AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Er det greit å ha et bilde av ABB som profilbilde? Hvorfor? Hvorfor ikke? Altså, det kan jo være sarkasme. En kan være sarkastisk om at man liker ABB. Liksom late som ABB er helten, ved å ha bilde på profilen. Men i virkeligheten så er man sarkastisk, og mener det stikk motsatte? Hva tenker dere? Anonymkode: ccee1...d9e
Vakkertliv Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Nei. Fordi det kan støte mange, både ofre og etterlatte. Og fordi jeg ikke tror noen vil se det som sarkasme. 5
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Hadde jeg sett noen som hadde ABB som profilbilde hadde jeg tenkt at den personen ikke var helt riktig navla. 3
applestories Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 Nå har avisene nesten sluttet å vise bilder av ham, etter å ha vært tapetsert mens rettsaken pågikk. Jeg føler et lite stikk hver gang jeg ser det tåpelige gliset, hadde nok unngått enhver som brukte det som profilbilde. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Skrevet 8. juni 2017 Så et bilde av ham i dag. I forbindelsen med akten til Høyesterett. Han hadde stillig frisert, maskulint skjegg, blankpolert skalle, og innsunkne øyne. Jeg lurer egentlig på hva det er som driver ham. Ang. diagnoser var det store uenigheter blant fagfolket under rettssaken (og etter), selv om juryen hadde sin konklusjon. Vi får nok aldri vite når det gjelder han der. Det er kanskje best at allmennheten glemmer han, men jeg syns slike bestialiteter er fascinerende. Jeg koste meg mye med X-Files i min barndomstid. Anonymkode: ccee1...d9e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det greit å ha et bilde av ABB som profilbilde? Hvorfor? Hvorfor ikke? Altså, det kan jo være sarkasme. En kan være sarkastisk om at man liker ABB. Liksom late som ABB er helten, ved å ha bilde på profilen. Men i virkeligheten så er man sarkastisk, og mener det stikk motsatte? Hva tenker dere? Anonymkode: ccee1...d9e Jeg elsker sarkasme men jeg synes ikke sarkasmen blir tydelig nok ved å ha vedk som profilbilde, faktisk ser jeg ikke sarkasmen i det i det hele tatt. Anonymkode: c9188...a65
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Skrevet 9. juni 2017 En skal aldri bruke andres bilder uten tillatelse Anonymkode: da61a...70b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Skrevet 9. juni 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Så et bilde av ham i dag. I forbindelsen med akten til Høyesterett. Han hadde stillig frisert, maskulint skjegg, blankpolert skalle, og innsunkne øyne. Jeg lurer egentlig på hva det er som driver ham. Ang. diagnoser var det store uenigheter blant fagfolket under rettssaken (og etter), selv om juryen hadde sin konklusjon. Vi får nok aldri vite når det gjelder han der. Det er kanskje best at allmennheten glemmer han, men jeg syns slike bestialiteter er fascinerende. Jeg koste meg mye med X-Files i min barndomstid. Anonymkode: ccee1...d9e Det har aldri vært en jury involvert i noen av sakene til ABB. Eller Fjotolf, som han tydeligvis heter nå. Anonymkode: 7e18e...710
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Skrevet 9. juni 2017 Se filmen "dont make murderes famous". Da kanskje du forstår. Media har helt feil fokus idag. Og det får store konsekvenser for oss alle. Anonymkode: 3c34c...caf 1
Sillyline Skrevet 9. juni 2017 #11 Skrevet 9. juni 2017 Den Fjottulfen der trenger man ikke å se noe mer av.
Horten Market Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 Selvfølgelig bør du kunne bruke Fjotolf som profilbilde, uansett grunn. Noen vil alltid la seg provosere, men din rett til å uttrykke deg kan ikke begrenses av det. For noen år siden gikk folk i tog i store deler av den vestlige verden til støtte for retten til å krenke muslimer med de såkalte muhammedkarikaturene. Det var helt åpenbart at dette var dekket av den hellige ytringsfriheten, sa både lek og lærd. Pipen fikk imidlertid en annen låt da karikaturtegnerne begynte å krenke våre egne. Folk må slutte med å lage forskjellige regler for seg selv og for andre. Dobbeltmoral føles veldig urettferdig for den som rammes, og det med rette.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. juni 2017 #13 Skrevet 9. juni 2017 4 minutter siden, Horten Market skrev: Selvfølgelig bør du kunne bruke Fjotolf som profilbilde, uansett grunn. Noen vil alltid la seg provosere, men din rett til å uttrykke deg kan ikke begrenses av det. For noen år siden gikk folk i tog i store deler av den vestlige verden til støtte for retten til å krenke muslimer med de såkalte muhammedkarikaturene. Det var helt åpenbart at dette var dekket av den hellige ytringsfriheten, sa både lek og lærd. Pipen fikk imidlertid en annen låt da karikaturtegnerne begynte å krenke våre egne. Folk må slutte med å lage forskjellige regler for seg selv og for andre. Dobbeltmoral føles veldig urettferdig for den som rammes, og det med rette. Tja, jeg er enig i prinsippet om at alt kan og bør spøkes med. Samtidig er det spøker som er classy og noen er bare trashy og dårlige. Å spøke om Hitler og jødedrap er neppe noe som faller i god jord overfor en eldre jøde som har sittet i konsentrasjonsleir og sett familien sin bli drept. Drapene ABB utførte er ikke mange år siden, så såret er fortsatt ferskt for mange. Så mitt svar er at såklart er det lov, men det er smakløst og åpenlys ganske dårlig humor.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #14 Skrevet 9. juni 2017 Hadde noen jeg kjenner brukt Fjotolf som profilbilde så ville jeg skrivd som kommentar "Gud bedre så kleint, stakkars deg" Anonymkode: a25a0...f6b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #15 Skrevet 9. juni 2017 15 timer siden, Perelandra skrev: ABB er vel ok de? Ærlig talt!, synes du dette er noe å spøke om!? Anonymkode: 48882...082 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 Jeg synes du skal legge ut et bilde av han som ditt profilbilde på FB, TS, så får du svar på det der ganske raskt. Anonymkode: e7c3e...fa6
Perelandra Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt!, synes du dette er noe å spøke om!? Anonymkode: 48882...082 Beklager hvis du føler deg støtt, men jeg synes selv det er en ganske uskyldig spøk. Hver gang jeg ser Anders Behring Breivik omtalt som ABB klarer jeg ikke å la være å tenke på at det også er navnet på et firma http://new.abb.com/no Endret 9. juni 2017 av Perelandra 1
Horten Market Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 ABB drepte under 200 mennesker. Hvor mange kan da sies å være direkte berørt? Noen få tusen. De aller, aller fleste som lar seg krenke eller provosere, blir det på andres vegne. Dem er det bare å ignorere. Naturligvis kan det være smakløst med ABB som profilbilde. Jeg, som nesten er provokatør av yrke, ville ikke gjort det, men det er fordi det ikke ville uttrykt noe av det jeg ønsker å formidle. La nå andre få ta den avgjørelsen selv.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #19 Skrevet 9. juni 2017 Abb drepte ungdom. Mange. Om man bruker han som profilbilde tenker jeg man er tilbakestående og antageligvis under psykisk helsevern. Det er altfor ferskt å spøke med noe så jævlig så tidlig. Anonymkode: f66ab...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå