Kara W Skrevet 8. juni 2017 #1 Skrevet 8. juni 2017 Om sommeren tilbringer vi dessverre mange timer i bil. I fjor kjøpte jeg flere av Roald Dahls bøker på lydbok, og det gjorde turene mye lettere. Nå ønsker jeg tips til flere bøker som kan glede hele familien. Barna er 5-9 år. Hva er spennende bøker som alle kan like? Krim og fantasy er sjangere som stort sett går igjen hos oss, men tar gjerne imot tips om flere ting.
Perelandra Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Hva med noen gamle klassiske hørespill fra Lørdagsbarnetimen på NRK? Flere av dem ligger på nett og mange er tilgjengelig på biblioteket. Noen kan også kjøpes i NRKs nettbutikk. Her er noen forslag: Tordivelen flyr i skumringen, Agnes Cecilia, Det gylne landet Elidor, Trollsteinen fra Brisingamen, 101 Dalamatinere, Mio min Mio, Ronja Røverdatter, God natt Mr. Tom.
Olava Skrevet 9. juni 2017 #3 Skrevet 9. juni 2017 Narnia bøkene kanskje? Har ikke lest dem eller hørt på dem, men jeg vet at de er stor favoritt hos mange. "Vindeltorn" og "Maretorn" av Tone Almhjell skal visst være veldig bra. Fantasy for målgruppe 9 - 12 år. Eller kanskje diverse lydbøker med gamle, kjente og kjære eventyr som av Asbjørnsen & Moe, H.C. Andersen og brødrene Grimm. Slike eventyr er jo fylt med humor, spenning og fantasi
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4 Skrevet 9. juni 2017 4 timer siden, Olava skrev: Narnia bøkene kanskje? Har ikke lest dem eller hørt på dem, men jeg vet at de er stor favoritt hos mange. Jeg husker at jeg storkoste meg med den gamle serien hver gang den gikk på tv da jeg var liten, men jeg må si at jeg ble litt sjokkert da jeg leste bøkene i voksen alder. Den kristne allegorien er så ekstremt tydelig, komplett med visjoner om himmelen og et slags helvete, tap av tro, massedød som leder til paradiset etc., at jeg helst hadde sett at barna mine slapp unna inntil de oppdaget bøkene på egen hånd. Men jeg likte de andre forslagene dine! Dette var bare et hjertesukk. Anonymkode: 5f1db...eb0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Ta en tur på biblioteket og lån bøker der. Der vil du også få gode tips Hva med doktor Proktor? Eventuelt Anne Kath Vestly? Anonymkode: 4d3da...f96
Perelandra Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 Anbefaler også Den uendelige historie og Momo eller kampen om tiden. Begge er skrevet av Michael Ende 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Pulverheksa, rampete Robin? I sommer hørte vi "Pyms misslykkede sommerferie" (eller noe sånnt :-) ) den syntes hele familien var gøy! Barn på 13,10 og 7. Anonymkode: 0250f...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå