på de man ikke tar av? Dagslinser er uansett det mest behagelige for øyet. Men det tar litt tid å venne seg til å gå med linser. Ja jeg tenker vel på de man ikke tar av. Hvor lang tid bruker man på å venne seg til linser? Optikeren min sa at hvis det klør så blir det ikke bedre uansett. Kan man venne seg til linser altså? 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagslinser er definitivt det beste for øyet. Du kan jo forsøke månedslinser (eller to ukers-linser), men jeg vil ikke tro at dette bedrer situasjonen. De fleste månedslinser eller to ukers-linser tar man av om kvelden og tar på igjen om morgenen. Når du sliter med dagslinser vil jeg ikke anbefale deg å bruke linser man sover med i så lang tid. Dette vil hvertfall ikke være greit for øynene dine. Anonymkode: 02c50...296 Jeg trodde man sov med mnd linser jeg, hehe. Takk for svar Syns bare det blir altfor dyrt med dagslinser jeg ikke kan bruke en halv dag engang. Da får jeg kanskje bare holde meg til briller sukk. Anonymkode: 3d437...6c1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Det finnes to typer månedslinser, en type man tar av hver kveld, og en annen type man sover med. Begge typer skal skiftes hver måned. Man kan ikke sove med de som ikke er laget for å sove med, men man kan bruke "sove-linser" som vanlige månedslinser som man tar av om kvelden. "Sove-linser" er litt dyrere enn vanlige månedslinser. Jeg bruker "sove-linser" og det er det beste som har skjedd meg - jeg glemmer helt at jeg har dem på Det er så deilig å våkne og se klart. Men så er jeg nærmest blind uten Anonymkode: 4a9d6...6ff
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes to typer månedslinser, en type man tar av hver kveld, og en annen type man sover med. Begge typer skal skiftes hver måned. Man kan ikke sove med de som ikke er laget for å sove med, men man kan bruke "sove-linser" som vanlige månedslinser som man tar av om kvelden. "Sove-linser" er litt dyrere enn vanlige månedslinser. Jeg bruker "sove-linser" og det er det beste som har skjedd meg - jeg glemmer helt at jeg har dem på Det er så deilig å våkne og se klart. Men så er jeg nærmest blind uten Anonymkode: 4a9d6...6ff Å... Ja, det er det jeg har så lyst til! Jeg må bruke solbriller om sommeren, men det går jo ikke med briller, og ikke engang minn meg på regn og briller. Sukk.. Anonymkode: 3d437...6c1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 Daglinser er de tynneste, og derfor mest behagelige på øyet sies det. men min erfaring med dem er også at øynene raskt blir tørre, og det er ikke godt! Da blir også synet blurry.... Jeg byttet til månedslinser, og tar de av hver natt (man kan sove med de også), de blir ikke tørre gjennom dagen og eneste forksjellen på behageligheten merkes ikke på selve øyet, men under innsetting og avtaking fordi de er litt tykkere og vanskeligere å få tak i på en måte. Anonymkode: 03a37...0a6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #8 Skrevet 9. juni 2017 Spar til Lasik (øye laser), helt fantastisk å se bra uten noenting og du slipper å bruke videre penger på linser Brukte månedslinser før, fungerte en god del år men tror ikke det var så greit for øynene i lengden. De var også greie og tykke, så ikke like lett å "ødelegge" som dagslinsene. I den tiden hadde ikke jeg heller så mye råd, derfor valgte jeg månedslinser (tok de ut hver kveld ja). Anonymkode: 25c73...b93
sajk Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes to typer månedslinser, en type man tar av hver kveld, og en annen type man sover med. Begge typer skal skiftes hver måned. Man kan ikke sove med de som ikke er laget for å sove med, men man kan bruke "sove-linser" som vanlige månedslinser som man tar av om kvelden. "Sove-linser" er litt dyrere enn vanlige månedslinser. Jeg bruker "sove-linser" og det er det beste som har skjedd meg - jeg glemmer helt at jeg har dem på Det er så deilig å våkne og se klart. Men så er jeg nærmest blind uten Anonymkode: 4a9d6...6ff Kan jeg spörre om hva linsene dine heter? Jag er på jakt etter nye 😁
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 Bruker ukeslinser. Bruker de hele døgnet i en uke, tar de av og kaster de, sover en natt uten og tar på nye. Prøvde dagslinser, men de ble for tynne og spinkle for min del. Månedslinsene måtte av og vaskes, så ble for mye styr det også. Anonymkode: 3d14b...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå