Gå til innhold

Kan forsikringsselskapet overvåke kjøringen min?

Kalevala

Anbefalte innlegg

På 8.6.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Sikkerhet og trygghet er det aller viktigste på veien, er det noen idioter som kjører slik ulykker oppstår så er de en fare for oss alle. Er prisen å betale for at mor/far/barna kommer trygt og i live hjem hver dag fra jobb/trening/hytta/besøk å bli overvåket å straffet med høyere forsikringspremie for de som kjører uvettig er helt ok synes jeg. 

Anonymkode: 48e25...f5b

Sr argumentet ditt

Men nok engang så er veien til helvete brolagt med gode intensjoner, og 1984 er fortsatt en bok alle bør lese.

Vil motsette meg overvåkning på alle de felt jeg kan, og på forsikringen, gjør det meg til en råkjører? Neppe det gjør meg til en som har råd til å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.6.2017 den 19.06, Kalevala skrev:

Det kan de faktisk. Hvis jeg velger den nyeste bilforsikringen.

Den kommer med en dings som kobles til bilens datasystem, og en app som henter informasjon om kjøringen, som sendes til forsikringsselskapet.  

Jeg sjekket pris for min bil, og ville få 500,- billigere forsikring + mulighet for 15% mer rabatt hvis jeg kjører perfekt.

Det som måles, er svinging, bremsing og akselerasjon;

Eksempel:
Hvis jeg bremser for hardt, betyr det sannsynligvis at jeg har holdt for kort avstand til bilen foran, eller for høy hastighet.  Det øker sjansen for ulykker.  Hvis jeg gjør mye av det, får jeg ikke rabatt.   

Jeg kjører pent stort sett, og er fristet til å kjøpe denne typen forsikring.  Mitt eget forsikringsselskap tilbyr dette nå. 

Hva synes du? Er du villig til å la deg overvåke mot å betale mindre i forsikring?

Om du er koblet opp mot Telenor eller Telia sitt mobilnett, er overvåket. Ikke om du putter inn en liten dingseboms i diagnosekontakta under rattstammen, for den registrerer kun hvordan du kjører, ikke hvor.

Ja, jeg er villig til å gjøre det den dagen mitt forsikringsselskap tilbyr dette :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...