*Ariel* Skrevet 8. juni 2017 #1 Del Skrevet 8. juni 2017 Vi skal renovere opp badet nå og har bestemt oss for disse flisene: https://megaflis.no/metalwood-platino.html Vi klarer ikke bestemme oss for hvilken farge vi skal ha på innredningen. Noen som har noen tips? Jeg tenker mørkt - mannen tenker hvitt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #2 Del Skrevet 9. juni 2017 Jeg er overhodet ikke fan av mørk baderomsinnredning. Bad er ofte litt mørke i utgangspunktet, så mørke møbler gjør det bare enda mørkere. Om badet deres ikke er kjempestort, kommer også mørke møbler til å få det til å føles mindre. Så jeg er enig med mannen din. Anonymkode: 816e9...660 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #3 Del Skrevet 9. juni 2017 Hva med kompromisset? Hvitt og mørkt, hvitt og tre f.eks? (http://www.viivilla.no/globalassets/norway/redaksjonelle-bilder/2014/04/24/tre-pa-badet.jpg?preset=width1000) Anonymkode: d8a18...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rikoChett Skrevet 9. juni 2017 #4 Del Skrevet 9. juni 2017 En god blanding er kanskje lurt? Er litt enig i at mørke bad ofte føles trange og små, mer enn de hvite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 9. juni 2017 #5 Del Skrevet 9. juni 2017 Jeg tenker hvitt. Det blir fort et veldig mye mindre rom dersom dere har mørk innredning, noe som kan være uheldig dersom dere skal selge senere. Men et komprimiss dere kan gjøre er jo lyse hovedmøbler med innslag av mørke del-møbler som dobørste, såpeholder, hyller etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9. juni 2017 #6 Del Skrevet 9. juni 2017 hvitt på hvitt uten farger kan få et bad til å virke kjedelig og sterilt. rommets utforming, hvor møblene står i forhold til toalett, dusj/badekar osv spiller inn - men generelt er farger med på å gi liv til et rom samtidig som man skal huske at det skal vare - lenge! uten at man blir lei.. Vårt bad er hvitt på hvitt med grått gulv, vi har farger i form av planter, teppe og håndklær - vi har stort bad med dobbel vask, skap på sidene, badekar, dusj, og toalett. Plass til to stoler og doble kleskurver.. Vi kunne godt valgt farge på innredningen men gikk for denne serien: http://www.linn-bad.no/?nav=1&id=6&title=Baderom-Ingrid Vi har dobbel vask, med de skapene som har tre skuffer nede og skap oppe på hver side i tillegg med åpning mellom skap/vask hvor det henger håndklær på begge sider om du skjønner men vi valgte speilskap fra en annen serie med lys ovenfra i stedefor i glassset fordi det gav et bedre lys osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 9. juni 2017 #7 Del Skrevet 9. juni 2017 Vi renoverte badet for ca 2 år siden, og vi har alt i hvitt. Hvite vegger, hvitt dusjkabinett, hvitt badekar, hvitt toalett, hvit servant og hvite høyskap. Det eneste som er grått er gulvet, det er mørk grått og det er det av en grunn: støv og skitt og hår vises ikke, så jeg slipper å moppe gulvet hver dag. Vi hadde mørke møbler på badet, fra den tiden forrige eier renoverte badet. Folk har en tendens til å tro at hvite innredninger blir så raskt skitne. Men da kan jeg fortelle at på mørke møbler og innredninger vises støv, fingermerker og flekker enda bedre! Badet vårt er stort (10 kvadrat) med et stort vindu, men det føltes knøttlite med de mørke møblene. Jeg syntes det var SÅ stilig da vi kjøpte huset, og da var badet "bare" 6 år, så man skulle tro det holdt mange år til, mtp at det var dusjkabinett da også. Men nei. Til slutt klarte vi ikke mer av de mørke fargene, og etter 5 år i boligen var det ikke annet å gjøre enn å renovere. Det verste er at hele badet var tipp-topp, vi fant ikke et eneste spor av fukt da alt var revet. Hadde badet vært lysere ville vi hatt det fortsatt. Så mitt råd er: velg lyse vegger og interiør. Du kan fornye og forandre hele badet ved hjelp av håndklær, gulvmatter og interiør som planter, dobørste, søppelbøtte, såpedispenser, tannglass etc etc. Men mørke møbler kan du gjøre lite med, det vil fortsatt virke mørkt og trangt uansett hvilke farger du har på det løse interiøret. Vi har aldri hatt et så fresht bad som etter vi renoverte. Og det virker gedigent sammenlignet med tidligere. Det så temmelig hvitt og sterilt ut da det var ferdig, men du verden så mange muligheter vi har til forandring. Et par tusenlapper til håndklær, matter og såpeholder etc så har man et helt nytt bad iløpet av en halvtime. Til sammenligning kostet det 200.000,- å ordne nytt bad fra scratch.... Jeg heier på mannen din! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 9. juni 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 9. juni 2017 Tusen takk for svar. Det ser ut til at gubben går av med seieren da 😂 Men vil helt hvit innredning matche når flisene ikke web helt hvite? Kjenner jeg er litt skeptisk enda 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Del Skrevet 9. juni 2017 Se på Linn Bad Mari. Den har hvite skrog og fronter i lys ask. Veldig fin. Frontene til Linn Bad kan lett skiftes senere om man vil ha helt hvite fronter. Mer mulig det blir litt kræsj med beige fliser og hvit innredning. Er jo så mye flott på markedet. De fleste nordmenn velger hvitt. Men er uten tvil mørke farger som er "in". Å bytte baderomsmøbler senere er jo ikke noe problem, bare litt dyrt. Anonymkode: edf97...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå